Guest Diden

Strik selv Babytæppe startpakke

35 indlæg i dette emne

Som skrevet ovenover er jeg på jagt efter en slags startpakke hvor man kan strikke et babytæppe. Har fundet den på en hjemmeside der engang lå som reklame øverst her på BK, men kan bare ikke finde hverken hjemmesiden eller startpakken nu hvor jeg vil til at bestille den hjem :(

Nogle der ved hvad det er for en jeg taler om og hvor jeg kan finde den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var dig, ville jeg søge på en opskrift, selv gå ud og føle på forskellige garner, vælge lige den nuance du bedst kan lide, og købe det antal nøgler du skal bruge.. og så købe de pinde numre du skal bruge.

www.garnstudio.dk har mange gode, og nemme opskrifter, og uanset sværhedsgraden er opskriften udførligt beskrevet.

Ellers er Rokken.Dk et godt sted at lave en profil. De venlige damer derinde er altid klar med et lynhurtigt svar og SUPER hjælp, uanset hvilken type håndarbejde du laver.

Problemerne med "kits" er at du ikke selv kan føle kvaliteten af garnet inden du køber det, og det er ikke sikkert at mønsteret lige er det der taler til sig, og opskrifterne kan ofte være svære at følge.

Tja eller også er jeg bare blevet kræsen med tiden :rolleyes

Jeg køber altid mit garn selv. Jeg vil føle kvaliteten, og se strukturen. Og skal jeg købe online er det altid kun fra Drops. ( garnstudio)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg søge på en opskrift, selv gå ud og føle på forskellige garner, vælge lige den nuance du bedst kan lide, og købe det antal nøgler du skal bruge.. og så købe de pinde numre du skal bruge.

www.garnstudio.dk har mange gode, og nemme opskrifter, og uanset sværhedsgraden er opskriften udførligt beskrevet.

Ellers er Rokken.Dk et godt sted at lave en profil. De venlige damer derinde er altid klar med et lynhurtigt svar og SUPER hjælp, uanset hvilken type håndarbejde du laver.

Problemerne med "kits" er at du ikke selv kan føle kvaliteten af garnet inden du køber det, og det er ikke sikkert at mønsteret lige er det der taler til sig, og opskrifterne kan ofte være svære at følge.

Tja eller også er jeg bare blevet kræsen med tiden :rolleyes

Jeg køber altid mit garn selv. Jeg vil føle kvaliteten, og se strukturen. Og skal jeg købe online er det altid kun fra Drops. ( garnstudio)

Det må jeg lige få kigget på :) jeg har ikke strikket i maaaange år (sidste gang som i folkeskolen hvor vi lærte det :rolleyes ) Så det skal nok være en meget nem opskrift :P

Men forstår godt din pointe ^^ Tror lige jeg skal have snuset lidt på den hjemmeside

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Når og hvis du går igang, og måske har lidt svært ved det - eller har spørgsmål, så sender du bare en PM - så skal jeg nok hjælpe dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget overbevidst om, jeg ved det :D jeg skal lige finde den, når jeg kommer på com ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved man kan købe strikke kits til prinsesvøbet på familiejournalen.. Det er et ok let projekt når man først er kommet igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt jeg det KLIK

Jeg har hørt garnet skulle være super lækkert ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuh og så er der endda et godt tilbud på det lige nu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var lige præcis den! :D hvor dejligt at i har hørt positive ting omkring den :) andre der kender den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg VED at prinsesvøbet er et utroligt sødt tæppe, med et dejligt mønster, og at det er det mest ønskede babytæppe :)

prinsesv%C3%B8b.jpg

Og hvis man er lidt ferm på fingrene, og god til at omregne i mønsteret så kan det blive til et lækkert sjal-

kongeringe3.jpg

( Ingen af billederne er mine egne)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved man kan købe strikke kits til prinsesvøbet på familiejournalen.. Det er et ok let projekt når man først er kommet igang :)

Jeg har,ellers hørt fra mange at det er ret kompliceret hvis man ikke er en erfaren strikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har,ellers hørt fra mange at det er ret kompliceret hvis man ikke er en erfaren strikker

Det er fordi du skal følge et diagram. Når man først har styr på hvad sl.o. og 2rsm osv er så er det ikke så svært.

Jeg vil som sagt gerne stille hjælp og vejledning til rådighed hvis det skulle behøves :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi du skal følge et diagram. Når man først har styr på hvad sl.o. og 2rsm osv er så er det ikke så svært.

Jeg vil som sagt gerne stille hjælp og vejledning til rådighed hvis det skulle behøves :kram

Ah ok. Men tager det ikke også en krig? Kan se,at folk tager snildt 1000-1300 for sådan et.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger en garn butik i Herning gågade hvor jeg har fået meget hjælp og de er super sød.

Den ligger omkring den ende ved Stereo Studie og Buddy Legetøj.

Bare hvis du ikke var klar over det, og hyg dig.

Jeg strikkede selv et tæppe til Astrid ( skulle jo bruge tiden ved de indlæggelser til noget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah ok. Men tager det ikke også en krig? Kan se,at folk tager snildt 1000-1300 for sådan et.

Det kommer helt an på hvor garvet man er, men jo det tager LANG tid. Tilgengæld, bliver du SÅ glad for det når det er strikket færdigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på hvor garvet man er, men jo det tager LANG tid. Tilgengæld, bliver du SÅ glad for det når det er strikket færdigt!

Altså jeg strikkede et efter 3 tørklæder og nogle djævlehuer andet havde jeg ikke strikket.. Altså det kræver da lidt tålmodighed men værre er det ikke,.for det meste af mønsteret går barecigen og igen så man skal bare lure det en gang.

Tror mit første tog mig ca to måneder at strikke, men havde også fuldtidsstudie ved siden af så det kan sagtens gøres hurtigere...

Hvis du går igang med det kan jeg sagtens hjælpe, har strikket 4 nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt pakken, så må vi se om det er godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt pakken, så må vi se om det er godt ;)

Du må meget gerne vende tilbage med erfaring :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også meget gerne høre om dine erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev tæppet færdigt, det er ikke som jeg havde forventet, da farven på garnet var en helt anden, end den jeg havde regnet med..

Farven var bestilt som sand og det forventede jeg var mere over i cremefarvet (sand farven er den der er mest af)

Det var meningen det bare skulle være ens farvet, men jeg blev enig med mig selv om at købe den lyse og lave det stribet, nu den sandfarvet ikke var som forventet, jeg skiftede dog mening undervejs, så det endte sådan her :D

Er ret stolt over, hvor hurtigt jeg har fået det strikket, jeg begyndte i onsdags :glad Men det er virkelig også nemt at strikke ;)

Kan klart anbefale det for nybegyndere/utålmodige sjæle, det er super nemt og hurtigt strikket :D

Dog vil jeg gerne give opskriften også man selv køber garn og pinde, for jeg kan se det har været noget af en overpris jeg har givet.. Købte de to lyse nøgler garn, som der er en del tilbage af, for blot 22 kr nøglen, jeg gav 205 med 10% rabat og porto for starts sættet, et par pinde koster nok ikke ret meget også er det blot 88 kr i garn ;)

rlc1tv.jpg

2cpufrk.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor blev det fint :loveshower

Det er synd at det ikke levede op til forventningerne, med hensyn til farven. Men det er som jeg nævnte tidligere en risiko når man køber kits. (jeg selv køber som sagt KUN fra www.garn-studio.com, hvis jeg køber online)

Men jeg synes altså det er blevet SÅ fint :loveshower - Og jeg er sikker på at du trods skuffelsen over farven, bliver SÅ glad for det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint! :D

Jeg kunne godt tænke mig opskriften :loveyou :biglove Og hvad er det for nogle remedier man skal bruge? Har intet i forvejen..

Så ka jeg lige få købt det ind på vej hjem fra min sidste arbejdsdag i dag :)

Tak på forhånd! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint! :D

Jeg kunne godt tænke mig opskriften :loveyou :biglove Og hvad er det for nogle remedier man skal bruge? Har intet i forvejen..

Så ka jeg lige få købt det ind på vej hjem fra min sidste arbejdsdag i dag :)

Tak på forhånd! :7himmel

Du skal bruge 4 nøgler drops alpaca garn, en rundpind str 10 mm 80 cm lang..

Der strikkes med to tråde

Du slår 70 masker op på pind 10

Pind 1 strik 1 ret 1 vrang pinden ud

Pind 2 strik ret

Pind 3-98 gentag pind 1 og 2 på skift

Det passer med at man siger pind 1 og 2 er en række, du gentager rækkerne 49 gange

Luk af ved at strikke 2 masker ret og løfte den første maske over masken du netop har strikket, forsæt pinden ud og hæft ender..

Jeg gjorde det jeg første strikkede 7 rækker, skiftede farve strikkede 7 rækker, skiftede farve strikkede 21 rækker, skiftede farve strikkede 7 og skiftede farve igen strikkede 7 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint :) Hvor stort er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bruge 4 nøgler drops alpaca garn, en rundpind str 10 mm 80 cm lang..

Du slår 70 masker op på pind 10

Pind 1 strik 1 ret 1 vrang pinden ud

Pind 2 strik ret

Pind 3-98 gentag pind 1 og 2 på skift

Det passer med at man siger pind 1 og 2 er en række, du gentager rækkerne 49 gange

Luk af ved at strikke 2 masker ret og løfte den første maske over masken du netop har strikket, forsæt pinden ud og hæft ender..

Jeg gjorde det jeg første strikkede 7 rækker, skiftede farve strikkede 7 rækker, skiftede farve strikkede 21 rækker, skiftede farve strikkede 7 og skiftede farve igen strikkede 7 ;)

Uhhh jeg har ikke strikket siden folkeskolen så det skal blive spænendende det her :D tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER