NSEllekilde

Pcos og modnet æg

7 indlæg i dette emne

Jeg blev egentlig frikendt for at have pcos i øjeblikket men gynækologen gjorde mig opmærksom på at det kunne vende tilbage når som helst.

Jeg blev skannet tirsdag den 13 /9 hvor hun kunne se at en af mine ægblære var på 11 mm og fortalte at jeg nok ville få ægløsning ugen efter. Jeg besluttede derfor at bruge ægløsnings teste og holde øje med udflåd.

Mine teste bliver v aldrig rigtig positive og jeg har på intet tidspunkt haft det der ægløsningsudflåd - så jeg tænkte på om min pcos allerede kunne være tilbage og bremse modningen?

Jeg kan ikke helt finde ud af at Google det :chin:

Kan man have ægløsning alligevel selvom man ikke oplever ægløsningsudflåd eller positiv test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså i løbet af det år vi prøvede, der lykkedes det mig at observere æl udflåd en enkelt gang eller to. Jeg havde det nærmest aldrig, så manglen på det i sig selv, er altså ikke nødvendigvis et problem. Jeg testede ligeledes kun positiv med æl tests i et ganske kort tidsrum. Hvis jeg ikke testede mindst to gange i døgnet, så kunne jeg godt misse den positive test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i løbet af det år vi prøvede, der lykkedes det mig at observere æl udflåd en enkelt gang eller to. Jeg havde det nærmest aldrig, så manglen på det i sig selv, er altså ikke nødvendigvis et problem. Jeg testede ligeledes kun positiv med æl tests i et ganske kort tidsrum. Hvis jeg ikke testede mindst to gange i døgnet, så kunne jeg godt misse den positive test.

Hmm spændende! Vi må se hvordan og hvorledes... Jeg må bare teste for graviditet med jævne mellemrum :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at supplere med temperaturmålinger. Det er muligvis for sent i denne cyklus, men alligevel. Hvis du har styr på din temperatur, så vil du have et redskab til at vurdere, om og hvornår ÆL ligger - også selvom du ikke har en positiv ÆL test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at supplere med temperaturmålinger. Det er muligvis for sent i denne cyklus, men alligevel. Hvis du har styr på din temperatur, så vil du have et redskab til at vurdere, om og hvornår ÆL ligger - også selvom du ikke har en positiv ÆL test :)

Ja det havde jeg egentlig også tænkt på, men kan målingerne overhovedet bruges når jeg er oppe flere gange om natten? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også stor glæde af temperaturmålinger under PB. Du kan jo ikke bruge det til at forudse æl, men du kan konstatere, om den har været der. Og dermed kan du meget sikkert forudsige, hvornår du (ikke) bør forvente mens, hvilket altid vil være max. 16 dage efter æl.

 

Man siger at man helst skal have fået minimum fire timers sammenhængende søvn og så skal du måle temperaturen med det samme, inden du står op og bevæger dig rundt. Det er sådan de generelle anbefalinger i hvert fald + at tage temperaturen på nogenlunde samme tidspunkt af døgnet hver dag. Jeg ved dog at mange herinde plejede at tage den om aftenen inden sengetid i stedet og det fungerede vist fint nok alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det havde jeg egentlig også tænkt på, men kan målingerne overhovedet bruges når jeg er oppe flere gange om natten? :)

Tja, ideelt set, så sov du nok 8 timer i træk og målte temp på samme tid hver morgen (men det med søvnen er nok utopi, når man er mor :D). Så - som Alura skrive - prøv alligevel, så godt som du nu kan. En af de vigtigere ting er, at du måler på samme tidspunkt hver dag. For mig kan der fx godt være 0,3C eller mere forskel, om jeg måler kl 6 eller kl 8 om morgenen. Det skal selvfølgelig heller ikke være en eksakt videnskabelig måling, det er mere for, at du kan fange dem der stigning, der kommer efter ÆL, så du ikke skal spekulere og tolke som en tosset på, om ÆL nu har været der eller ej :P

Rigtigt meget held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER