juliemomme

erfaring ivf/icsi

33 indlæg i dette emne

hej.

 

jeg håber der er nogen der kan hjælpe. jeg er i icsi forløb og har for første gang haft mulighed for at få ÆO. det fik jeg mandag den 17/4

det er rigtig svært at vente med at teste men er blevet bekymret om der er noget der har sat sig fast.

 

dagen efter ÆO fik jeg så ondt at jeg ikke kunne gå eller stå have rigtig ondt i maven og endte med at køre til Odense for at blive tjekket om at var som det skulle være. det var det. de kunne ikke svare på hvorfor jeg havde så ondt. det havde jeg tirsdag og onsdag og lå syg begge dage. torsdag og fredag havde jeg lidt ondt men ikke mere end et par Panodiler kunne tage. siden har jeg været helt fri for at tage noget for smerter. jeg har dog haft nogle jag i underlivet der kommer og går hele tiden. det sidder i begge sidder. har også lidt ømme bryster.

i dag har jeg så fået smerter i underlivet og lenden der svare til mine almindelige mens smerter og lidt plet blødning når jeg går på wc.

jeg frygter nu at min mens er på vej og der ikke er noget der har sat sig. den skal komme på fredag. har købt nogle tests der siger de kan bruges allerede 8 dage efter ægget er befrugtet men ved ikke om jeg tør teste. da det er første gang jeg har fået ÆO er jeg meget i tvivl om det jeg er mærker er som det skal være. jeg fik lagt op på 2 dagen da det virker som om mine æg ikke kan holde til at ligge i maskinen til 5 dagen. der var heller ikke noget der overlevede til frys.

 

hilsen julie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan huske jeg var rimelig øm og havde mensagtige smerter efter æu og æo, jeg tenker det er helt normalt.. :) Eller en mild overstimulering eller noget..? 

Du kan helt sikkert ikke teste allerede nu, da du mest sannsynlig har rester efter ægløsningsprøjten, og det kan give dig et falsk positivt svar.. :)

Træls ingen overlevede til frys! Så må man jo håbe på at det er et ordentlig guldæg som er sat op!! :goodluck

:bd til dig! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer ikke at mærke noget efter æu. Plejer at være frisk og ingen gener efter kl 18 samme dag. Tog ægløsningssprøte den 13/4 men tænker om jeg kan teste i weekenden. Hvis ikke min mens kommer der. Har lidt pletblødbing på papiret når jeg tøre mig. Jeg fik lagt 2 æg op så håber at der bare er en af dem der er blevet til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en tilsvarende oplevelse i forbindelse med min seneste ICSI. Fik nok lidt mild/tidlig overstimulering. Fik lagt en blasto op ved 2+5. Ved 2+6 om aftenen fik jeg så ondt, at jeg måtte på gyn afd. på Rigshospitalet. Her mente de, at jeg havde haft en folikkel/cyste, der var sprunget. Det kan måske være det samme, du har oplevet?

 

Derudover begyndte jeg at bløde allerede ved 3+2, og jeg var ikke gravid.

 

Jeg tror godt, at du kan teste nu, selvom det er tidligt. Jeg har altid testet ÆL sprøjten ude af kroppen senest 10 dage efter, den var taget. Du er dog kun 3+3 nu, så det er meget tidligt. Men der er gravide, der har fanget den første meget svage streg på dette tidspunkt.

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg kan overstimuleres. Jeg fik kun 8 æg ud hvor 6 var modne. Og 4 blev befrugtet. Fik lagt to op og var i Odense of blive scannet dagen efter æo da jeg havde så ondt men alt så normalt ud. Jeg håber der er noget men det er svært at vente. Min bp dag er den 1 maj men der har sygehuset lukket for bp. Så jeg må vente med at få taget til den 2 maj. Jeg har lø t sådan nogle test i håb om at jeg kan teste lidt før. Kan ikke lige få lov at ligge et billed ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror godt du kan teste i weekenden, er det ikke 10 dage efter ægløsningsprøjten de siger det er ude af kroppen? Sådan ca... 

Har du testet nu? For at lægge ind billede må du gøre det mindre tror jeg? :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er de her jeg har købt. De siger de virker efter 8 dagen. Jeg tænker at teste i morgen tidlig

tmp_11121-Screenshot_20170425-153052744742908.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende! :goodluck:bd

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik min menstruation i går aftes da jeg var på arbejde. Så tænker det næsten kan være lige meget at teste

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor irriterende :(:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker jeg stadig skal have taget bp på tirsdag men super træls. Tænker det er spild af en test at teste i dag selv om jeg har lidt lyst i håb om at den stadig er positiv. Nogen for der mens første mens selvom de er gravid og andre har mens hele graviditeten. Men det er bare et lille håb jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens være gravid, selvom du bløder. Der er nok mindre sandsynlighed for det, men det kan godt lade sige gøre. Især hvis du kun bløder lidt. Hvis det kan give dig ro eller stille din nysgerrighed at teste, så skal du da gøre det! Og ellers tror jeg også, at du stadig skal have taget BP næste uge (selvom det kan virke lidt skørt). Det plejer de altid at gøre, når man er gennem IVF/ICSI.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige snakket med ouh og jeg skal bare stoppe på min crinone gel selvom  jeg har 4 tilbage. jeg har blødt rigtig meget i nat. har fyldt et helt bind og lidt til så der næsten ingen mulighed for at der er noget, så jeg må på den igen. det er rigtig surt. kan også se at slimhinden kommer stille og roligt med ud som ved normal mens. jeg skal dog stadig have taget min blodprøve.

jeg har det problem at jeg laver meget få æg. jeg får puregon 350 IE en gang om dagen når jeg er i forløb men sidst gave det kun 6 æg. vi ved ikke om der er fejl på mine æg eller på min mans sæd men vi har ikke nok æg til at lave en split som ellers gerne vil i odense. 6 æg er det max jeg har åfet taget ud der kunne bruges men de kan ikke tåle at ligge i maskinen mere end 2 dage. har ikke haft noget der har overlevet til frys endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor frustrende med rigtig mens :(:kram2

Og hvor lyder det som et besværligt forløb, I er i!! Er det lang eller kort protokol, som du er gennem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i lang da jeg har endometriose. så nu skal jeg vente på min næste mens før jeg kan tilmelde mig og så skal jeg vente på min mens efter den før jeg kan starte op på hormoner igen så jeg er lige sat 2 måneder i standby. det er så træls at skal vente på næste mens og så vente på en mens mere før jeg rigtig kan starte op. det føles rigtig op af bakke og det er svært at se at det kan lykkes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det kan jeg godt forstå. Det værste ved behandling er simpelhen den laaaaaaange ventetid :kram2 Det er simpelthen så hårdt! :(

 

Jeg læste i sin tid om en bruger herinde, der var gennem 3 gange lange protokoller på OUH, og hver gang fik hun kun få æg ud. Da det ikke lykkes, betalte de så selv for behandling hos IV Syd. Her blev hun så sat i kort protokol og herefter blev hun gravid i første forsøg. Ikke at man kan direkte sammenligne, men det KAN altså lykkes, også selvom det ser sort ud.

 

Og hvis I når at bruge alle jeres offentlige forsøg op uden succes (anti-jinx!!), så har jeg altså hørt rigtigt meget godt om IVF Syd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor træls med mens!! 

Og træls med ufrivillig pause! :kram2

Skal i igennem en udredning eller noget? For det med æggene altså! :)

Jeg tror ikke jeg fik mere end 8 æg de gangene jeg har igennem ivf.. Og kun en gang fik jeg 1 æg på frys, vi undersøgte ikke hvorfor, jeg tenkte egentlig at det var helt normalt (jeg læste ikke om det, og var ikke på nettforum på den tiden) Håber Ikke i skal vente meget lengere på jeres lille spire! :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg lige skrive bag øret og lige se hvor de ligger. Jeg er fra esbjerg. Jeg har brugt 2 have forsøg ud af 5 og 1 helt forsøg ud af 3. Det er første gsng jeg prøver at få æg tilbage men desværre på dag 2 og ikke dag 5 som jo er det bedste. Jeg fik også lagt 2 æg op i håb om at øge chancen men det var heller ikke nok. Er lidt fortvivlet og er begyndt at miste troen lidt på det hele

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Frk.Mini said:

Hvor træls med mens!! 

Og træls med ufrivillig pause! :kram2

Skal i igennem en udredning eller noget? For det med æggene altså! :)

Jeg tror ikke jeg fik mere end 8 æg de gangene jeg har igennem ivf.. Og kun en gang fik jeg 1 æg på frys, vi undersøgte ikke hvorfor, jeg tenkte egentlig at det var helt normalt (jeg læste ikke om det, og var ikke på nettforum på den tiden) Håber Ikke i skal vente meget lengere på jeres lille spire! :)

 

Vi skal i udredning men det kræver at jeg laver 8 æg. For vi er i udredning for om det er min mands sæd. Derfor skal vi have over en split men det kan de ikke når der ikke er æg nok. Så skal halvdelen befrugtes med min mands sæd og den anden halvdel med doner sæd. Hvis intet  orker skal vi have fundet et æg og så prøve det samme igen. Det eneste problem bliver at finde æg da jeg er koreaner og jo ønsker et asiatisk æg og ikke et dansk æg så vi for et blandningsbarn som hvis vi vi selv kunne. Vi startede på projektet i slutningen af 14 og i 15 søgte vi behandling og kørte til Århus et langt stykke til for iui uden set gav noget og sommeren 16 startede vi i Odense

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Sparklinrock skriver, det er stadig håb! Selv om det kan se mørkt ud! :)

Jeg er blevet gravid naturlig flere gange nu, det har aldrig nogensinde sket før for mig! :) Mirakler sker! :biglove

Ok, så vi hepper på 8æg neste gang!! Det håber jeg kan lade sig gøre, har i prøvet med en anden kombination af hormoner? Det kan jo godt være noget sådan noget som skal til? 

Kan godt forstå du vil have et blandingsbarn, vis i kommer dertil, håber jeg det også kan lade sig gøre! :kram2

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får puregon fordi jeg reagere på det. Det første forsøg fik jeg menopur og der kom kun 2 æg 1 der ikke kunne bruges og 1 der ikke blev befrugtet. Jeg håber ikke jeg når ar bruge alle mine forsøg i Odense i den resultalt. Men øve syd kan jeg se er den i Fredericia og den har jeg også hørt godt om. Gik på kursus med en der havde brugt alle hende forsøg i Odense og tog til Fredericia hvor hun fik æg ud og på de. Første gang gav det ikke noget men hun blev gravid på andet forsøg h og de tog et fyseæg. Overvejer da at droppe Odense og så tage til Fredericia og prøve lykken. Selv om det jo er dyrt hvor Odense ikke koster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Men så er det jo puregon du skal bruge. :)

Kan godt forstå du vurdere at bytte klinik! 

Krydser fingre for neste gang! :goodluck

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at tage et forsøg mere i odensemen vil også ringe til ivf syd og høre dem ad og få en anden vurdering eller bare høre hvad de går ud på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

49 minutes ago, Frk.Mini said:

Ok. Men så er det jo puregon du skal bruge. :)

Kan godt forstå du vurdere at bytte klinik! 

Krydser fingre for neste gang! :goodluck

 

Er det hun i hovedet at overveje at betale selv inden jeg har brugt alle forsøg i Odense? Det er jo en dyr post.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

52 minutes ago, juliemomme said:

Jeg tænker at tage et forsøg mere i odensemen vil også ringe til ivf syd og høre dem ad og få en anden vurdering eller bare høre hvad de går ud på

Det lyder umiddelbart som en god plan :)

 

12 minutes ago, juliemomme said:

Er det hun i hovedet at overveje at betale selv inden jeg har brugt alle forsøg i Odense? Det er jo en dyr post.

Tja, det kan kun du og din mand svare på. Det lyder umiddelbart skørt at bruge så mange penge, når man kan få gratis behandling. Men på den anden side, så kan ventetiden jo være så forfærdelig opslidende, at der bare skal ske noget nyt! Så hvis I har en OK økonomi, så synes jeg ikke, at det er en tosset ide. :kram2

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER