FruAnd15

pris på behandlinger?

12 indlæg i dette emne

Hallo ladies :)

 

Hvad koster det at være i behandling i det offentlige kontra det private i Danmark?

 

Håber nogle af jer har lyst til at svar.

Jeg er bare nysgerrig, fordi vi bor i Norge og skal betale for ALT heroppe! Det er lidt svært at finde hoved og hale i det her syns jeg.

 

Vi har bare haft en konsultation med gynækolog, jeg har fået taget blodprøve og manden skal aflevere prøve mandag.

Så næste uge er jeg meget klogere. Men det er jo altdi godt at være forberedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I ingen fælles børn har er behandling gratis i det offentlige, I betaler kun for det medicin I skal bruge. Afhængig af hvilken behandlingsform I skal igennem varierer prisen. Den dyreste udgave ICSI (reagensglas med mikroinsemination) koster ca. 50.000kr. +/- ekstra ting, for en pakke 3 forsøg. 

IUI har jeg ikke helt styr på det det private. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Katrine :) 

 

Det var også sådan jeg havde troet. At det offentlig er gratis og det private koster. 

Hende damen heroppe gloede bare på mig da jeg sagde det var gratis i DK :blink

 

Men wauw, 50.000 kr. det er jo alligevel en slat......men så får man tre forsøg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

41 minutes ago, FruAnd15 said:

Tak for svar Katrine :) 

 

Det var også sådan jeg havde troet. At det offentlig er gratis og det private koster. 

Hende damen heroppe gloede bare på mig da jeg sagde det var gratis i DK :blink

 

Men wauw, 50.000 kr. det er jo alligevel en slat......men så får man tre forsøg :) 

Ja så har man 3 forsøg, til at blive gravid med friske æg. 

Det er lidt 'skægt/pudsigt' det er selvbetalt i Norge, men er Norge ikke også kendt for at være dyr med mange ting? 

Bor I i DK? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Sparklinrock said:

Det private er faktisk også gratis, HVIS det er første fælles barn, og HVIS man skal have IUI :) Men ellers kan du fx ser priser her: http://www.trianglen.dk/prisliste.html

Var der ikke noget med nogle nye fortolkninger af lovgivningen efter vi fik ny regering? :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også vælge at betale for et forsøg af gangen. 

 

1 IVF forsøg koster 22.000 - hvis der skal laves microinsimination altså ICSI koster det 25.000 (ihvertfald hos Maigaard) 

 

En pakke med 3 IVF koster 40.000 og ICSI 49.000. 

 

Derudover betaler man som Katrine skriver for fx AHA, priming osv. 

 

IUI koster ca. 2000 i der private (medmindre der er første fælles barn)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Katrinemus said:

Var der ikke noget med nogle nye fortolkninger af lovgivningen efter vi fik ny regering? :chin: 

 

Så vidt jeg forstod, så galt dette for 2. barn med IUI i det private. Der står lige nu på Trianglens hjemmeside (http://www.trianglen.dk/gratis-fertilitetsbehandling.html):

 

Gratis fertilitetsbehandling

Insemination (IUI)
Samtale, undersøgelser og inseminationsbehandling dækkes af fuldt af sygesikringen, hvis I/du ikke har barn i forvejen og hvis I/du har en henvisning fra egen læge til fertilitetsudredning

 

Lyder dette ikke rigtigt? :chin:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Sparklinrock said:

 

Så vidt jeg forstod, så galt dette for 2. barn med IUI i det private. Der står lige nu på Trianglens hjemmeside (http://www.trianglen.dk/gratis-fertilitetsbehandling.html):

 

Gratis fertilitetsbehandling

Insemination (IUI)
Samtale, undersøgelser og inseminationsbehandling dækkes af fuldt af sygesikringen, hvis I/du ikke har barn i forvejen og hvis I/du har en henvisning fra egen læge til fertilitetsudredning

 

Lyder dette ikke rigtigt? :chin:

 

Sorry, jeg troede du mente barn nr. 2 var gratis at få hjælp til i det private med IUI, og det var det der var ændret, om jeg har forstået det. Men barn nr. 1 fælles er gratis i det private ved IUI ;) 

Så er vi enig :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Katrinemus said:

Sorry, jeg troede du mente barn nr. 2 var gratis at få hjælp til i det private med IUI, og det var det der var ændret, om jeg har forstået det. Men barn nr. 1 fælles er gratis i det private ved IUI ;) 

Så er vi enig :P 

 

Yes yes, så er vi enige :P:P

Men det ændrer sig hele tiden, så man kan jo aldrig blive helt klog på det hele.

 

Hvordan går det hos jer (hvis jeg må spørge)? Håber du holder humøret nogenlunde oppe, selvom I har været igennem sådan et langt forløb allerede. Synes det er så synd for jer, at det skal være så svært :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Katrinemus said:

Ja så har man 3 forsøg, til at blive gravid med friske æg. 

Det er lidt 'skægt/pudsigt' det er selvbetalt i Norge, men er Norge ikke også kendt for at være dyr med mange ting? 

Bor I i DK? 

 

Jo Norge er byrt, men lønnen er også lidt højere og skatten lidt lavere :) Så det går vel næsten op....

 

Ja vi bor fast i Norge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte altså ingenting udenom medisiner i Norge. :)

3 gratis friske forsøg før man evt skal betale noget selv... Vi var henvist fra læge, jeg ved ikke om det har noget at sige? 

 

Men man betaler en egenandel for lægekonsultasjon nesten uansett. 

Redigeret af Frk.Mini

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER