Babyklar: Fødsel i vand - Babyklar

Gå til indhold

Du er ikke logget ind i vores babyforum! Log ind - Opret ny bruger
Få fuld adgang til hele Babyklar. Det er gratis og tager under 1 minut

• (3 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Log ind eller tilmeld dig via ovenstående links
  • Du skal logge ind for at besvare emner

Fødsel i vand Kom med dine erfaringer :)

#41 Medlem er offline   shirley 

• Meget aktiv
  • Gruppe: Medlemmer
  • Besvarelser: 404
  • Status:Er mamma
  • LokationVirum

Besvaret 10 February 2012 - 11:49

Jeg fødte Tristan i vand :) Det var en super fantastisk oplevelse synes og sjovt at se bagefter ( manden filmede det)
Min fødsel gik rimlig stærkt.. Da jeg kom på fødegangen startede jeg med at stå op og læne mig ind over fødelejet og en sækkepude når jeg havde veer..
Min Jdm fyldte så karet så jeg kunne prøve at komme derned og se hvordan det føltes for mig.. Det var skønt at komme derned i det varme vand :) Jeg taklede veerne meget bedre og jeg nød vægtløsheden og bevægelsesfriheden... På et tidspunkt spørger min Jdm om vi skal blive i karet og jeg tænkte at det kunne vi lige så godt.. Jeg havde det rart og så fik jeg også prøvet det..
Da Jdm sagde jeg måtte presse så pressede jeg hovedet ud i første ve og kroppen ud i anden ve og så kom han jo bare svømmende igennem vandet op på min mave... Det var bare fantastisk og der var en hel anden ro og afslappethed over fødslen når jeg lå i karet.. Kan klart anbefale det og jeg gør det gerne igen næste gang.. Jeg nåede dog ikke at være i karet særlig længe da jeg var 4-5 cm da jeg kom derned og havde født en time efter...
Min Jdm ventede til jeg havde rigtig gode veer inden hun sendte mig i karet så jeg ikke fik vesvækkelse og fødslen skulle trække ud..
I min fødselsberetning er der et par billeder fra fødslen i vand :)
Knus Sorcha

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
0

#42 Medlem er offline   Nausikaa 

• Aktivt medlem
  • Besvarelser: 121
  • Status:Er mamma - gravid igen
  • LokationNær Viborg

Besvaret 14 February 2012 - 12:31

Jeg kom i vand i udvidelsesfasen, men det var bare forfærdeligt. Jeg kunne slet ikke "slappe af" på samme måde som hvis jeg stod under bruseren med vandet rindende ned på min lænd. Derudover havde jeg også grønt fostervand, så jeg måtte slet ikke føde i vand. Tror bare jeg dropper vandfødsel næste gang også...
Lilypie Maternity tickers

Lilypie Second Birthday tickers
0

#43 Medlem er offline   shirley 

• Meget aktiv
  • Besvarelser: 404
  • Status:Er mamma
  • LokationVirum

Besvaret 14 February 2012 - 06:01

Se besvarelseNausikaa, den 14 February 2012 - 12:31, sagde:

Jeg kom i vand i udvidelsesfasen, men det var bare forfærdeligt. Jeg kunne slet ikke "slappe af" på samme måde som hvis jeg stod under bruseren med vandet rindende ned på min lænd. Derudover havde jeg også grønt fostervand, så jeg måtte slet ikke føde i vand. Tror bare jeg dropper vandfødsel næste gang også...

Da jeg skulle føde den første synes jeg det var ganske forfærdeligt at være i vand og kunne overhovedet ikke finde ro og arbejde med veerne men denne gang da jeg fødte nr to var det helt fantastisk og jeg havde ellers på forhånd sagt jeg ikke skulle i vand men endte med at føde der og det er jeg så glad for :)
Knus Sorcha

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
0

Del dette emne med andre

• (3 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Log ind eller tilmeld dig via ovenstående links
  • Du skal logge ind for at besvare emner