girly1988

Styrke de små børns immunforsvar?

50 indlæg i dette emne

Nogle gode råd piger ?

Jeg er jævnt træt af vi kun har en uge ad gangen hvor vi ikke har sygdom...

Vi døjer med feber dage og opkast for tiden...men ved jo det snart er sæson for forkølelser og virus igen...tror måske på 1 år vi har haft en periode på 5 uger uden sygdom og så senere en måned uden noget hos drengene.

Starter jo arbejde til december så vil prøve aktivt om vi kan påvirke at de ikke ryger i noget hele tiden....ellers forudser jeg en del pasning og ellers sygedage på sigt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville kigge paa aebleboern og evt. kontakte Anette, som er ekspert paa omraadet. Eller Rose Marmoide, som har Groenstue.dk og ogsaa bogen BABY og Sunde Boern - Saadan. Der er meget, I selv kan goere. Lige fra GOD SOEVN, ernaering til tilskud og hygiejne. 

 

Jeg har selv hjemmestrikket en forebyggende kur til Noah, men han er jo noget aeldre nu, saa jeg toer ikke anbefale dig urter til dine.... 

 

Men altsaa, probiotika, vitamin D, multivitamin, c-vitamin, omega 3 Nordic Naturals og saa urter. Noah faar Biostrath, Urtemix og Pukka Elderberry sirup. Saa laver jeg ogsaa urtete. MEN, smaa boern maa ikke faa alle mulige urter, saa der skal du have en ekspert ind over. Homoeopatisk kan du proeve Infeksin, men Noah har ikke haft gavn heraf. Vi har et par andre homoeopatiske midler, jeg griber til. Men igen, det er aldermaessigt langt fra dine. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De får d dråber og så er jeg lige startet op på bio strath...og overvejer multivitamin eller lignende ved bare ikke hvad jeg skal gå efter ?

Men hvad angår sund kost er det helt sikkert noget vi kan sætte ind omkring for det er vi ærligt slet ikke skarpe i...

Måske noget grøntsags juice eller noget kunne være et bud.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører med

Bio-strath

Bio-semper

D-vitamin

Fiskeolie (Eye-Q)

Mulitivitamin (omninini)

Kalk (soleray)

Så prøver vi med grønt, men det er ofte det samme hun spiser: majs, gulerod, tomat :D

Når vi laver grøntsagsjuice, vil hun ofte gerne smage. Spinat har ikke en kraftig smag, det plejer at hitte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man måske lave grøntsags juice med både grønt og en smule frugt for at lokke det i børnene ?

Tænker selv noget med gulerødder eller spinat...men har aldrig lavet den slags før...måske noget med tomat ?

Må vist supplere lidt med kost tilskud så det vil jeg få fat i næste gang vi handler ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores unger er ikke ret ofte syge.

Sidste år havde vores den store 2 sygedage fra børnehaven, så det synes jeg er ret godt klaret.

Vi har meget småtspisende børn herhjemme, og de spiser i perioder ikke varrieret, så jeg tvivler på kosten har den store effekt.

Vi har 2 teorier herhjemme om hvorfor de er så lidt syge, og jeg tror måske det er en kombi af begge dele.

1. De har været udsat for massivt smittepres da de var små og boede på børnehjem ( i henholdsvis 10 og 13 mdr), det tænker vi kan have boostet deres immunforsvar. Vi hører nemlig ofte det samme fra andre AForeældre.

2. De får en multivitaminpille ( bare den fra livol), oh fiskeolie (eyeq)

Mvh Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoneterapi kan være godt til at genoprette balance og styrke immunforsvar. Små børn skal have kortere behandlinger så måske behøver det ikke være så dyrt.

 

Biostrath - det gider Lilly desværre ikke men de store har fået det i lidt saft i perioder.

Vitaminpille - gider Lilly heller ikke, med mindre det er "vingummibamser" fra kids zoo.

 

En god ulden undertrøje fra oktober-marts og lune hjemmefutter, man er mere modtagelig for smitte hvis man blir afkølet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoneterapi kan være godt til at genoprette balance og styrke immunforsvar. Små børn skal have kortere behandlinger så måske behøver det ikke være så dyrt.

Biostrath - det gider Lilly desværre ikke men de store har fået det i lidt saft i perioder.

Vitaminpille - gider Lilly heller ikke, med mindre det er "vingummibamser" fra kids zoo.

En god ulden undertrøje fra oktober-marts og lune hjemmefutter, man er mere modtagelig for smitte hvis man blir afkølet.

Tak for tip om gode undertrøjer...pt har vi kun nogle fra hogm og de er ikke vildt varme...

Må lige se om jeg kan få købt nogle uld eller sådan noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, rigtig godt tip, saga! Vi har også uld året rundt. Og har i perioder også haft gavn af zoneterapi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, uld er godt, man behoever kun to undertroejer pr barn, de er jo nemme at skylle op eller haandvaske, hvis de traenger. Uld skal ikke vaskes saa ofte. 

 

Noah spiser gerne is lavet paa juice, som er med ananas, spinat, lidt paere og saa kommer jeg hampeprotein og olivenolie eller hampeolie i ogsaa. Aeble og guleroed er som regel ogsaa godt, der kan man putte hybenpulver i, gurkemeje og lidt olie. 

 

Noah faar Solaray Kids multivitamin. De er tygge og store i det, men han har alle dage elsket dem. C-vitamin ogsaa fra Solaray og de er formet som dinosaurus! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt undertrøjer til Lilly fra Askeladen, jeg elsker at de er lidt kraftige i kvaliteten og kan godt li farverne. De holder virkelig længe i str fordi det bare er undertrøjer, så hun vokser først ud af dem når de stumper i livet. De er rigtig bløde og kradser slet ikke. Jeg har 2 og håndvasker dem i lidt uldvaskemiddel ca en gang om ugen, presser tør i et håndklæde og lader tørre. Jeg tror faktisk det er 3. vinter jeg finder de samme 2 undertrøjer frem nu så de er jo ikke ligefrem dyre i drift.

 

http://www.askeladen.dk/10729/uldtoj_beklaedning/askeladens_uldtoj/undertroje_m_strop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede juice af gulerod-æble-ingefær-citron og Sofie elskede det! :)

Og vi er også stor fan af uld eller uld/silke inderst. Man kan få både bodyer og undertrøjer i både Kvickly og Føtex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt undertrøjer til Lilly fra Askeladen, jeg elsker at de er lidt kraftige i kvaliteten og kan godt li farverne. De holder virkelig længe i str fordi det bare er undertrøjer, så hun vokser først ud af dem når de stumper i livet. De er rigtig bløde og kradser slet ikke. Jeg har 2 og håndvasker dem i lidt uldvaskemiddel ca en gang om ugen, presser tør i et håndklæde og lader tørre. Jeg tror faktisk det er 3. vinter jeg finder de samme 2 undertrøjer frem nu så de er jo ikke ligefrem dyre i drift.

 

http://www.askeladen.dk/10729/uldtoj_beklaedning/askeladens_uldtoj/undertroje_m_strop

 

Jeg skal saa meget i Askeladen, naeste gang jeg lander i Aarhus ;) 

 

Noah har sovet i Askeladens uldtoej alle vintre - det er fab og laekkert og jeg ville oenske, det fandtes til mig selv ogsaa. Jeg har Engels undertroejer i ren uld, fordi de er knap saa tykke og det er for varmt med tyk uld under.... Men som nattoej er det virkelig priceless hos os og saa har jeg gerne 1 uldundertroeje til de helt kolde udendoersvinterdage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge unger er også kommet i uld/silke undertøjet.

Ellers Zoneterapi, vitaminpille og ekstra D-vitamin. Vi får fisk flere gange ugentligt.

Edith får biostrath dagligt, men Albert gider det ikke. Vi laver også juice indimellem og ungerne elsker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bilkas uld undertøj fint nok eller ?..for overvejer en tur i Føtex /bilka snart efter undertøj til drengene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh uld kan der siges meget om... hvis det bare handler om at holde sig varm er det meste fint. Men uld der er behandlet skånsomt og fx ikke maskinvaskes bevarer flere af uldens gode egenskaber, fx blødhed og suge evne, altså det kradser ikke og det absorberer evt sved så barnet ikke blir klam inderst hvis det blir for varmt for det er jo heller ikke sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bilkas uld undertøj fint nok eller ?..for overvejer en tur i Føtex /bilka snart efter undertøj til drengene...

 

 

Det skulle være produceret af joha ;) Har ikke selv noget derfra (endnu), men har noget af kvicklys, som jeg indtil videre vurderer som værende helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal bare have godt undertøj til drengene så de hverken bliver klamme eller kolde...

Men heller ikke for dyrt da de vokser som ukrudt ;-)

Og manden Sys jeg går for meget op i det...men altså gider bare ikke syge børn on off....;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IoBio er ret taknemmeligt i stoerrelserne. Bodyerne er lange! 

 

Udertroejer kan sagtens koebes en stoerrelse stoerre. 

 

Der er rabat at hente ved 5 stk uld hos storchebarn.dk

 

Jeg har haft Engel, IoBio og Askeladens uld, som jeg har elsket. 

Johas uld giver Noah en klam hud og jeg synes ikke, det er bloedt. Der kober jeg kun leggins med bomuld inderst, men ej inderste lag til overkroppen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 21/9/2016 at 11:43 AM, girly1988 said:

Nogle gode råd piger ?

Jeg er jævnt træt af vi kun har en uge ad gangen hvor vi ikke har sygdom...

Vi døjer med feber dage og opkast for tiden...men ved jo det snart er sæson for forkølelser og virus igen...tror måske på 1 år vi har haft en periode på 5 uger uden sygdom og så senere en måned uden noget hos drengene.

Starter jo arbejde til december så vil prøve aktivt om vi kan påvirke at de ikke ryger i noget hele tiden....ellers forudser jeg en del pasning og ellers sygedage på sigt :-/

Kom til at tænke på hvad man ellers kunne gøre og hvad vi gjorde da Lilly blev syg hele tiden - I gør det måske allerede men nævner lige hygiejne tips: 

 

Vask hænder med barnet når I ankommer i institution/pasning og inden I forlader den. Så snart I kommer hjem vask hænder og ansigt og skift tøjet. 

 

Ellers syns jeg gode råd er nævnt: zoneterapi, kosttilskud, god mad og søvn så vidt muligt, uld undertøj og varmt fodtøj.

 

Og parker den med det sku være din skyld, du gør helt sikkert alt hvad du kan og skal for dine drenge! Nogen perioder cirkulerer der bare åndssvagt meget sygdom i institutionerne, og pressede forældre sender måske halvsløje børn afsted osv. 

 

:kram2 god bedring til dine små

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amen! Jeg er saa enig, og saa lige det med kosttilskud og probiotika isaer! 

 

Vi vasker ogsaa altid haender og skifter toej, naar Noah kommer hjem fra BH og saa faar han straks et bad, hvis jeg faar nys om at de er igang med noget masssyge dernede! 

 

Og saa betyder soevn meget... og ro, ogsaa indeni os foraeldre. Lige traekke vejret helt ned i maven. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver mælkesyrebakterier med god effekt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der giver mælkesyrebakterier, hvilke giver I? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter lidt mellem NDS(har haft Panda 2 og Classic), Udo's Choice Infant Blend og Bio Kult. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Camillat said:

Jeg skifter lidt mellem NDS(har haft Panda 2 og Classic), Udo's Choice Infant Blend og Bio Kult. 

 

 

 

Tak, det må jeg prøve! Overvejer også at begynde med bio strath, men synes godt nok det er svært at finde rundt i hvad og hvor mange ting man skal give... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER