enirt and

Gravid efter Kirurgisk abort

19 indlæg i dette emne

Hej søde Kvinder :glad

 

Jeg var desværre så uheldig at fosteret døde i maven da jeg var 8 + 3, da den ikke ville komme ud af sig selv fik jeg en kirugisk abort.

Det er rigtig trist men det er jo altså en risko vi løber når vi bliver gravide, så det er bare op på hesten igen:)

 

Nu er mit spørgsmål bare, hvornår er i andre blevet gravide igen efter en kirurgisk abort?

 

Lægerne sagde ingen sex uden kondom før du stopper med at bløde men de sagde også at det var bedst først at blive gravid efter man havde haft en rigtig menustration igen (I mine papire står der 1 - 2 måneder før den kommer igen, jeg har også læst at man er meget frugtbar efter en abort) så chancen for at man/jeg bliver gravid før min første menustration er ikke umulig, er der nogen af jer der ved om det nødvendigvis betyder noget for fosteret eller min krop? der er ikke nogen læger der har sagt at det skader noget at man bliver gravid inden menustrationen?

 

Hvad er jeres egne erfaringer?

 

Hilsen en ung kvinde med masser af mod og tiltro til at min næste graviditet bliver en sund og rask bebs :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik en kir. abort i 2004 og nåede ikke at have mens inden jeg igen var gravid(=Johannes 8 1/2 år).

Grunden til at nogle anbefaler at vente til efter 1. mens tror jeg er, at så er det nemmere at udregne termin. Kroppen bliver ikke gravid før den er klar til det...

Held og lykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh ha, dejlige svar - lige jeg havde håbet på at høre:)

Hvor er jeg glad på jeres vegne det viser også bare at man ikke skal lade sig slå ud af en abort:) glæder mig til at ''komme i gang'' igen hehe..

Skal til lægen og ha tjekket at alt ser fint ud, så jeg krydser fingre for at alt er som det skal være. På en måned har min mormor fået stoppet sine kræftbehandling fordi hun er for svarg, min mor har fået konstateret uheldbredelig kræft og jeg fik en abort i sidste uge, så det sidste Vi behøver er en infektion - synes vi har været nok uheldige i min familie.. Men jeg har fundet ud af at det ikke kan betale sig at gå og være ked af det og ha ondt af sig selv så noget positivt har det da bragt med sig;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft en KA og måtte vente i 8 måneder inden jeg blev gravid igen for så at have en spontan abort, hvorefter jeg blev gravid med det same igen - denne gang med min skønne datter som resultat. Den eneste grund til, at lægerne råder jer til at vente med at blive gravide efter første mens er, at det så er nemmere at beregne terminsdato, men det kan en scanning jo råde bod på :) har også hørt at kroppen er mere modtagelig for en ny graviditet lige efter en abort og min egen SA og efterfølgende blivende graviditet er jo et godt eksempel på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh ha, dejlige svar - lige jeg havde håbet på at høre:)

Hvor er jeg glad på jeres vegne det viser også bare at man ikke skal lade sig slå ud af en abort:) glæder mig til at ''komme i gang'' igen hehe..

Skal til lægen og ha tjekket at alt ser fint ud, så jeg krydser fingre for at alt er som det skal være. På en måned har min mormor fået stoppet sine kræftbehandling fordi hun er for svarg, min mor har fået konstateret uheldbredelig kræft og jeg fik en abort i sidste uge, så det sidste Vi behøver er en infektion - synes vi har været nok uheldige i min familie.. Men jeg har fundet ud af at det ikke kan betale sig at gå og være ked af det og ha ondt af sig selv så noget positivt har det da bragt med sig;)

 

Hold da op - det lyder hårdt. Det lyder som en god indstilling, at du prøver at fokusere på at være positiv, men jeg håber, du også giver dig selv lov til at råbe røv og være ked en gang i mellem. :kram2 Og så håber jeg selvfølgelig, at du snart står med de berømte to streger og får en spire, der er sund og rask, og blive hvor den skal :bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også hårdt og jeg er kun 21 så jeg skulle gerne have min mor mange år endnu..

Jeg har en sjælden gang imellem hvor jeg tager en tudedag men så giver jeg mig selv et hårdt los bagi dagen efter- fik en depression for fire år siden og det vil jeg ikke. Tillade mig selv at få igen. Men du har helt ret i at man skal tage sig tid til at sige i dag er en lorte dag og være ked af det.

Jeg har shoppet ægløsningteste og graviditetsteste i dag hehe, så nu er vi næsten kamp klar, Vi venter bare på at min krop er klar:) og når vi så står med en positiv test igen så ved jeg bare at jeg bliver overvældet af lykke 100 gange mere end første gang:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja skidt pyt med hvor langt man er henne, bare barnet er det og er sund og rask:) og hvis man brænder for at finde ud af termin så kanman også betale ssig fra en tidlig scanning..

Tillykke med din skønne datter!:-D jeg elsker de lykkelige historier, det er dem der giver os andre godt humør:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja skidt pyt med hvor langt man er henne, bare barnet er det og er sund og rask:) og hvis man brænder for at finde ud af termin så kanman også betale ssig fra en tidlig scanning..

Tillykke med din skønne datter!:-D jeg elsker de lykkelige historier, det er dem der giver os andre godt humør:)

Den er skam på det offentliges regning ;) de skal jo vide, hvornår nf skal ligge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er skam på det offentliges regning ;) de skal jo vide, hvornår nf skal ligge :)

Nå det vidste jeg ikke.. Det jo perfekt, en ekstra scanning gratis;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har fået nogle gode svar så jeg vil ikke sige så meget.. Men efter min 2. abort (KA) fik jeg af vide at det måske ville være bedst at jeg ventede i 6 måneder med at blive gravid igen.. blev det så også efter et halvt år. Men jeg tror at det var fordi jeg havde mistet 2 gange..? :)

Og mht. tidlig scanning får man det gratis hvis man udtrykker sin bekymring om endnu en abort til sin læge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har fået nogle gode svar så jeg vil ikke sige så meget.. Men efter min 2. abort (KA) fik jeg af vide at det måske ville være bedst at jeg ventede i 6 måneder med at blive gravid igen.. blev det så også efter et halvt år. Men jeg tror at det var fordi jeg havde mistet 2 gange..? :)

Og mht. tidlig scanning får man det gratis hvis man udtrykker sin bekymring om endnu en abort til sin læge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte at skrive noget til min quote... Det var bare lige en hurtig bemærkning til det med tidlig scanning. Det kunne jeg ikke få selvom jeg havde mistet. Spurgte ellers til det, men håber jeg måske er et enkeltstående tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de gider som regel ikke at bruge tid og penge på det hvis man så nogenlunde kender sin cyklus og terminsdato..
Altså jeg fik scanninger i hoved og r*v men det var fordi jeg mistede 3 gange i træk over 1½ år..

Hvis man henvender sig mange gange til sin læge med den begrundelse at man er bange for at miste eller stresser over sine bekymringer vil man næsten altid blive sendt til tidlig scanning for hvis man mister grundet stress og de ikke ville sende en afsted står de i sidste ende med fingrene i klemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det vil TS vel ikke gøre, hvis mens ikke når at komme? og vinduet for nf er alligevel rimeligt smalt, så tænker, at du vil få en terminsscanning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte at skrive noget til min quote... Det var bare lige en hurtig bemærkning til det med tidlig scanning. Det kunne jeg ikke få selvom jeg havde mistet. Spurgte ellers til det, men håber jeg måske er et enkeltstående tilfælde.

Bestemt nej- jeg fik også et nej! Der var taget en beslutning om, at det var ressourcer, som godt kunne spares!

Vi betalt os fra en skanning, faktisk 3 :) Også fik jeg nogle akutte skanninger pga. Blødning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Jeg vil også bare tilføje, at jeg netop er blevet gravid i første cyklus efter SA - er i dag 5+4. Kroppen klarede selv at få udskilt det hele, så der er vores situation lidt forskellig. Vi fik også at vide, at vi helst skulle vente en cyklus, men ikke om vi ville lade en fin ægløsning gå til spilde ;) og som der er blevet skrevet før, handler det kun om at det er svært at beregne terminsdatoen. Jeg brugte så ægløsningstests, og kan derfor regne mig frem til ca terminsdato alligevel. Men det har da resulteret i 1 scanning alllerede og 1 igen d 19/12, pga den svære terminsberegning... Det klager vi da ikke over :D Når man har prøvet at miste, er det virkelig beroligende at få set, at den lille har det godt, selvom det så tidligt som jeg er, stadig bare er en prik på skærmen! :wub

Der er vist noget med at man nemt bliver gravid lige efter en abort - synes jeg har hørt, at det skyldes alle de hormoner man stadig har i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige en opklarende note omkring ekstra scanning:

Nogle læger, og gynækologiske afdelinger, vil gerne henvise til / lave en 'tryghedsscanning' hvis man har mistet, men det er ikke alle.

Hvis terminen er usikker, f.eks. fordi man er blevet gravid inden man har fået menstruation efter en abort (kirurgisk, medicinsk, eller uden behandling) bør man blive henvist til en terminsscanning for at man kan finde ud af hvornår NF skal ligge.

Håber det gav mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige en opklarende note omkring ekstra scanning:

Nogle læger, og gynækologiske afdelinger, vil gerne henvise til / lave en 'tryghedsscanning' hvis man har mistet, men det er ikke alle.

Hvis terminen er usikker, f.eks. fordi man er blevet gravid inden man har fået menstruation efter en abort (kirurgisk, medicinsk, eller uden behandling) bør man blive henvist til en terminsscanning for at man kan finde ud af hvornår NF skal ligge.

Håber det gav mening :)

Tak for dit svar.

Det kunne jeg godt bruge til noget:) men nu går der nok lidt længere tid før jeg bliver gravid, har været så uheldig at score mig en underlivsbetændelse grundet det indgreb jeg fik forrige uge så det er bare suverænt :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Håber det er hurtigt overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER