19 indlæg i dette emne

A ser sådan her ud. Vi er på ferie, så mine livliner er lidt begrænsede...

De dukkede op i morges, og der har ikke rigtig været udvikling - de er muligvis blevet mere hvide rundtom, men ellers ikke. Han har haft feber (38,2-38,5) de sidste par dage.

Hvad tænker I?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han ondt i halsen? Måske skarlagensfeber. God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har absolut intet bud :chin: mine drenge har vidst aldrig haft sådanne knopper. 

 

Hvis hans tilstand er påvirket/det bliver værre/i bliver meget bekymrede så kan i enten få kontakt til læge på ferien, som regel kan de hjælpe på hotellet :) men i kan også ringe til læge i Danmark og forklare hvordan det ser ud, det er jo svært for lægen der ikke kan se det, men det er måske nemmere at kommunikere med en dansker (jeg kan ikke huske hvor i er henne) og det kan være rart at forhøre sig omkring behandlingen, igen afhængig af hvor i er henne.

 

 

God bedring og god ferie :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Meyer said:

Har han ondt i halsen? Måske skarlagensfeber. God bedring

Det synes jeg ikke, det ligner :chin:

Han har ingen appetit, men virker ikke umiddelbart til at have ondt i halsen. Drt er jo bare svært at vide med sådan en lille en :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Stephi-moren said:

Jeg har absolut intet bud :chin: mine drenge har vidst aldrig haft sådanne knopper. 

 

Hvis hans tilstand er påvirket/det bliver værre/i bliver meget bekymrede så kan i enten få kontakt til læge på ferien, som regel kan de hjælpe på hotellet :) men i kan også ringe til læge i Danmark og forklare hvordan det ser ud, det er jo svært for lægen der ikke kan se det, men det er måske nemmere at kommunikere med en dansker (jeg kan ikke huske hvor i er henne) og det kan være rart at forhøre sig omkring behandlingen, igen afhængig af hvor i er henne.

 

 

God bedring og god ferie :kiss 

Tak for dit svar :kiss

Vi er på kap Verde, og det koster 24kr i minuttet at ringe hjem, så det gør vi ikke sådan lige ;)

Jeg ved sgu ikke, om jeg er bekymret. Jeg er i hvert fald træt af det, når vi nu er på ferie :blush

Han havde lungebetændelse, som startede mandag, og derforvar han hjemme ene ugen inkl mandagen efter. Tirsdag havde han 38,0 efter dp, onsdag var han feberfri. Indtil om natten, hvor han havde rigtig dårlig mave og 38,0. Torsdag morgen var der ingen feber, så vi tog afsted på ferie. Han kastede op en enkelt gang i flyveren, og har ikke haft appetit. Fredag og lørdag har han haft 38,2-38,5. Det har jo så nu stået på i to uger med sygdom, og hvis vi var i dk havde jeg helt sikkert fået ham tjekket. Og hvis jeg havde bestemt alene, var vi ikke taget på ferie :rolleyes 

Jeg frygter skoldkopper, for så kan vi lissom ikke komme hjem :o 

Det er sgu træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Fru.Mor said:

Tak for dit svar :kiss

Vi er på kap Verde, og det koster 24kr i minuttet at ringe hjem, så det gør vi ikke sådan lige ;)

Jeg ved sgu ikke, om jeg er bekymret. Jeg er i hvert fald træt af det, når vi nu er på ferie :blush

Han havde lungebetændelse, som startede mandag, og derforvar han hjemme ene ugen inkl mandagen efter. Tirsdag havde han 38,0 efter dp, onsdag var han feberfri. Indtil om natten, hvor han havde rigtig dårlig mave og 38,0. Torsdag morgen var der ingen feber, så vi tog afsted på ferie. Han kastede op en enkelt gang i flyveren, og har ikke haft appetit. Fredag og lørdag har han haft 38,2-38,5. Det har jo så nu stået på i to uger med sygdom, og hvis vi var i dk havde jeg helt sikkert fået ham tjekket. Og hvis jeg havde bestemt alene, var vi ikke taget på ferie :rolleyes 

Jeg frygter skoldkopper, for så kan vi lissom ikke komme hjem :o 

Det er sgu træls!

 

24 i minuttet :blink haha ja så gider man i hvert fald ikke sidde i kø! 

 

Jeg tænkte ikke umiddelbart skoldkopper, men det kan da godt være :unsure det ved du nok i morgen i så fald! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Stephi-moren said:

 

24 i minuttet :blink haha ja så gider man i hvert fald ikke sidde i kø! 

 

Jeg tænkte ikke umiddelbart skoldkopper, men det kan da godt være :unsure det ved du nok i morgen i så fald! 

Præcis! Og der er altid mega lang ventetid hos vores læge :(

 

Ja, mon ikke vi er klogere i morgen. Forhåbentlig er han bare helt frisk og i hopla snart.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med ham :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, SDB said:

God bedring med ham :kram 

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med ham :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Little Miss said:

God bedring med ham :kram2

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men nu tror jeg simpelthen, jeg har fundet forklaringen: væggelus! Jeg er slet ikke sikker, men det giver super meget mening. Kryds lige fingre for, det ikke er det, for så kommer vi eddermugme på overarbejde for ikke at få det med hjem :o:(

 

Edit: ingen væggelus at se i hans seng, så stadig ingen forklaring..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg antager at i er så fornuftige at i har en rejseforsikring.  I så fald ring alarmcentralen op, giv dem jeres nr hvor de kan fange jer på (evt hotellets tlf) og bed dem ringe jer op. 

 

Bed om at snakke med en læge og få vurderet bid ud fra billeder og om i skal tilses af lokal læge. Dette er vigtigt ift hvis jeres barn bliver så syg at det ødelægger jeres ferie.  Så er dokumentation yderst vigtig. Jeres billederer ikke nok. Men i kan af forsikringen få dækket jeres tlf omkostninger til dem og læge i dk på deres alarmcentral og alle udgifter til læge hvor i er. De skal blot stille en betalingsgaranti hvis det er et hospital eller i skal lægge ud og få pengene refunderet når i er hjemme.  Men sørg for god dialog med forsikring før i gør noget.

 

Jeg har arbejdet en del med denne slags og kender reglerne.  Send evt pm til mig hvis du har spørgsmål. 

 

God bedring 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Helle 81 said:

Jeg antager at i er så fornuftige at i har en rejseforsikring.  I så fald ring alarmcentralen op, giv dem jeres nr hvor de kan fange jer på (evt hotellets tlf) og bed dem ringe jer op. 

 

Bed om at snakke med en læge og få vurderet bid ud fra billeder og om i skal tilses af lokal læge. Dette er vigtigt ift hvis jeres barn bliver så syg at det ødelægger jeres ferie.  Så er dokumentation yderst vigtig. Jeres billederer ikke nok. Men i kan af forsikringen få dækket jeres tlf omkostninger til dem og læge i dk på deres alarmcentral og alle udgifter til læge hvor i er. De skal blot stille en betalingsgaranti hvis det er et hospital eller i skal lægge ud og få pengene refunderet når i er hjemme.  Men sørg for god dialog med forsikring før i gør noget.

 

Jeg har arbejdet en del med denne slags og kender reglerne.  Send evt pm til mig hvis du har spørgsmål. 

 

God bedring 

Tak for dit svar :)

Jeg tror ikke, læge er aktuelt lige nu, men vi ser lige an :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Fru.Mor said:

Tak for dit svar :)

Jeg tror ikke, læge er aktuelt lige nu, men vi ser lige an :)

Helt ok.  Er bare ærgeligt at ikke have vidst at det at være blevet tilset af en læge kan afgøre om man er berettiget til erstatningsferie ved sygdom . Men dejligt hvis han er frisk igen.

 

Nyd ferien:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner i hvert fald paa ingen maade det udslaet Noah fik ved Skarlagensfeber. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Helle 81 said:

Helt ok.  Er bare ærgeligt at ikke have vidst at det at være blevet tilset af en læge kan afgøre om man er berettiget til erstatningsferie ved sygdom . Men dejligt hvis han er frisk igen.

 

Nyd ferien:balloons

Min kære mand ved heldigvis alt om den slags ;) Men tak for din hjælp :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Camillat said:

Det ligner i hvert fald paa ingen maade det udslaet Noah fik ved Skarlagensfeber. 

Jeg synes heller ille det ligner overhovedet. Jeg tror simpelthen, der er tale om myggestik :o Jeg har selv fået et psr af de knopper nu, og de føles præcis som myggestik. De er bare meget små :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER