Tinakp

Afskedsgave -hjæææælp!

24 indlæg i dette emne

Jeg har rigtig meget brug for hjælp til en afskedsgave til Elins dp mor- og er ude i virkelig dårlig tid, fordi den oprindelige måske ikke når at blive færdig til tiden...

Jeg har kigget lidt på willow tree, som en mulighed...

Hvad siger i? Kan man godt give sådan en figur og hvad synes i om disse:

http://www.dogsfirst.dk/shop/keepsake-h-13-3267p.html

http://www.dogsfirst.dk/shop/angel-s-embrace-3219p.html

http://www.dogsfirst.dk/shop/tenderness-h-21-3252p.html

Er der nogen som har forslag til noget andet eller til andre figurer fra willow tree, så kom endelig med forslag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det synes jeg godt, man kan. Den første synes jeg dog ikke passer lige så godt til lejligheden.

Jeg tænker, du skal overveje, hvad du gerne vil med gaven. Altså, skal det være en ting, hun kan gemme altid og mindes Elin, eller er det "bare" for at vise, at I har sat pris på hende? For så kunne gaven jo også være noget forkælelse - et gavekort til en massage eller lignende. Det går man aldrig galt i byen med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du evt kunne lure lidt dp's stil i huset? De er fx ikke lige mig, de der (men jeg er generelt ikke til for mange 'pynteting') men ved mange synes de er fine.

Vores dp har næsten altid friske blomster, så derfor får hun en Love song vase fra Kähler (All you need is love - står der på den), en buket blomster og et personligt kort.

Kunne også godt have fundet på et give et æbletræ fx.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens man kan, især de to nederste, som jo snildt kunne være DP med barn :biglove

Alternativ, hmmm... Jeg tænker Trip Trap Nisse med Elins navn, hvis trip trap da har lavet en Elin :chin:

Ellers ved jeg ikke. Er selv på bar bund med, hvad vores DP skal have :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ellers synes jeg faktisk, at noget så "simpelt" som et kaffekrus med et billede af Elin kunne være fint.

Min mor er DP, og har været det i mange år, så der har været mange børn igennem. Der tænker jeg sådan lidt på, at hvis hun havde fået en (uanset hvor fin) pynteting af hvert barn, så ville hendes hjem ligne et loppemarked nu.

Men en kop "kræver" ikke at stå fremme som pyntegenstand, men kan alligevel være meget personlig.

Jeg har også tænkt på, måske "bare" at give blomster og et kort. Ikke fordi, jeg ikke har lyst til at give mere, men fordi det ville være kortet, det var mest "værdifuldt", hvis det var mig.

Det kunne også være en bog, hvis du har en tanke om en, hun kunne blive glad for? Jeg fik en bog i afskedsgave fra mit job, hvor der var skrevet hilsen på første side. Den er jeg RIGTIG glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej tille - den var sød!

Hvor lang tids levering var der på? For vi skal give den torsdag, så jeg er næsten bange for at den ik kan nå at komme frem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er Georg Jensen sådan noget, der i mine øjne aldrig går af mode. Og så kan det indgraveres ;) Men der er selvfølgelig stadig det der med smag, som Louise nævner :chin: Og det kommer måske også hurtigt op i pris :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg godt, man kan. Den første synes jeg dog ikke passer lige så godt til lejligheden.

Jeg tænker, du skal overveje, hvad du gerne vil med gaven. Altså, skal det være en ting, hun kan gemme altid og mindes Elin, eller er det "bare" for at vise, at I har sat pris på hende? For så kunne gaven jo også være noget forkælelse - et gavekort til en massage eller lignende. Det går man aldrig galt i byen med :)

Altså lidt begge dele... Og jeg har bestilt en tavle med en tekst som fortæller hvad hun har betydet og så hilsen elin. Så den kan man sige, jo er et minde om elin. Og elin har lavet et armbånd til hende.

Men jeg ku godt tænke mig en lille ting mere ... Også i tilfælde af at tavlen ikke når at dukke op...

Og hun elsker pynteting!! Hun har alt i kähler ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du evt kunne lure lidt dp's stil i huset? De er fx ikke lige mig, de der (men jeg er generelt ikke til for mange 'pynteting') men ved mange synes de er fine.

Vores dp har næsten altid friske blomster, så derfor får hun en Love song vase fra Kähler (All you need is love - står der på den), en buket blomster og et personligt kort.

Kunne også godt have fundet på et give et æbletræ fx.

Vores dp'er har alt i kähler - og hun fik kähler i julegave...

Så jeg er virkelig på bar bund...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens man kan, især de to nederste, som jo snildt kunne være DP med barn :biglove

Alternativ, hmmm... Jeg tænker Trip Trap Nisse med Elins navn, hvis trip trap da har lavet en Elin :chin:

Ellers ved jeg ikke. Er selv på bar bund med, hvad vores DP skal have :unsure

Ja, det var nemlig også lidt det jeg gik efter - men den nederste er bare lidt dyr..

Nå ja, trip trap nisse... Måske jeg sku undersøge om der er en elin nisse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers synes jeg faktisk, at noget så "simpelt" som et kaffekrus med et billede af Elin kunne være fint.

Min mor er DP, og har været det i mange år, så der har været mange børn igennem. Der tænker jeg sådan lidt på, at hvis hun havde fået en (uanset hvor fin) pynteting af hvert barn, så ville hendes hjem ligne et loppemarked nu.

Men en kop "kræver" ikke at stå fremme som pyntegenstand, men kan alligevel være meget personlig.

Jeg har også tænkt på, måske "bare" at give blomster og et kort. Ikke fordi, jeg ikke har lyst til at give mere, men fordi det ville være kortet, det var mest "værdifuldt", hvis det var mig.

Det kunne også være en bog, hvis du har en tanke om en, hun kunne blive glad for? Jeg fik en bog i afskedsgave fra mit job, hvor der var skrevet hilsen på første side. Den er jeg RIGTIG glad for :)

Ja det kan du have ret i... Det ku blive til mange ting!

Hvor får man lige lavet sådan et kaffekrus? For det var da en go ide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er Georg Jensen sådan noget, der i mine øjne aldrig går af mode. Og så kan det indgraveres ;) Men der er selvfølgelig stadig det der med smag, som Louise nævner :chin: Og det kommer måske også hurtigt op i pris :unsure

Ja det kan hurtigt blive dyrt - og jeg skal have det med på torsdag..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du have ret i... Det ku blive til mange ting!

Hvor får man lige lavet sådan et kaffekrus? For det var da en go ide!

Jeg er generelt glad for pixum, men jeg har ikke prøvet at få lavet kopper derfra :unsure

http://www.pixum.dk/fotogaver/krus.html

Men måske tager det også for lang tid i forhold til produktion :unsure Måske, hvis du har en fotobutik i nærheden, at de kan gøre det hurtigere? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ved jeg faktisk ikke! Men det var da en mulighed!! Hvor er du go med ideer Mette! :yay

Den er da i hvert fald relativt ny :) Og superfin, synes jeg (og jeg er ikke engang sådan mega fan af kähler) Og godt at du er glad for idéerne. :) Det er ikke nemt med de gaver :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da i hvert fald relativt ny :) Og superfin, synes jeg (og jeg er ikke engang sådan mega fan af kähler) Og godt at du er glad for idéerne. :) Det er ikke nemt med de gaver :unsure

Nej det er bestemt ikke nemt!

Men jeg er faktisk kommet frem til, at jeg prøver at gå ned til inerti på tirsdag og kigger på sådan en kähler med sølv... Og hvis hun har den i forvejen er der ik noget at gøre ved det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej tille - den var sød!

Hvor lang tids levering var der på? For vi skal give den torsdag, så jeg er næsten bange for at den ik kan nå at komme frem..

Det var godt nok fra en anden side af, men det tog omkring en uges tid, så måske det bliver svært at nå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet hhv den midterste du linker til, og den tille linker til som afskedsgave fra drengene.... Og hun har hvert fald virket meget glad for dem!

Vi har købt dem (og mange andre til gaver) her.... De har været her 1-2 dage senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er bestemt ikke nemt!

Men jeg er faktisk kommet frem til, at jeg prøver at gå ned til inerti på tirsdag og kigger på sådan en kähler med sølv... Og hvis hun har den i forvejen er der ik noget at gøre ved det...

:super :goodluck Det er i hvert fald en rigtig fin gave, synes jeg, og hvis hun er glad for kähler, så er det jo perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dp'er har alt i kähler - og hun fik kähler i julegave...

Så jeg er virkelig på bar bund...

Så kender du da hendes stil ;) Men en god ide med den sølv. Jeg er ikke selv til dem med striberne, men synes citatet på Love Song vaserne er så rammende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kender du da hendes stil ;) Men en god ide med den sølv. Jeg er ikke selv til dem med striberne, men synes citatet på Love Song vaserne er så rammende :)

Ja jeg er ok inde i hvad der er hendes stil, problemet er bare at hun har SÅ mange kähler ting, og pynteting generelt - både ude og inde.

Men jeg tror ik at hun ville blive ked af, at få en kähler vase med sølv striber, selvom hun har den i forvejen ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER