juliemomme

Hjælp til forløb med fryseæg

9 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg skal starte op i Skive til ivf her den 31 oktober. Da jeg har endometriose har jeg fået af vide at jeg skal have fryseæg op i stedet for friske æg. Er der nogen der har prøvet det og vedhcorsn det foregår?

Fik fortalt jeg skal i kort forløb så jeg får æg ud i slutningen af uge 45. Men kan jeg få men og lagt om samme måned eller skal jeg vente til december på at få min fryse æg lagt op i næste cykus. Jeg kan ikke rigtig regne ud om jeg kan få fryseæg op næsten med det samme eller om jeg skal vente en måned. Har forsøgt at søge på nettet men kan ikke finder noget om det. Kun det forløb hvor det er forsøg med fryse æg da der var været overskud fra forsøget med friske æg.

 

Håber nogen kan hjælpe. 

 

Hilsen julie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal vente. Så du får et æg op i cyklussen efter den, hvor det blev taget ud. 

 

Altså: De tager dem ud, befrugter dem og lægger dem på frys til cyklussen efter. 

 

:) Håber det giver mening. I øvrigt er det ikke noget, du skal være ked af. Statistisk set får de lavet flere børn på fryseæg end på de friske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er skam heller ikke ked af at det er fryseæg. Det er mere år jeg skal vente en måned mere med at få lagt op. Ventetiden er bare det værste. Er meget spændt på det hele da det er nyt forløb. Jeg har hørt OUH i lang tid men nu har jeg bedt om at komme til Skive. Jeg håber det lykkes snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg godt. Vi går selv i Skive (er lige startet i dag) og har sagt ja til at deltage i et forsøg, der hedder Freeze all and transfer later. Så ventetidsmæssigt forstår jeg dig virkelig godt. Men de har bare større succes med fryseæg så jeg håber, det er den ekstra ventetid værd. :) Og de er sindssygt dygtige i Skive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg høre. Jeg har ikke haft ret god succes ved ouh. Hvad går det ud på det du er i og hvor meget vente tid har i på et forsøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen i princippet er det samme type forløb som det, du skal i. Vi indgår bare som tal i en statestik. 

 

Kort behandling, alle æg på frys, oplægning i næste cyklus. 

 

Baggrunden for forsøget er fordi de er nysgerrige på, hvorfor fryseæggene klarer sig bedre end de friske. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været i kørt forløb. Hos OUH var det kun langt forløb jeg har i. Jeg håber ikke de ringer og laver det om. Synes der er så meget ventetid på langt forløb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, juliemomme said:

Jeg har aldrig været i kørt forløb. Hos OUH var det kun langt forløb jeg har i. Jeg håber ikke de ringer og laver det om. Synes der er så meget ventetid på langt forløb.

 

Jeg tror ikke, de laver det om lige pludselig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik min tid til opstart i Skive blev jeg fortalt st det var kort forløb. Så det håber jeg på de holder ved. Men har kun været i langt forløb ved OUH.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER