Miaholm

Kød til små børn under 3 år

4 indlæg i dette emne

Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig. 

Da min ældste datter blev var 6 måneder, skulle hun til at vendes til mad.

jeg havde taget et par besluninger, også forbi jeg havde tid til selv at forberede alt selv, og økologisk så meget det var muligt.

Jeg læste. En masse kloge ting, heriblandt at børns tarmsystem slet ik er færdigudviklet før 3 års alderen,  og at tarmene slet ik kan tåle det,

Så derfor ville jeg undgå det, og hun fik først køb senere i livet..Nu er hun 21 år, vælger det grønne fremt for kød .

men jeg vil Så gerne finde noget læsning om det igen. Har i gode websider/ sider eller andet, hvor jeg læse lidt mere. Nu er det mit barnebarn, der skal have en sund opvækst..

på forhånd tusind tak. 

Kh Mia

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke, hvor den slags læsning findes, fordi jeg nok bare har fulgt sundhedsmyndighedernes anbefalinger om kød fra ca. 6 mdr. 

Jeg skal da slet ikke afvise, at en grøn kost er godt, men måske fravalget af kød skal ske på et senere tidspunkt... jeg synes at have hørt om flere alternative-helse-kostplaner, som bestemt ikke har været gode for små børn, tværtimod.

Din datter har sikkert også rigtig godt styr på det med det grønne, når du har givet hende så gode vaner med økologi osv. fra start af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig nogensinde hørt om at at barn ikke skulle måtte få kød, før det var 3 år. Der er jo meget meget stor forskel på kød, det kan godt være at rødt kød og bøffer er hårde for tarmsystemet, men kylling, hakket kød osv, det er noget helt andet. Det får begge mine drenge i hvert fald. Men jeg vil også gerne læse, hvis i finder sådan noget læsning - der er dokumenteret altså ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

That's amazing that you prioritized your daughter's diet when she was young, and it's fantastic that she has developed healthy eating habits as a result. Now that you're looking for information to provide a healthy upbringing for your grandson, there are some fantastic resources available. The American Academy of Pediatrics (AAP a trusted source that offers evidence-based guidelines and recommendations for child nutrition and development. They provide valuable insights into feeding infants and young children. Additionally, the World Health Organization (WHO) is another reliable resource that offers comprehensive information on child health and nutrition. Exploring these sources will give you access to valuable reading materials that can help you in providing a healthy upbringing for your grandson. Best of luck on your journey!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER