Ratep

Hvilken kommune / område i Storkøbenhavn?

7 indlæg i dette emne

Vi overvejer at flytte tilbage til København efter 10år i provinsen og da vi ikke var særlig gode til at følge med udviklingen over i hovedstaden vil vi hellere spørge de lokale om deres erfaringer:

Har I nogle anbefalinger om kommuner / distrikter / områder i Storkøbenhavn med fornuftig afstand til både en god folkeskole, musikskole samt svømmefaciliteter dvs. aktiv svømmeklub hvor man også kan dyrke svømning på konkurrenceniveau?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man flytter til Københavns Kommune er det svært at undgå at være tæt på skoler, svømmehaller mv. Hvilket kvarter man har lyst til at bo i, er jo en smagssag (og en pengesag), så det er lidt svært at sige noget om synes jeg :)

I Valby er man fx tæt på DGI byen og Sankt Annæ

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne slå er slag for Tårnby Kommune. Der er svømmeklubben kvik, som har været startklub for mange større navne og den lokale musikskole er helt fænomenal, der har jeg selv haft min gang siden jeg var 8 - og har det stadig. Skolerne er kommunen er også udmærkede, nogle selvfølgelig bedre end andre, som i alle kommuner, men generelt klarer skolerne herude sig godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input, vi må kigge videre på boligsiden.dk og se hvad man ellers kan får for pengene.

På en anden forum har jeg også fået forslag som: Søborg, Lyngby, Bronshøj (Kbh lille musikskole), Vanløse. Nogle umiddelbare indvendinger? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Ratep said:

Tak for jeres input, vi må kigge videre på boligsiden.dk og se hvad man ellers kan får for pengene.

På en anden forum har jeg også fået forslag som: Søborg, Lyngby, Bronshøj (Kbh lille musikskole), Vanløse. Nogle umiddelbare indvendinger? 

Jeg synes både Vanløse og Brønshøj er dejlige rolige områder, som ligger dejligt tæt på byen, så man får mulighed for rolig hverdag samtidig med byens forskellige muligheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger også mange dejlige områder i Valby, og det er jo tæt på Sankt Annæ musikskole. Men jeg ved så ikke, om der ligger en svømme klub i nærheden dog :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedstadens svømmeklub har nogle svømmehold i valby vandkulturhus. Deres konkurrence hold svømmer dog i Bellahøj, Emdrup, Vesterbro eller Damsøbadet så vidt jeg husker. De forslag du har fået ligger i nærheden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER