Camilla_krøier

Leonoras barnedåb

61 indlæg i dette emne

Jeps jeg er i vanvittig god tid og lillepigen ligger stadig og tror nogen måneder endnu derinde, men på den anden side har jeg også bare så mange tanker og ideer at det er rart at få dem placeret et sted så de ikke fylder hovedet...

Datoen er ikke bestemt endnu, men med termin den 27. september satser vi nok på et eller andet sted mellem januar og februar.... Jeg er egentlig lidt forelsket i ideen med min farmors fødselsdag i december (hvor jeg i øvrigt også selv er døbt) men med alle de planer alle mennesker i forvejen har i december bliver det for presset og det er jo meget rart at have lidt festivitas til gode i de rigtig kedelige måneder hvor der ellers ikke sker noget....

Vi vil meget gerne holde det en lørdag af hensyn til de gæster der kommer fra andre landsdele, men nu må vi hører hvad præsten siger til det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken

Da vi bor i Sverige og oprindeligt er fra henholdsvis Jylland og Bornholm så har vi ikke nogen egentlig tilknytning til nogen kirker på Sjælland, så vi har valgt at Leonora skal døbes i den samme kirke hvor vi blev viet sidste år, dels er det en rigtig smuk landsbykirke, dels ligger den tæt på feststed og en af de rigtigt tungtvejende grunde.... Præsten er ikke mindre end fantastisk, han var helt fantastisk til vores bryllup og før det var vi oppe og snuse til en alm gudstjeneste hvor der tilfældigvis var barnedåb og det klarede han også med topkarakter....

post-10713-0-15531900-1432446631_thumb.j

post-10713-0-73172700-1432446642_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbsfejring

Nu vi allerede er tilbage til Jørlunde er vores umiddelbare valg at holde noget brunch eller frokost på Skjalm Hvide Hotel, hvor vi også holdt vores bryllup.... Vi havde en fantastisk fest sidste år, personalet er super dygtige og profesionelle og maden snakkes der stadig om så jeg er helt tryg ved at overlade det hele til dem og så er det i gåafstand fra kirken hvilket var en kæmpe fordel til brylluppet fordi man spare en masse transporttid...

For at få en lidt mere casual stemning tror jeg umiddelbart at jeg gerne vil have store runde borde og nu hvor alle gæsterne kender hinanden lidt så må det være nemmere at lægge bordplan ;-)

post-10713-0-60283300-1432447047_thumb.j

post-10713-0-67326500-1432447103_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En navnesøster til min lillefis :)

Kirken ser flot ud og feststedet lyder eminent!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En navnesøster til min lillefis :)

Kirken ser flot ud og feststedet lyder eminent!

Det er også sådan et fint navn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser rigtig godt ud det hele, det skal nok blive fint og festligt :balloon

 

Hvor er I i øvrigt fine, du og Sune :loveshower Det er helt sjovt at få sat ansigt på jer, for mig der aldrig har været på bryllupsklar. Er helt vild med Sunes jakke, virkelig stilet :respekt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser rigtig godt ud det hele, det skal nok blive fint og festligt :balloon

Hvor er I i øvrigt fine, du og Sune :loveshower Det er helt sjovt at få sat ansigt på jer, for mig der aldrig har været på bryllupsklar. Er helt vild med Sunes jakke, virkelig stilet :respekt

Haha, tak :-) gommen har selv valgt sit tøj ud fra at det ikke måtte ligne arbejdstøj (han skal jo have jakkesæt på hver dag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farver:

Som krea-mus hører der jo en god portion DIY-projekter til en god fest, omend det bliver i en noget mere afdæmpet form end vores bryllup, men lad os nu se om jeg kan lade vær når alt kommer til alt, det kommer nok lidt an på hvordan helbreddet arter sig de næste par måneder....

Jeg har været vidt omkring farvemæssigt, der er jo såååå mange muligheder til små piger og indtil jeg måske ændre mening så er vi over i noget pastelhalløj med mint, hvidt og svag lyserød piftet op med noget guld (glimmer) - ja, dem der kender mig fra bryllupsklar er ikke så overrasket ;-)

Vi regner med at trække dåben lidt så det ikke falder sammen med december hvor alle har 1000 planer og aftaler, så synes godt farverne måtte være lidt forårsagtige....post-10713-0-25005700-1433306910_thumb.j

post-10713-0-90007500-1433306877_thumb.j

post-10713-0-43868500-1433306887_thumb.j

post-10713-0-51829900-1433306897_thumb.j

post-10713-0-77301100-1433306922_thumb.j

post-10713-0-64710400-1433306941_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan jeg finde en dåbstråd fra dig allerede  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan jeg finde en dåbstråd fra dig allerede  :P

Og hun er endda startet op med den allerede i maj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indrøm det bare Josephine, alt andet havde undret dig ;-) man er vel ikke planlægningsfreak for ingen ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare lækkert ud det hele Camilla :loveshower (men ja, det er jo heller ikke overraskende :P)

Og SÅDAN et smukt navn I har valgt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare lækkert ud det hele Camilla :loveshower (men ja, det er jo heller ikke overraskende :P)

Og SÅDAN et smukt navn I har valgt!

Tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også fundet herind! Starter snart min op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh jeg har stået lidt stille pga af mine dejlige graviditetskomplikationer som åbenbart aldrig holder op, men lidt er der dog sket....

For det første har jeg fået skrevet til præsten og han vil meget gerne døbe Leonora, han skulle dog lige undersøge med menighedsrådet, organist og kirkesanger om vi kan holde det lørdag, det er bare en meget mere praktisk dag når halvdelen af gæsterne kommer fra andre landsdele, for selvom en dåb ikke er en midnatsforestilling så er især gæsterne fra Bornholm ret låste i rejsetider pga færgen...

Og så har jeg ændret farve.... Typisk mig, men jeg købte noget fransk karton til en demoindbydelse til min lille hobbyvirksomhed og den var bare så fin at det måtte blive den.... Så nu er det en fin gammel rosa, grå i to nuancer, hvid, guld og elefanter.... Elefanterne fordi jeg faldt over nogle elefant illustrationer der minder mig om en rigtig fin fransk børnebog min farmor læste for mig da jeg var lille... Bogen er desværre forsvundet engang efter min farmors død, men jeg kan godt li at oldemor er med Leonora, jeg ved hun ville elske min lille pige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig sker der lidt.... Vi har fået booket kirken og hotellet til den 21. februar... Jeg havde ellers håbet på en lørdag, men det blev et nej fra menighedsrådet så det er hvad det er....

Nu mangler vi at bestemme maden og så håber jeg på at jeg snart får lidt luft til at lave indbydelserne, de skulle gerne ud i slut oktober eller start november...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laaang tid siden jeg har opdateret.... Men der er sket lidt....

Jeg har fået sendt indbydelser ud, er begyndt at handle ind til mini slikbuffeten og så er jeg så småt gået i gang med lidt dekorationer....

Jeg har også hyret fotografen fra vores bryllup til at tage billeder hele dagen inkl lidt familiebilleder på den location hvor vi fik taget vores bryllupsbilleder 1,5 år tidligere

post-10713-0-54750900-1451246010_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også bestemt menuen.... Det bliver 3 retters buffet så det er lidt mere casual end til vores bryllup hvor vi fik tallerkenservering

post-10713-0-17584200-1451246149_thumb.p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.... Den ser jo flot ud på billeder den indbydelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.... Den ser jo flot ud på billeder den indbydelse ;)

Haha, jeg har rent tilfældigt en ekstra liggende ;-)

post-10713-0-78273800-1451463902_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg har rent tilfældigt en ekstra liggende ;-)

Hæhæ... Den er fusion. Nu på vores køleskab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæhæ... Den er fusion. Nu på vores køleskab

Jaja, bedre sent end aldrig som mansiger ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faddere og gudmor....

Det var faktisk ret hurtigt besluttet selvom vi har mange vi kunne vælge, vi er endt med en ret konservativ løsning....

Gudmor: Sunes søster..... Min søster synes det var for stor en opgave og desuden var min søster brudepige til vores bryllup hvor Sunes "bare" var alm gæst.....

Sunes søster ville rigtig gerne være gudmor så det var dejlig nemt....

Fadder 1: min egen søster, meget naturligt valg og ikke en helt lige så stor opgave som gudmor så det ville hun gerne

Fadder 2: Sunes kammerat Peter, der oprindeligt var andetvalget som forlover, og da Sunes forlover ikke er døbt og derfor ikke kan stå fadder så falder det lige perfekt i hak og Leonora elsker Peter så det passer fint.... Der var rigtig mange venner at vælge mellem og vi overvejedede også om vi skulle have flere faddere, men vi "nøjes" med 3 stykker da jeg let synes det kan blive meget voldsomt hvis man har rigtig mange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæsteliste:

Verdens nemmeste ting.... Vi tog simpelthen vores bryllups gæsteliste, stregede et par stykker som er faldet bort (Sunes mormor og min onkel) og tilføjede et par kærester der er kommet til samt Josephine og Kasparr (som jeg jo har mødt igennem bryllupsklar og babyklar) og så er der blevet produceret babyer i vores vennekreds til den store guldmedalje.... Til vores bryllup var der kun min kusines to vidundere, nu er der inviteret 7-8 børn hvoraf størstedelen er babyer så jeg satser på at vi kan få et lille ekstra rum på hotellet til alle de ammende og sovende babyer....

Jeg synes det er fantastisk at vi næsten alle sammen får børn på samme tid for hvor kan de unger få det sjovt sammen... Vores venner er med få undtagelser en samlet flok der har kendt hinanden helt tilbage (Sune har sågar gået i børnehave med nogle af drengene) og vi ser hinanden rigtig tit og tager også på ferie osv med dem... Til brylluppet sagde Tea i hendes tale at vi var ligesom Beverly Hills 90210 uden narko og sportsbiler ;-) der er flere som har været kærester som er gået fra hinanden og som har fået nye kærester, men som stadig er en del af flokken så den er bare vokset i flere år og nu vokser den så mere i form af den næste generation fordi vi alle sammen er blevet så voksne ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DIY projekter:

Her skal jeg virkelig tage mig sammen for ikke at gå amok, jeg eeeeeeelsker DIY projekter og jeg synes de gav det sidste magi til vores bryllup, men jeg bliver også nødt til at forholde mig til at jeg ikke har lige så meget Camilla-tid efter at Leonora er kommet og at jeg har virkelig mange kundebestillinger i mit lille hobbyfirma som også skal laves.... Meeeeeennnn lidt slipper gæsterne altså ikke for....

Favourbokse: lidt anden form end til brylluppet, men jeg synes det er hyggeligt med en lille æske til hver enkelt

Dekorationsskilte: vi havde mange til vores bryllup og det bliver noget mindre denne gang, men lidt kommer der..... Mest fordi jeg ikke kan holde fingrene fra glimmerdåsen so to speak.

Har stadig ikke helt fundet ud af om vi skal have bordnumre eller ej.

Borddekoration: bordene bliver meget enkle og minimalistiske, men overvejer stadig om der skal være bare en smule hjemmelavet dekoration.

Menuer, bordkort osv. er jeg også lidt i tvivl om, Sune synes ikke det er nødvendigt med bordkort, men jeg hader bare selv at havne på et "forkert" bord og så er det nemmere hvis der er lavet en bordplan eller i det mindste en bordfordeling..... De fleste gæster har jo mødt hinanden til brylluppet og det gør det noget nemmere at lave bordplanen denne gang....

Skiltning til buffeten.... Hader når man ikke kan gennemskue hvad der er i tingene på buffeten, det er vist lidt OCD-agtigt

Overraskelser og småting som jeg stadig overvejer men som jeg ikke ved om jeg når, de forbliver en hemmelighed indtil videre...

Slikbuffet: noget mindre end til brylluppet, men også lidt mere eksklusive med lækker fyldt chokolade, Bülow lakrids, håndlavede karmeller, hjemmelavede flødeboller osv. fordi den serveres til kaffen.

Hot Cocoa bar: skørt indfald som jeg ikke helt ved om det kan lade sig gøre, det kommer an på hvad hotellet siger, synes bare det kunne være så hyggeligt nu det er i februar

Takkekort.... De var håndlavede til brylluppet og det skal de også være til dåben

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER