Babyklar: Bo i Tåstrup - Babyklar

Gå til indhold

Du er ikke logget ind i vores babyforum! Log ind - Opret ny bruger
Få fuld adgang til hele Babyklar. Det er gratis og tager under 1 minut

• (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Log ind eller tilmeld dig via ovenstående links
  • Du skal logge ind for at besvare emner

Bo i Tåstrup

#21 Medlem er online   Bellabum 

• Meget aktiv
  • Gruppe: Medlemmer
  • Besvarelser: 355
  • Status:Andet

Besvaret 22 February 2012 - 08:15

tville1978, den 22 February 2012 - 08:03, sagde:

Jeg pendler til Herlev hver dag og det fungerer fint. Jeg kan nu også godt lide at slappe af når jeg skal til og fra arbejde :)

Jeg pendlede over storebælt da jeg gik på gymnasium, og var egentlig også fint nok, undtagen når der så var forsinkelser og næste tog så kom 30 minutter efter og også tit var påvirket af det første tog. Så endte med at flytte fordi jeg blev træt af det, men fra tåstrup er der jo også s-tog og de køre noget oftere :) så håber det er fint nok, men må jo undersøges :)

Daisypath Anniversary tickers

PitaPata Cat tickers
0

#22 Medlem er offline   Tumlepigen 

• Super BK kompis
  • Besvarelser: 2215
  • Status:Er mamma

Besvaret 22 February 2012 - 08:15

Mit kendskab til Taastrup er, at der som i mange byer er knap så fede områder og selvfølgelig også gode områder. Taastrupgaard-området er belastet, men også lejeboliger, så det er nok ikke relevant for jer umiddelbart - medmindre I fandt en ejerbolig tæt på. Der er også gode områder, blandt andet området bag City 2 (egentlig Høje Taastrup), som er en blanding af rækkehuse og lejligheder og andel og ejer (her boede en veninde af mig, og jeg syntes, at området var hyggeligt). Selve Høje Taastrup har ingen egentlig by, det er City2 og ellers skal du hen til Taastrup, som jeg ikke kender så godt.

Mht. transport så er det jo individuelt - nogle kan leve med at pendle, mens det for andre er utænkeligt. Selv har jeg det fint med at pendle lidt vej (har tidligere pendlet 1½ time hver vej - synes jeg ikke fungerer med børn). Jeg synes, at der er gode muligheder i HT-området, s-togene kører jo ofte (som regel ;)).
0

#23 Medlem er online   Fister 

• Aktivt medlem
  • Besvarelser: 117
  • Status:Er gravid
  • Terminsdato:18-09-2012
  • LokationKøbenhavn

Besvaret 22 February 2012 - 08:52

Bellabum, den 22 February 2012 - 07:17, sagde:

Jo tak.

Vi har fået lov at låne af banken hvor vi kan låne ca. 1,2 mio. i forhold til et 4 % lån, men vi må gerne vælge afdragsfrit så vi får højere rådighedsbeløb, hvilket vi også vil mens vi læser kandidater.

Vi vil nemlig have en 3-værelses fordi der skal være en fremtid i lejligheden så vi skal flytte videre når vi har fået barn nr. 2 og det skal til at have eget værelse. Og eftersom vi vil have 4-5 år i mellem børnene når der noget tid. Vores tidshorisont hedder 8-10 år. Og jeg har selv undersøgt markedet og min personlige holdning om udviklingen er at priserne ihvertfald ikke er lavere i København om 5 år. (evt. er de i udkantsdanmark)

Vi vil egentlig ikke til København, vi ville gerne blive i Aalborg, men kæresten kan kun læse sin kandidat på ITU så der er ikke så meget valg. Lige nu kan vi se marker når vi kigger ud af vinduet i den ene retning, men har 5-10 min til uni så er jo super lækkert, regner vi ikke med i København. (især ikke fordi jeg skal på CBS og han på ITU)

Super:) Jeg tror heller ikke priserne falder mere i KBH på 5årigt sigt, men nogen gange bliver folk bare overraskede over hvor dyrt det er at købe og sælge, så man kan sagtens miste penge, hvis man sælger efter et par år uden at lejligheden er gået ned i pris.

Har I overvejet X5-lån i stedet for fastforrentet. Eller X3. Det bliver måske lidt teknisk, men jeg tænker bare, at hvis I begge er studerende, og din kæreste ovenikøbet læser en IT-uddannelse og vi er på kandidat-stadiet, så er der jo ikke hulens mange år til at I vil have en voldsomt bedre økonomi. Og så synes jeg det er en tanke værd at benytte sig af de ultra-lave renter og måske kunne købe lidt dyrere.
(Jeg er også lidt vild med 8-tallet, hvor der er marker og let adgang til metro, men der er den billigste 1.750.000 - så jeg ved sgu ikke hvor langt man kan komme ved at gå efter rentetilpasningslån på den konto).

Bare et par tanker:)
0

#24 Medlem er online   Bellabum 

• Meget aktiv

Besvaret 22 February 2012 - 09:12

Fister, den 22 February 2012 - 08:52, sagde:

Super:) Jeg tror heller ikke priserne falder mere i KBH på 5årigt sigt, men nogen gange bliver folk bare overraskede over hvor dyrt det er at købe og sælge, så man kan sagtens miste penge, hvis man sælger efter et par år uden at lejligheden er gået ned i pris.

Har I overvejet X5-lån i stedet for fastforrentet. Eller X3. Det bliver måske lidt teknisk, men jeg tænker bare, at hvis I begge er studerende, og din kæreste ovenikøbet læser en IT-uddannelse og vi er på kandidat-stadiet, så er der jo ikke hulens mange år til at I vil have en voldsomt bedre økonomi. Og så synes jeg det er en tanke værd at benytte sig af de ultra-lave renter og måske kunne købe lidt dyrere.
(Jeg er også lidt vild med 8-tallet, hvor der er marker og let adgang til metro, men der er den billigste 1.750.000 - så jeg ved sgu ikke hvor langt man kan komme ved at gå efter rentetilpasningslån på den konto).

Bare et par tanker:)

Tror banken kræver at vi ville ha råd til et 4 % lån for at få lov at låne pengene, så kan vi selv vælge hvilken lånetype vi så benytter os af. :) Men udover det synes jeg da 8-tallet ser lækker ud, men at man bor for tæt på en eller anden måde:S

Vi står med de 20 % til udbetaling, så nok også derfor banken har givet os lov, fordi de har kunne se at vi kan spare op på SU. Er vidst ikke normalt at 2 studerende må låne til lejlighed. (evt. hvis vi får nogen til at kautionere kan man låne mere, men vil da helst undgå det)

om 10 årstid ville jeg gerne have Villa, Volvo, vovse og Bella(vores kat)

PitaPata Cat tickers
0

#25 Medlem er offline   Mette 

• Sexy nissepige
  • Besvarelser: 340

Besvaret 22 February 2012 - 11:00

Jeg bor i høje Taastrup og pendler hver dag til København. Ville klart finde en lejlighed i høje Taastrup og ikke Taastrup hvis i skal pendle til København, det tager nemlig kun 12 minutter med intercity toget ;) men man kan jo altid cykle til stationen fra Taastrup..

Nu er jeg tilflytter til byen ( kommer selv fra jylland) og er sådan lidt 50/50 omkring byen... Selve Taastrup synes jeg er en kedelig by faktisk, kommer der neget sjældent. Når jeg shopper tager jeg i city2 her i høje Taastrup eller tager toget til København. Nogen gange kan det godt føles som om man bor lidt langt ude, men med kun 12 minutter til centrum af København så er det jo egentlig ganske fint, man vænner sig til det, har boet her i 6 år og pendlet alle år. Nogen gange irriterende men boede jeg et sted på Amager ville det alligevel også tage mig 20 minutter, bare på cykel og ikke i toget ;)

Men er man typen der går meget ud og skal sent hjem er det ret irriterende at være afhængig af toget!! Men er man til familie hygge og sådan så er det et fint sted at bo. Mange skoler og fritidsaktiviteter

Kærlig hilsen
Mette

- indtil videre lurer jeg bare lidt....

0

#26 Medlem er online   Sandie 

• Creme de la creme
  • Besvarelser: 4957
  • LokationHolbæk

Besvaret 23 February 2012 - 06:47

Jeg boede et par år i Taastrup da jeg var yngere. Jeg kunne godt lide det. (Jeg boede i noget der hedder saven) Synes også Taastrup by er sådan lidt kedelig, men City2 er jo til gengæld super fedt så der var hvad jeg skulle bruge.
Jeg pendlet til nørreport i perioder (skoleperioder) og tog toget fra Høje Taastrup så tager det altså ikke lang tid.
Dog da jeg mødte min kæreste og han havde sin bil stående ved parkeringspladsen blev den smadret 2 gange ( 1 gang ved city 2 ) selvfølgelig var det sådan en "brian"bil hvor jo der var for mange tusinder kroner i anlæg, men da vi havde boet der et år sammen i en 1 værelses valgte vi altså alligevel at flytte fra byen.

Jeg køre til Taastrup hver dag da jeg stadig arbejder i byen, og mindes kun byen for gode ting, det var gode år jeg havde mig her.

UD af de 3 lejligheder du har vist vil jeg vælge Lindevangshusene.synes det er et behageligt område, ligger tæt på både Taastrup, City2 og Høje Taastrup. Du vil sagtens kunne gå til begge stationer, men en cykel vil du være på stationen på ja få min.
Kram og knus fra Sandie, Nadja og Nicklas ♥
LilySlim Weight loss tickers
Min slanketråd Tråden om Nadjas lillebrøster
0

#27 Medlem er online   Bellabum 

• Meget aktiv

Besvaret 24 February 2012 - 10:53

Sandie, den 23 February 2012 - 06:47, sagde:

Jeg boede et par år i Taastrup da jeg var yngere. Jeg kunne godt lide det. (Jeg boede i noget der hedder saven) Synes også Taastrup by er sådan lidt kedelig, men City2 er jo til gengæld super fedt så der var hvad jeg skulle bruge.
Jeg pendlet til nørreport i perioder (skoleperioder) og tog toget fra Høje Taastrup så tager det altså ikke lang tid.
Dog da jeg mødte min kæreste og han havde sin bil stående ved parkeringspladsen blev den smadret 2 gange ( 1 gang ved city 2 ) selvfølgelig var det sådan en "brian"bil hvor jo der var for mange tusinder kroner i anlæg, men da vi havde boet der et år sammen i en 1 værelses valgte vi altså alligevel at flytte fra byen.

Jeg køre til Taastrup hver dag da jeg stadig arbejder i byen, og mindes kun byen for gode ting, det var gode år jeg havde mig her.

UD af de 3 lejligheder du har vist vil jeg vælge Lindevangshusene.synes det er et behageligt område, ligger tæt på både Taastrup, City2 og Høje Taastrup. Du vil sagtens kunne gå til begge stationer, men en cykel vil du være på stationen på ja få min.

Hvordan er det at bo i Saven? der er en del til salg.

PitaPata Cat tickers
0

#28 Medlem er online   Sandie 

• Creme de la creme
  • LokationHolbæk

Besvaret 24 February 2012 - 10:57

Bellabum, den 24 February 2012 - 10:53, sagde:

Hvordan er det at bo i Saven? der er en del til salg.

Nu har jeg jo kun boet der uden børn, så kan ikke sige om det er et børnevenligt sted. Jeg synes at selve lejlighederne lækre, min i hvertfald. Man bor jo ganske tæt på høje taastrup st. og tæt på Netto.

Ville nok hvis jeg havde bil investere i en parkeringsplads i kælderen, pga vores fortid med smadret biler på offentlige parkeringsplads der.

Derudover var jeg glad for trænnings"centret" og svømme"hallen" Det måske ikke så stort og flot, men det gratis og har jo det man skal bruge så det var rart, bare lige at kunne suse derned.
0

#29 Medlem er offline   Tinkerbell 

• Meget aktiv
  • Besvarelser: 321

Besvaret 24 February 2012 - 11:01

Jeg ville klart anbefale Ørestaden. Hvis i bor tæt på metroen er der maks 12 min til Kgs Nytorv. Desuden er der jo fælleden som er fredet område og derfor vil din mand få sine "marker" ;)
Prisen er også rimelig, de er ca en halv million billigere end på Islands Brygge, an på størrelse selvfølgelig. Dog er der kun nyere bygninger hvilket selvfølgelig øger prisen.
Allersidst er området omkring Byparken meget børnevenligt og det vrimler med børn hele året rundt :)

Bare lige noget i kunne overveje....
♥ What is written in BK stays in BK ♥
0

#30 Medlem er online   Bellabum 

• Meget aktiv

Besvaret 24 February 2012 - 12:52

Sandie, den 24 February 2012 - 10:57, sagde:

Nu har jeg jo kun boet der uden børn, så kan ikke sige om det er et børnevenligt sted. Jeg synes at selve lejlighederne lækre, min i hvertfald. Man bor jo ganske tæt på høje taastrup st. og tæt på Netto.

Ville nok hvis jeg havde bil investere i en parkeringsplads i kælderen, pga vores fortid med smadret biler på offentlige parkeringsplads der.

Derudover var jeg glad for trænnings"centret" og svømme"hallen" Det måske ikke så stort og flot, men det gratis og har jo det man skal bruge så det var rart, bare lige at kunne suse derned.

Hvad er det for en type mennesker?
regner ikke med at det er akademikere allesammen, men mere om det ku være mennesker man havde noget til fælles med eller ej :)

PitaPata Cat tickers
0

#31 Medlem er online   Sandie 

• Creme de la creme
  • LokationHolbæk

Besvaret 02 March 2012 - 06:32

Bellabum, den 24 February 2012 - 12:52, sagde:

Hvad er det for en type mennesker?
regner ikke med at det er akademikere allesammen, men mere om det ku være mennesker man havde noget til fælles med eller ej :)

Puha den synes jeg er svær at svare på.. Der er en del 2. generationsinvandre. Ikke ment dårligt, har altid fulgt mig godt tilpas der da jeg var "ung" men ville stadig ikke flytte der tilbage nu med børn. Ville slet ikke bo i Taastrup, jeg høre til her ude på landet hvor jeg bor nu, men det var fedt at bo der som ung, med forholdsvis hurtig tur til kbh.
Kender nogle der bor i Taastrup og har gjort det hele deres liv, og de er altså ret glade for byen.

Af steder i Taastrup ville jeg nok stadig vælge lindevangshusene som bopæl hvis jeg skulle sige min mening ;)
0

#32 Medlem er online   Bellabum 

• Meget aktiv

Besvaret 02 March 2012 - 08:11

Vi skal over og se lejlighederne torsdag så skal nok blive spændende.

PitaPata Cat tickers
0

#33 Medlem er offline   Mette 

• Sexy nissepige
  • Besvarelser: 340

Besvaret 02 March 2012 - 08:30

Vi bor i Essex park i høje Taastrup, ejerlejligheder og andel. Næsten nyt byggeri og masser af børnefamilier. Ved ikke selv om jeg ville bo her med børn, men nu bor vi også kun i en 3 værelses.

Kærlig hilsen
Mette

- indtil videre lurer jeg bare lidt....

0

Del dette emne med andre

• (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Log ind eller tilmeld dig via ovenstående links
  • Du skal logge ind for at besvare emner

1 brugere læser dette emne