Bellabum, den 22 February 2012 - 07:17, sagde:
Jo tak.
Vi har fået lov at låne af banken hvor vi kan låne ca. 1,2 mio. i forhold til et 4 % lån, men vi må gerne vælge afdragsfrit så vi får højere rådighedsbeløb, hvilket vi også vil mens vi læser kandidater.
Vi vil nemlig have en 3-værelses fordi der skal være en fremtid i lejligheden så vi skal flytte videre når vi har fået barn nr. 2 og det skal til at have eget værelse. Og eftersom vi vil have 4-5 år i mellem børnene når der noget tid. Vores tidshorisont hedder 8-10 år. Og jeg har selv undersøgt markedet og min personlige holdning om udviklingen er at priserne ihvertfald ikke er lavere i København om 5 år. (evt. er de i udkantsdanmark)
Vi vil egentlig ikke til København, vi ville gerne blive i Aalborg, men kæresten kan kun læse sin kandidat på ITU så der er ikke så meget valg. Lige nu kan vi se marker når vi kigger ud af vinduet i den ene retning, men har 5-10 min til uni så er jo super lækkert, regner vi ikke med i København. (især ikke fordi jeg skal på CBS og han på ITU)
Super:) Jeg tror heller ikke priserne falder mere i KBH på 5årigt sigt, men nogen gange bliver folk bare overraskede over hvor dyrt det er at købe og sælge, så man kan sagtens miste penge, hvis man sælger efter et par år uden at lejligheden er gået ned i pris.
Har I overvejet X5-lån i stedet for fastforrentet. Eller X3. Det bliver måske lidt teknisk, men jeg tænker bare, at hvis I begge er studerende, og din kæreste ovenikøbet læser en IT-uddannelse og vi er på kandidat-stadiet, så er der jo ikke hulens mange år til at I vil have en voldsomt bedre økonomi. Og så synes jeg det er en tanke værd at benytte sig af de ultra-lave renter og måske kunne købe lidt dyrere.
(Jeg er også lidt vild med 8-tallet, hvor der er marker og let adgang til metro, men der er den billigste 1.750.000 - så jeg ved sgu ikke hvor langt man kan komme ved at gå efter rentetilpasningslån på den konto).
Bare et par tanker:)