Mammie

Clara Isabellas fødselsberetning <3

5 indlæg i dette emne

Clara Isabellas fødselsberetning wub.gif 

Vi havde tid til igangsættelse d. 1 marts kl 8 men vandet gik ved 4-tiden samme morgen med et ordentligt smæld og en kraftig smerte der gjorde jeg lige måtte sunde mig 5 min før jeg rejste mig. Havde heldigvis bind på da jeg havde haft tegnblødning morgenen før.

Jeg gik på wc, og satte mig så til at se tv indtil Jan & Tobias skulle op små 45 min senere. Gik i bad mens Jan lavede morgenmad og så fik vi lidt at spise, knægten gjort klar og sendt ind til naboen der skulle sende ham i skole for os. Så kom Falck og hentede os og jeg begyndte at få småveer på vej til Holbæk.

Ankom til Holbæk kl 8.10 - her er Falckmanden ellers kæk og følger os ind på fødegangen hvor han fortæller jordemødrene at han kommer med "en baby der har tabt vandet" laugh.gif 

Vi kommer ind i et undersøgelsesrum hvor jeg bliver tjekket, jeg er 2-3 cm åben og så ligger jeg ca en halv time med vemåler og hjertelydsmåler på. Får taget blodtryk. Jeg har fuldstændigt regelmæssige veer med 5 min i mellem, de skal bare blive kraftigere chapeau.gif Så vi bliver sendt ud og gå lidt rundt, går ned i cafeen og køber lidt af drikke og går stille og roligt tilbage med pauser når der kommer en ve. Tilbage på stuen får jeg tilbudt en varmepude og pilatesbold som jeg takker ja til. Varmepuden hjælper rigtig dejligt på lænden og bolden er god at sidde og rotere lidt rundt på.

Kl 11 bliver jeg indlagt og vi flyttes til en fødestue. De sætter en elektroden på Claras hoved så de kan holde øje med hende og tilbyder epidural men jeg vil helst kunne bevæge mig lidt rundt på pilatesbolden og ikke ligge passivt, så får istedet akupunktur - 5 nåle i lænden og én i begge hænder og fødder. Veerne tager til og jeg får brug for mere smertestillende kl.12.30 takker ja til lattergas som jeg har stor gavn af.

Kl. 12.50 vil jeg gerne op på briksen så det kommer jeg, ligger på siden og suger godt i masken da veerne tager godt til. Kl 13.40 er jeg 6-7 cm åben og 25 min senere presser jeg spontant, er fuldt udvidet chapeau.gif 

De kan så se på Claras overvågning og skalp-ph at hun begynder at blive lidt påvirket og gør klar til kop, men så får jeg selv presset hende ud, 20 min efter første presseve. Hun er bare så fin og vi er så glade og lettede over at det nu er overstået og hun er kommet godt ud til os wub.gif 

Hun får apgar 10/1 og 10/5. Vejer 3600 gram (skønnet til 3200 gram om morgenen laugh.gif ) og måler 49 cm, så fin størrelse for en 38+3 baby smile.gif Jeg bliver syet, har fået lidt overfladiske bristninger og lidt hudafskrabninger og så ligger vi ellers og nyder roen bagefter, får lige ringet til bedsterne og delt den gode nyhed flag.jpg 

Et billede af vores smukke prinsesse 26 dage gammel wub.gif 

 

post-7808-0-76262400-1459120100_thumb.jp

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor en dejlig beretning, stort tillykke med hende!

Hvordan kan det være I skulle hentes af Falck? Ja, jeg er super nysgerrig, I know...

Og havde det noget at gøre med at babys hjertelyd også skulle overvåges under fødslen?

Mange tak for din beretning:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor en dejlig beretning, stort tillykke med hende!

Hvordan kan det være I skulle hentes af Falck? Ja, jeg er super nysgerrig, I know...

Og havde det noget at gøre med at babys hjertelyd også skulle overvåges under fødslen?

Mange tak for din beretning:)

 

Tak :kiss

 

Vi bor i Korsør og har ikke bil, men har falck abonnement, så vi kan komme til vagtlæge og den slags, og da vi har et af de gamle abo'er stadig kunne vi også blive kørt til fødegangen :super

Elektroden på Claras hoved var simpelthen fordi det der bælte sad dårligt på mig og de ikke kunne måle ordentligt på hende, + vi mistede vores lille dreng sidst så de havde ekstra fokus på os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et mavebillede af frøkenen her til formiddag - hun er så dygtig allerede :7himmel

 

post-7808-0-08548200-1459172559_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! Og endnu engang tillykke med guldklumpen!

Ja, det giver rigtig god mening med overvågningen. Jeg prøvede at lufte ideen for jm. om, at jeg gerne ville have overvågning på baby under min kommende fødsel (for det havde vi ved nr. 1, men det var der også en grund til). Hun sagde dog, de ikke ville gøre det uden indikation, - men det er også fair nok. Jeg ville bare lige høre om muligheden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER