Hopealot

Er der nogen der kan berolige mig lidt?

5 indlæg i dette emne

Hej søde piger herinde 

 

Jeg har oprettet mig herinde i håbet om at finde nogle 'ligesindede' at tale/skrive lidt med. 

 

Jeg er 37 år og vi er netop gået i gang med at prøve at blive forældre. 

 

Jeg ved godt jeg nu kommer til at lyde utålmodig og negativ, men vi har 'kun' forsøgt tre gange og jeg er stadig ikke gravid. Sagen er at jeg har fået fjernet min ene æggeleder og æggestok og selvom  min læge siger at det trods det ser fint ud og at vi bare skal prøve videre, kan jeg mærke at jeg mister modet og mangler nogle der er i samme båd:-/ jeg bliver bekymret over det hele, alder, vægt (er undervægtig) alt:-/ - min læge har foreslået mig blodprøver og vandscanninger.... Kender nogle mon til det? Jeg savner nogle at snakke med. Min kæreste er sød og vi snakker meget godt om det, men jeg kan ikke dele det med andre, det er for sårbart for mig, så derfor prøver jeg her.  

 

Håber at høre fra nogle af jer:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :kiss

 

Vandscanning er en god idé for at se om der er passage i den æggeleder, du har tilbage. Blodprøver for at se om din hormoner er i balance. Synes er det fint, at din læge tilbyder det. Derudover kan man på et tidspunkt også få tjekket din mands sædkvalitet. 

 

Mht vægt så kan det godt lade sig gøre at blive gravid, selvom du er undervægtig, men det er klart en fordel, hvis det var muligt for dig at øge den lidt. Og jeg ved det er lettere sagt end gjort! 

 

I 2011 gik jeg i 6 måneder hos en sygeplejerske på fertilitetsklinkkken (vi var i reagensglasbehandling), hvor jeg fik råd og vejledning. Jeg formåede at tage omkring 3 kg på. Men det ændrede alligevel midt BMI fra 17,4 til 18,5. Om det var gjorde udfaldet til at jeg derefter blev gravid, ved jeg ikke, men det var i hvert fald godt for min krop :) 

 

Og så et stort :kram til dig. Kan godt forstå dine bekymringer. Jeg håber for jer, at de bliver gjort til skamme og det hurtigt lykkedes for jer :):goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Hopealot. Velkommen til :) 

 

Jeg håber, du bliver glad for Babyklar. Jeg synes, det er et fantastisk sted og jeg er selv enormt glad for alle de søde piger her, der altid er klar med gode råd og forståelse. 

 

Jeg håber babyprojektet snart lykkes for jer.

 

Vh Katrine. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt i samme situasjon, men jeg har erfaring med både vandscanning og blodprøver og andre prøver. Det er en god ting at finde ud af både passasje og hormoner, og sædkvalitet. Jeg ville takket ja til det  hele, så ved i bedre hvor i står. :)

 

3 gange, vil det sige 6mnd, eller har du ægløsning hver mnd fra samme side? 

 

Jeg ønsker dig lykke til, og håber i slipper for at vænte længe på jeres baby! :goodluck

Velkommen til! :biglove

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til BK :balloons

Normalt vil de fleste læger først udrede for infertilitet, når man har prøvet forgæves i et år. Dog har du nogle faktorer i spil, som gør, at lægen gerne vil undersøge jer allerede nu (nemlig din alder og at du kun har en æggestok og -leder). Hvis du er lige så utålmodig som de fleste af os herinde :P så skal du endeligt tage imod din læges tilbud om vandscanning og blodprøver. Hvis det senere viser sig, at I skal have hjælp, så er I allerede et skridt længere på vejen med disse obligatoriske prøver i hus. Derudover kan udredning, henvisning og ventetid på fertilitetsbehandling tage noget tid, så det gælder bare om at komme i gang hurtigst muligt. Og så må I klø på derhjemme i mellemtiden, og så håber vi naturligvis, at det lykkes derhjemme, inden I overhovedet når til behandling.

 

Du er derudover velkommen til at læsse tanker og bekymringer af herinde. Der vil altid være nogen, der har gennemgået det samme som dig og som forstår dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER