TroldeMor

Et navn til lillesøster <3

28 indlæg i dette emne

Jeg tror altså det her kræver sin egen tråd :D 

Det er en større opgave end jeg lige troede, men en skøn en af slagsen :wub 

 

Vi har efterhånden fået sat nogle enkelte kriterier op.... det skal ikke være alt for brugt (helst ikke meget over 1000 med navnet), det skal helst ikke slutte som/lyde for meget som Marlon, Charlie eller Taylor.... ja det var vist det :) 

 

Jeg kan så selv mærke at de "bløde" og feminine navne trækker mest....

 

Jeg smider lige en liste her, som vil blive ændret når noget kommer til eller forsvinder.... Og jeg er meget åben for forslag, så kom endelig hvis i har nogle :loveshower 

 

Malaika (119+3)

Nikki (53+42)

Nevin (65)

Miriam (969+249)

Søs (1016)

Scarlet (7+81)

Zelda (17)

Robyn (30+50)

Elvira (777)

Gaia (246)

Nova (501)

Monique (635)

Kamma (1377)

Martha (2077)

Viola (1435)

Augusta (1038)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeres sønner har meget internationale navne, men jeg fornemmer, at det ikke er et must? Selvom mange af dem, du selv har noteret er nogle jeg ikke umiddelbare tænker som "danske" - forstå mig vel ;)

 

Herhjemme er vi selv ude i blomsterpigenavne, og kan se I også har et enkelt med: Viola. Men der er jo mange flere :) Fx Lilje (384), Mynte (429), Flora (587), Iris (1041), Daisy (237), Magnolia (24), Marguerite (59), Pil (308) osv.

 

Andre navne

Josefina (105)

Roselyn (17)

Alina (som betyder smuk)  (731)

Chantell (10)

Penelope (105)

Abigail (110)

Abby (34)

Dorthea (466)

Althea (26)

Marthea (1)

Mathea (41)

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville overveje Marylin. :biglove Jeg synes, der er sådan lidt "old Hollywood"-charme over jeres navne, og der synes jeg Marylin ville passe perfekt OG være blødt og feminint og ikke særligt brugt.

 

Men hvis det ikke skal lyde for meget som de andre, så falder den jo nok på Marlon/Marylin :chin:

 

Kunne Evelyn være et bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, louisevibe said:

Jeres sønner har meget internationale navne, men jeg fornemmer, at det ikke er et must? Selvom mange af dem, du selv har noteret er nogle jeg ikke umiddelbare tænker som "danske" - forstå mig vel ;)

 

Herhjemme er vi selv ude i blomsterpigenavne, og kan se I også har et enkelt med: Viola. Men der er jo mange flere :) Fx Lilje (384), Mynte (429), Flora (587), Iris (1041), Daisy (237), Magnolia (24), Marguerite (59), Pil (308) osv.

 

Andre navne

Josefina (105)

Roselyn (17)

Alina (som betyder smuk)  (731)

Chantell (10)

Penelope (105)

Abigail (110)

Abby (34)

Dorthea (466)

 

 

 

 

Daisy ville bare være helt perfekt IMO :biglove Og Penelope er så smukt :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Barbamama said:

 

Daisy ville bare være helt perfekt IMO :biglove Og Penelope er så smukt :kuller 

 

Ja, det er rigtig smukke navne - som dog ikke holder vores kriterier, så de er hermed givet videre ;):wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, louisevibe said:

Jeres sønner har meget internationale navne, men jeg fornemmer, at det ikke er et must? Selvom mange af dem, du selv har noteret er nogle jeg ikke umiddelbare tænker som "danske" - forstå mig vel ;)

 

Herhjemme er vi selv ude i blomsterpigenavne, og kan se I også har et enkelt med: Viola. Men der er jo mange flere :) Fx Lilje (384), Mynte (429), Flora (587), Iris (1041), Daisy (237), Magnolia (24), Marguerite (59), Pil (308) osv.

 

Andre navne

Josefina (105)

Roselyn (17)

Alina (som betyder smuk)  (731)

Chantell (10)

Penelope (105)

Abigail (110)

Abby (34)

Dorthea (466)

Althea (26)

Marthea (1)

Mathea (41)

 

 

 

 

Jeg forstår ;) 

 

Hvor er du sød at du har fundet antal på alle navnene (nu ved jeg selfølgelig ikke om det er fordi du havde dem i forvejen :P ) Og jeg er vild med blomsternavne!! Manden er dog desværre slet ikke... så håbede lidt jeg kunne liste Viola ind fordi det ikke helt er en blomst, men en afledning af en blomst :P 

 

De andre navne er også rigtig fine.... nok især Abigail synes jeg :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Barbamama said:

Jeg ville overveje Marylin. :biglove Jeg synes, der er sådan lidt "old Hollywood"-charme over jeres navne, og der synes jeg Marylin ville passe perfekt OG være blødt og feminint og ikke særligt brugt.

 

Men hvis det ikke skal lyde for meget som de andre, så falder den jo nok på Marlon/Marylin :chin:

 

Kunne Evelyn være et bud?

 

Marylin er rigtig fint, men hvordan udtaler man det på dansk? :chin:

 

Evelyn er ikke lige mig..... Sorry jeg er så besværlig med navne.... bare spørg min mand :D 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, TroldeMor said:

 

Jeg forstår ;) 

 

Hvor er du sød at du har fundet antal på alle navnene (nu ved jeg selfølgelig ikke om det er fordi du havde dem i forvejen :P ) Og jeg er vild med blomsternavne!! Manden er dog desværre slet ikke... så håbede lidt jeg kunne liste Viola ind fordi det ikke helt er en blomst, men en afledning af en blomst :P 

 

De andre navne er også rigtig fine.... nok især Abigail synes jeg :wub 

Haha navnestatestik hjemmesiden er min bedste ven for tiden :lol Blomsternavnene havde jeg tal på; og de andre var jo hurtigt at slå op. Synes det er meget sjovt :D 

 

Dejligt du kunne bruge bare lidt :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dorthea

Kamma

Ella 

Erika

Liva

Dicte

Lia

Elina

Filiucca

Jessie

Annabel

Lydia

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malaika er SÅ fint!!! Jeg er helt vildt forelsket i det! 

 

Og hvis i kalder hende Malayca så har i Ma fra Marlon, ay(l)fra Taylor og C(a)fra Charlie :kuller så hendes navn er lavet af bogstaverne fra hendes storebrødre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

Haha navnestatestik hjemmesiden er min bedste ven for tiden :lol Blomsternavnene havde jeg tal på; og de andre var jo hurtigt at slå op. Synes det er meget sjovt :D 

 

Dejligt du kunne bruge bare lidt :kiss 

 

Også her.... "navnebarometer" og "hvor mange hedder" er jo nærmest blevet min startside :D 

 

Det hele kan bruges, det er en god fornemmelse at føle man har været "hele vejen rundt" :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lotte1987 said:

Dorthea

Kamma

Ella 

Erika

Liva

Dicte

Lia

Elina

Filiucca

Jessie

Annabel

Lydia

 

 

Tusind tak for forslag :kiss 

 

Især Jessie er skønt :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, TroldeMor said:

 

Marylin er rigtig fint, men hvordan udtaler man det på dansk? :chin:

 

Evelyn er ikke lige mig..... Sorry jeg er så besværlig med navne.... bare spørg min mand :D 

 

 

 

Skal det udtales på dansk, da? :chin: Men det kunne vel udtales ligesom vores bedsteforældre udtaler kronprinsessens navn + "lend" eller "linn" (a la Evelyn). Det kunne være ret fint, synes jeg :biglove

 

Men jeg vil nu også tillade mig at sige, at siden jeg hørte dig sige Malaika for nogle år (?) siden, så har jeg nok tænkt, at det skulle I selvfølgelig en dag have en pige, der hed :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg tænker Jessie og Sheila, så tænker jeg også Desiré, Destiny og Melody... Ved ikke, om de kunne være bud :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Myliona said:

Malaika er SÅ fint!!! Jeg er helt vildt forelsket i det! 

 

Og hvis i kalder hende Malayca så har i Ma fra Marlon, ay(l)fra Taylor og C(a)fra Charlie :kuller så hendes navn er lavet af bogstaverne fra hendes storebrødre..

 

Det er jeg også selv.... Den ligger helt sikkert oppe i toppen for mig, men vi skal jo også være enige :rolleyes:P 

 

Det er en sød ide med bogstaverne :wub  Men jeg tror ikke jeg er vild med at det bliver mere kompliceret at stave end det er i forvejen :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, TroldeMor said:

 

Det er jeg også selv.... Den ligger helt sikkert oppe i toppen for mig, men vi skal jo også være enige :rolleyes:P 

 

Det er en sød ide med bogstaverne :wub  Men jeg tror ikke jeg er vild med at det bliver mere kompliceret at stave end det er i forvejen :chin: 

Synes også Malaika er flottere.. det andet er bare lidt sødt og symbolsk! 

De andre har jo ret nemme navne at stave, altså der er kun EN stavemåde... 

 

Malaika er så fint! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Barbamama said:

 

Skal det udtales på dansk, da? :chin: Men det kunne vel udtales ligesom vores bedsteforældre udtaler kronprinsessens navn + "lend" eller "linn" (a la Evelyn). Det kunne være ret fint, synes jeg :biglove

 

Men jeg vil nu også tillade mig at sige, at siden jeg hørte dig sige Malaika for nogle år (?) siden, så har jeg nok tænkt, at det skulle I selvfølgelig en dag have en pige, der hed :wub

 

Mja.... det duer ikke rigtig med engelsk udtale, for så vil ingen af vores forældre kunne sige det rigtigt ;) 

 

Jeg tror faktisk det var til et BK møde hos Pada mens jeg var gravid med Taylor, men inden jeg kendte kønnet.... så kom vi til at snakke navne, og er ret sikker på jeg nævnte Malaika der ;) Jeg har elsket det navn siden jeg hørte det i fjernsynet en dag som 10-12 årig..... :wub 

 

Men jeg er nu stadig åben for andre navne, og Malaika er ikke mandens favorit selv om jeg nu er ret sikker på han kan lide det nok til at han ville overgive sig hvis jeg sagde det var meget vigtigt for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, TroldeMor said:

 

Mja.... det duer ikke rigtig med engelsk udtale, for så vil ingen af vores forældre kunne sige det rigtigt ;) 

 

Jeg tror faktisk det var til et BK møde hos Pada mens jeg var gravid med Taylor, men inden jeg kendte kønnet.... så kom vi til at snakke navne, og er ret sikker på jeg nævnte Malaika der ;) Jeg har elsket det navn siden jeg hørte det i fjernsynet en dag som 10-12 årig..... :wub 

 

Men jeg er nu stadig åben for andre navne, og Malaika er ikke mandens favorit selv om jeg nu er ret sikker på han kan lide det nok til at han ville overgive sig hvis jeg sagde det var meget vigtigt for mig...

 

Arh ja, nogen burde sende alle Danmarks bedsteforældre på udtalekursus :chin::lol

 

Jeg tror, du har ret. :) Fint er det i hvert fald. Og du strålede bare sådan, da du fortalte om det, så jeg tænker bare, det er så rigtigt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Madeleine og/eller Maddie :)

Lily

Ellie

 

Synes det er så skønt med en 4'er og en lille pige til jer :yay :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Liva passer godt ind. Og tillykke :)

 

Eller Cornelia, måske. 

Jeg har også tit tænkt på, at jeg godt gad at Carmen var et navn som passede ind hos mig. 

Og så har jeg rejst med en skøn engelsk kvinde som hed Tenille. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blandet indspark fra min egen navneliste. :) 

 

Rose

Iolande

Bianca

Franka

Rosalie

Desirée

Penelope

Megara

Cornelie/Cornelia

Octavia

Aurelia

Tirza 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, Fister said:

Jeg synes Liva passer godt ind. Og tillykke :)

 

Eller Cornelia, måske. 

Jeg har også tit tænkt på, at jeg godt gad at Carmen var et navn som passede ind hos mig. 

Og så har jeg rejst med en skøn engelsk kvinde som hed Tenille. 

 

Saadan er der nogle navne... Det er ogsaa et skoent navn :) 

 

Vi har et vennepar, hvis datter hedder Carmela. Hendes mor er fra Venezuela og faren er gondolier i Venedig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom sådan til at tænke Neel idag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 17/2/2017 at 3:14 PM, Susanne said:

Vida :biglove

 

On 17/2/2017 at 7:03 PM, Robin said:

Madeleine og/eller Maddie :)

Lily

Ellie

 

Synes det er så skønt med en 4'er og en lille pige til jer :yay :kuller

 

On 17/2/2017 at 9:35 PM, Fister said:

Jeg synes Liva passer godt ind. Og tillykke :)

 

Eller Cornelia, måske. 

Jeg har også tit tænkt på, at jeg godt gad at Carmen var et navn som passede ind hos mig. 

Og så har jeg rejst med en skøn engelsk kvinde som hed Tenille. 

 

On 18/2/2017 at 0:43 PM, KatGSH said:

Lidt blandet indspark fra min egen navneliste. :) 

 

Rose

Iolande

Bianca

Franka

Rosalie

Desirée

Penelope

Megara

Cornelie/Cornelia

Octavia

Aurelia

Tirza 

 

On 18/2/2017 at 4:37 PM, Camillat said:

 

Saadan er der nogle navne... Det er ogsaa et skoent navn :) 

 

Vi har et vennepar, hvis datter hedder Carmela. Hendes mor er fra Venezuela og faren er gondolier i Venedig ;)

 

On 18/2/2017 at 7:12 PM, MariaPiesen said:

Jeg kom sådan til at tænke Neel idag. 

 

Tusind tak for alle jeres fine forslag :loveshower Vi har været alle igennem, og nogle har været på listen (men er røget af igen :blush ) 

 

Lige nu er listen faktisk MEGET kort, og alle 3 navne er kan vi begge se vores pige hedde :wub 

 

Malaika (119)

 

Nova (501)

 

Elia (56)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER