Stella Nutella

PKS grundet rygsmerter / problemer?

6 indlæg i dette emne

Nogle der muligvis skal have pks grundet rygproblemer/smerter? 
Min læge mener at det skal undersøges nærmere grundet mit facetledssyndrom og hun har haft flere patienter der har fået det netop grundet dette og deres smertetilstand. Jeg har bare aldrig hørt om det før og undrer mig. Selvom jeg har mange smerter så har jeg overhovedet ikke tænkt at et pks var nødvendigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville snakke med en jm om det og lægerne på sygehuset.  Jeg måtte oprindeligt heller ikke føde selv da jeg ikke kan/må presse så længe pga mit øre og trykket deri. Men jm sagde at det slet ikke var noget problem hvilket det heller ikke var. 

 

Har indtryk af at lægerne meget hurtigt siger "PKS" bare sådan.  Jeg har også fået at vide jeg ikke bør føde vaginalt pga en bristning i første graviditet og med mindre jeg kan være overbevist om at det er direkte uansvarligt så føder jeg sgu nr 2 selv og gerne hjemme hvor hjemmefødselsordningen har stor succes med at lade en fødsel tage den tid en fødsel skal tage og dermed mindske bristningerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker spørgsmålet til lægerne må være om der er risiko for en permanent forværring af dine rygproblemer ifbm en naturlig fødsel. Hvis du ses af fysioterapeut eller kiropraktor ville jeg også spørge der om deres vurdering eller erfaring. KS er jo et stort indgreb der også kan medføre forskellige risici. 

 

Jeg ved ikke noget om rygproblemer eller facetledssyndrom, men i forhold til fx svær bækkenløsning er der ikke nogen hindring for at føde normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ved Fys og synes faktisk selv at det er blevet  væsentlig bedre inden graviditeten... Så derfor undrer det mig. 

Jeg kunne måske forstå det hvis mine primære problemer sad i lænden. Men det er altså brystryggen og derfor giver det ingen mening for mig. 

Vil self tale med jm om det. Og fødselslæge hvis det kommer så langt. Men eftersom jeg ikke er interesseret i et kejsersnit så tænker jeg da at de bør lytte til mit ønske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, Stella Nutella said:

Jeg går ved Fys og synes faktisk selv at det er blevet  væsentlig bedre inden graviditeten... Så derfor undrer det mig. 

Jeg kunne måske forstå det hvis mine primære problemer sad i lænden. Men det er altså brystryggen og derfor giver det ingen mening for mig. 

Vil self tale med jm om det. Og fødselslæge hvis det kommer så langt. Men eftersom jeg ikke er interesseret i et kejsersnit så tænker jeg da at de bør lytte til mit ønske...

Altså nogen gange så virker det som om nogen læger bare tænker højt uden at forestille sig hvor mange tanker det sætter i gang hos den gravide :rolleyes 

 

Umiddelbart lyder det som om KS er en mulighed, men ikke en nødvendighed, og hvis du ikke har lyst kan du jo sige nej tak. De fleste JM går ind for naturlige fødsler når det er muligt - og det er også det man som regel kommer sig hurtigst efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv blevet opereret i lænden (stivgjort), og har mange smerter som følge af operationen...

 

Jeg startede med at vælge PKS, da jeg var bange for at en fødsel ville forværre min tilstand... Jeg skiftede dog mening og endte med at føde... Det gik godt! :)

 

Jeg var til adskillige samtaler hos en fødselslæge på Riget, og de vil altså rigtig gerne ha at man føder selv... Såfremt de tror på at det er sikkert... :) 

Det er min opfattelse at min egen læge også var mere tilbøjelig til at tænke PKS, måske fordi de simpelthen ikke har erfaringen med fødsler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER