girly1988

Nattøj

28 indlæg i dette emne

Ja hvilke erfaringer har i med forskelligt nattøj ?

Køber i billigt og føtex/bilka og hogm eller hvad ?

Og hvad er jeres erfaringer med kvalitet og holdbarhed i vask osv...

 

Jeg har købt en del i H&M men er blevet lidt skuffet på det sidste...og deres pasform og str passer ikke super godt på Tobias pt...

Så har jeg noget fra bilka til Niklas som vi er rigtig glade for...Men det er heldragt...når jeg kigger to delt sys jeg ikke det virker så blødt igen...

Så har jeg købt et brugt sæt på marked fra Molo..og det er altså bare virkelig lækkert sammenlignet med det andet vi har ;)

Nu har jeg så til black friday shoppet 2 sæt Celavi nattøj som netop er kommet nu...og det virker godt nok os lækkert...så er spændt på når det kommer i brug og efter vask....

 

Så piger hit me med dejligt og pris fornuftigt nattøj :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Im har uldnatdragter med fødder fra dilling :) de er virkelig lækre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel har pyjamas fra Next, som er rigtig fine. Og her i de kolde måneder har han en uld pyjamas fra Joha, som vi også er meget glade for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger meget uldnatdragter, da begge børn har det med at sparke dynen af sig. Det holder den varme. Vi har fra Engel, Nonito (tror jeg det hedder) og Joha, bl.a.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er prisen på nattøj fra Next ? 

 

Har også 2 Joha dragter til Niklas som jeg virkelig elsker...Men prisen på dem synes jeg er til den høje side....:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng sparker også dynen af, så vi er ligeledes med i uld-fan-klubben :) Mine yndlings er uld-silke kombinationen fra Joha (har en der har holdt i 9 måneder nu, og den er stadig mega lækker), og uld-silke fra Hust&Claire. De er ikke billige - koster omkring 250-300 kr pr stk. Men de holder længe og er meget lækre. Vil klart anbefale begge! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Køber uden fødder - så kan man i starten folde buksebenene og ærmer lidt op. Og så vokser de ikke ud af dem så hurtigt (man bliver hurtigt fanget i længden med fødder i, synes jeg). Købte som sagt en Joha dragt, da vores dreng var 7 mdr i str 80. Nu er han 15 måneder og den passer endnu, dog er den lidt kort på benene, men så får han lækre uldlstrømper ud over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, J og D said:

Mine piger har nattøj fra h&m og Bilka , og det holder fint :) Alba arver efter Thea, og det er slet ikke slidt efter to børn og utallige vaske. 

Men h&m krymper MEGET! Jeg plejer at kogevaske det sammen med håndklæderne, og tørretumble det bagefter, og det krymper ihvertfald en hel størrelse :ba

Jeg har aldrig tørre tumblet nattøj...

Men det fra H&M er os krøbet efter vask her....Men der er os forskel på de sæt vi har...har noget i str 92 der er helt fint i str og det i 98 er krøbet...

Måske der er forskel på noget af det....

Synes os det ene sæt jeg har er i bedre og kraftigere kvalitet end resten...

 

Og pt er vi i 98-104...og den næste str er 110-116 og blir alt for stort til Tobias....

Så derfor kigger jeg andre muligheder pt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en del heldragte med fødder fra Next, og de holder fint farve og størrelse. Dog har jeg observeret at der var forskel i tykkelsen alt efter om jeg har købt om sommeren eller vinteren, men ved ikke om det bare var sidste år de var lavet i et tykkere stof :chin: vi giver så også uld på indenunder, for dynen er da noget man ligger på :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr har heldragte (uden fødder) fra hm de holder fint synes jeg :) William har todelt fra pompdelux, det er virkelig lækkert selvom det er brugt i over et år :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har købt meget h&m før ... men synes som dig pasformen er blevet underlig.. så vi bruger mest en blanding af next og bilka.. synes det fra next holder super godt i vask og holder farven og form... og så synes jeg ikke det er så dyrt igen.. tror sidst gav jeg 210 for to sæt...

vi har også et par sæt fra lego wear som han har fået i gave fra svigerinden der er i børnetøjsbutik.. det holder også vildt godt men er også pebret - 300 for et sæt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia bruger uld/silke. Det er dyrere, men til gengæld har hun kun to sæt. Jeg er størst fan af det fra Hust&Claire. Det fra Joha er også fint blødt, men der går nemt hul i det, synes jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørger sikkert dumt men hvordan klarer man sig med kun to sæt nattøj ?

Tobias og Niklas spilder af og til morgen mad på tøjet...og ved sygdom eller uheld i bleen skifter vi også af og til...

Så vi har ihvertfald 5 sæt til hver....:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline vil kun bruge natkjoler, vi har fra h&m, bilka og netto. 

 

Da hun brugte 2 delt nattøj, brugte vi h&m, name it eller bilka. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, louisevibe said:

Silke Elia bruger uld/silke. Det er dyrere, men til gengæld har hun kun to sæt. Jeg er størst fan af det fra Hust&Claire. Det fra Joha er også fint blødt, men der går nemt hul i det, synes jeg. 

 

Noah idem. Han sover bedst i uld eller uld/silke og det har jeg hoert om foer, altsaa at boern sover bedre i uld. 

 

Her i vintermaanederne har vi meget kolde vaegge, saa han sover i Askeladens uldtoej. Om sommeren i IoBio eller Engel uld/silke.

 

Vi har 1 saet af Askeladens(dog to troejer) og to saet af det tynde uld/silke, som vi ioevrigt bruger som inderste lag om vinteren. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora er stadig så lille at hun bruger heldragt og der køber jeg i Lindex og i Kappahl (Newbie) og så bruger jeg også almindelige heldragter fra Molo, Soft Gallery, Holly's, MarMar osv men det vil nok være lidt en overdrivelse at kalde dem billige selvom jeg som regel køber dem på tilbud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, girly1988 said:

Spørger sikkert dumt men hvordan klarer man sig med kun to sæt nattøj ?

Tobias og Niklas spilder af og til morgen mad på tøjet...og ved sygdom eller uheld i bleen skifter vi også af og til...

Så vi har ihvertfald 5 sæt til hver....:whistling

 

Jeg tror også vi har 8 sæt eller noget i den dur. Og det er sket, at vi har taget det sidste sæt i skuffen...

 

vi har fra H&M, NameIt, Kvickly, Føtex og Katvig. Katvig er klart det lækreste, men også dyreste... Men er generelt ganske tilfreds med dem alle. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus har fra heldragter fra Hummel, molo, hust&claire og småfolk plus 2 delt fra Bilka :) 

 

hust&claire er ubetinget min favorit den er vasket en del gange efterhånden og er stadig blød og lækker :wub ikke at det andet er stift :Dmen den er næsten som ny at se og røre ved... 

Tørretumbler så heller aldrig tøjet ved ikke om det har noget at sige :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V sover også kun i uld/silke eller uld (de kolde nætter!) 

vi har kun 3 sæt, hvilket vi sagtens kan klare os med. Hænger tøjet op hver morgen - altså til luft, hun spiser aldrig i tøjet, så det bliver kun vasket indimellem (uld er selvrensende!) 

jeg har fra Joha, og det holder super godt! 

Har haft et enkelt bomuldssæt fra Føtex, men hun får det for varmt i det. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj85 said:

V sover også kun i uld/silke eller uld (de kolde nætter!) 

vi har kun 3 sæt, hvilket vi sagtens kan klare os med. Hænger tøjet op hver morgen - altså til luft, hun spiser aldrig i tøjet, så det bliver kun vasket indimellem (uld er selvrensende!) 

jeg har fra Joha, og det holder super godt! 

Har haft et enkelt bomuldssæt fra Føtex, men hun får det for varmt i det. :) 

 

Ja, vigtig pointe, Noah spiser aldrig med nattoejet paa! Jeg gider ikke vaske uld mere end hoejst noedvendigt. Og ja, vi lufter ogsaa uld, samt at jeg kan finde paa at blande lidt lansinoh salve op med varmt vand og haelde det i sidste skyllevand. En mini-lanolinkur, saa er det dejligt bloedt og laekkert bagefter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, girly1988 said:

Spørger sikkert dumt men hvordan klarer man sig med kun to sæt nattøj ?

Tobias og Niklas spilder af og til morgen mad på tøjet...og ved sygdom eller uheld i bleen skifter vi også af og til...

Så vi har ihvertfald 5 sæt til hver....:whistling

 

Det er aldrig et problem herhjemme :) William har 2 sæt, Nohr 3 :) De har det som regel på i nogle dage, sådan 3-4 stykker hver. Så passer det med at jeg alligevel vasker og så ryger det med. Et sæt til vask, et i brug ;) og ja Nohr har så een i reserve, det var vigtigt da han gylpede, men er faktisk ligegyldigt nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover at vi bruger uld, saa gider jeg ikke have nattoej i hobetal at vaske, saa jeg ville ogsaa goere som Stephi. Lidt ligesom sengetoej, hvor vi har tre saet, men reelt har to i rotation. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, louisevibe said:

Silke Elia bruger uld/silke. Det er dyrere, men til gengæld har hun kun to sæt. Jeg er størst fan af det fra Hust&Claire. Det fra Joha er også fint blødt, men der går nemt hul i det, synes jeg. 

Haha, omvendt her. Hos os er der lige gået hul på Hust&Claire sættet, hvorimod Joha holder :)

Vi har nok omkring 4 sæt, men der er en del overlap af størrelserne, så vi bruger både de lidt for store og de lidt for små samtidigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg bare er sådan lidt luksus hvad angår nattøj...bruger det gerne to tre dage i træk hvis det ikke er beskidt. Men på en uge bruger jeg ofte 3 sæt ihvertfald til den store knægt som selv spiser morgenmad....og dermed spilder af og til...

Den lille spiser endnu ikke selv så der kan jeg ofte godt nøjes med at skrifte nattøj en enkelt gang i ugen når ellers der ikke er uheld i bleen eller sygdom...

 

Nå men ihvertfald mange tak for jeres erfaringer...vil lige kigge nærmere på noget af det i nævner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der går også løbende temmeligt meget nattøj igennem herhjemme, så jeg ville heller ikke kunne klare den med 2-3 par :) 

 

Vi har lidt af hvert, men fx Phister & Philina og Villervalla har ret høj lækkerhedseffekt. Hvis junior selv kan vælge, så viger kvalitet dog 100% for fedt tryk ;) Hans H&M med Minions bliver brugt ofte, ligesom Lego Ninjago-sættet og et no-name med Lynet McQueen gør :P 

 

Vi har også et tussegammelt sæt fra Coops Friends, der har klaret den super i brug :)

 

Dansk Supermarkeds bomuld har generelt aldrig virket synderligt lækkert, men det har været fuldt brugbart, slidstærkt og billigt :)  Ulden har (med mit ikke-feinschmecker-blik (og det rager mig en pølsepind om det er superwashed) været superfin :) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER