Madglad2015

1. samtale på fertilitetsklinik - håber på IUI

16 indlæg i dette emne

Så er vi ENDELIG nået til ugen, hvor vi skal til den 1. samtale på fertilitetsklinikken!

Vil gerne i gang snarest muligt, synes vi har ventet alt for længe på ønskebarnet.

 

Er det først til samtalen, at typen af behandling afklares?

Og hvad talte I om?

 

Jeg har printet alle blodprøvesvar og HSG billeder ud, så vi er på den sikre side. Men nogle spørgsmål skal også skrives ned.

 

Hvad var vigtigst for jer at få svar på? Og hvor hurtigt kom I i gang efter samtalen? Kan se at der skal laves en gyn. us af mig først.

 

Hilsner fra os, der har prøvet 1,5 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du mon været afsted, eller er det den uge, der kommer nu? Det er en stor ting at skulle til 1.samtale :) Jeg anede ikke, hvad jeg skulle forvente, men hos os kom det til at gå hurtigt. Ud fra de prøver, der var taget, mente klinikken ikke, at der skulle andet end hormonstimulation og inseminering til, og min cyklus passede lige med, at jeg kunne gå i gang med hormoner samme dag. Men udfaldet afhænger jo nok meget af, hvad prøverne viser, og hvor de mener, at problematikken er. Håber I kan gå derfra med ro i maven og snart får lavet en god spire til dig :kram :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu har vi været til samtalen, og det gik godt. Var så lettet bagefter-havde været bange for at de ville afvise os, da jeg har en todelt livmoder.

Nu skal jeg i denne uge starte op på pergotime. Hvad du nogle bivirkninger?

Og hvordan var det at skulle stikkes? Jeg har besluttet, at det blir mandens job!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu har vi været til samtalen, og det gik godt. Var så lettet bagefter-havde været bange for at de ville afvise os, da jeg har en todelt livmoder.

Nu skal jeg i denne uge starte op på pergotime. Hvad du nogle bivirkninger?

Og hvordan var det at skulle stikkes? Jeg har besluttet, at det blir mandens job!

 

Jeg fik hovedpine og var vist lidt skvattet, men jeg oplevede det som mindre slemt end jeg havde frygtet. Jeg kunne heller ikke stikke mig selv, men det var på ingen måde slemt at blive stukket. Det er en utroligt lille nål, og man mærker det ikke, synes jeg, så det er kun hvis psyken spiller et pus, at det er slemt. Jeg krydser fingre for jer :glad :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ingen bivirkninger på pergotime :)

 

Jeg stak mig altid selv - kan slet ikke have at andre skal stikke mig (heller ikke blodprøver, så hellere selv). Men gør hvad der føles rigtigt for dig/jer.

 

Pøj pøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj jeg havde heller ingen bivirkninger på pergotime..

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge om hvor lang tid gik der fra henvisningen blev sendt afsted til i hørte noget fra klinikken? ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge om hvor lang tid gik der fra henvisningen blev sendt afsted til i hørte noget fra klinikken? ☺️

 

I mit tilfælde var det en elektronisk henvisning, så jeg ringede bare til klinikken en uges tid efter og jeg fik vist en tid til samtale et par uger efter. Det var så i det private. Der er nok længere ventetid i det offentlige, men det har jeg ikke rigtig indsigt i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første dag på pillerne nu...

Jeg fik også en elektronisk henvisning, men der var 7 ugers ventetid til klinikken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik tid et par dage efter den elektroniske henvisning var sendt..( det var i det private)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første dag på pillerne nu...

Jeg fik også en elektronisk henvisning, men der var 7 ugers ventetid til klinikken

Jeg ved at der her er 9 ugers ventetid, men er mere nysgerrig efter hvornår jeg kan forvente en indkaldelse så jeg ved hvornår vi skal afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at der her er 9 ugers ventetid, men er mere nysgerrig efter hvornår jeg kan forvente en indkaldelse så jeg ved hvornår vi skal afsted :)

Kommer an på hvilken klinik, I vil behandles på. Vi har været på privat klinik (Trianglen), hvor vi selv skulle kontakte klinikken og aftale tid, når henvisningen var lavet. Og så har vi været på Rigshospitalet, der sendte en indkaldelse efter ca 1 uge, uden at vi skulle foretage i noget. Jeg vil derfor anbefale, at I kontakter klinikken og spørger, om de indkalder jer, eller om I selv skal bestille tid - ingen grund til at vente unødigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge om hvor lang tid gik der fra henvisningen blev sendt afsted til i hørte noget fra klinikken? ☺️

Du får brev fra Skive med tid til forsamtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer an på hvilken klinik, I vil behandles på. Vi har været på privat klinik (Trianglen), hvor vi selv skulle kontakte klinikken og aftale tid, når henvisningen var lavet. Og så har vi været på Rigshospitalet, der sendte en indkaldelse efter ca 1 uge, uden at vi skulle foretage i noget. Jeg vil derfor anbefale, at I kontakter klinikken og spørger, om de indkalder jer, eller om I selv skal bestille tid - ingen grund til at vente unødigt :)

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får brev fra Skive med tid til forsamtale :)

Tak :kram2

Brev eller i E-boks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Brev eller i E-boks?

E-boks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER