| Du er ikke logget ind i vores babyforum! Log ind - Opret ny bruger |
![]() |
| Få fuld adgang til hele Babyklar. Det er gratis og tager under 1 minut | |
Bange for fødslen lige pludseligt
Besvaret 21 February 2012 - 09:54
Men lige pludselig så virker alle fødsler bare som traumatiske oplevelser hvor kvinder bliver sindsyge af smerte - og puh ha... pludseig bliver jeg bange for fødslen, og nu er der jo bare ligesom ingen vej uden om - fidusen skal jo ud af mig på en eller anden måde og jeg er meget stædig omkring det, det her det SKAL jeg bare kunne - men derfor er jeg stadig lidt bange.
Jeg håber at jordmoderen kan hjælpe mig lidt med mine tanker og berolige mig lidt.
Er der andre der går med de samme tanker som mig?
Besvaret 21 February 2012 - 10:01
Jeg får det også lidt engang imellem.
Men vi klarer den!!! I know it!!!! Og der kommer en smuk lille baby ud af det, og når først den er ude, så glemmer vi ALT om smerten
Så jeg kan SAGTENS følge dig, men vil stadig supplere det med et "Bare rolig, det skal nok gå alt sammen".
Vores vej til en lille Barba-bule
Barbababys vej til verden
Barbababys barnedåb
Besvaret 21 February 2012 - 10:06
Besvaret 21 February 2012 - 10:10
Normalt er jeg meget rationel tænkende, og kender jo rigtig rigtig mange kvinder der har overlevet at føde, og mange har gjort det flere gange, så min logik siger mig at det er til at overleve, det er bare ikke altid logikken der vinder... Det må være frygten for det ukendte, og lige nu tanken om hvad der kan gå galt.
Selv om jeg selvfølgelig kommer til at få verdens bedste fødsel, det bliver jeg bare nød til at overbevise mig selv om!
Besvaret 21 February 2012 - 11:06
Jeg glæder mig utroligt meget til at skulle føde igen, for det er den mest fantastiske oplevelse der findes, også selv om der kan ske ting som er voldsomme, overvældende og skræmmende - for langt de fleste går det jo sådan, at man får et dejligt barn ud af det, det er meget sjældent det går galt i Danmark, heldigvis.
Besvaret 22 February 2012 - 07:12
Ja det gør herre nas men intet man ikke alligevel kan klare og når du ligger med baby i armene så er det jo virkelig det eneste der betyder noget
Besvaret 22 February 2012 - 08:10
Jeg håber også at jordmoder og fødselsforberedelse kan lette lidt på frygten så jeg når til det stadie inden fødslen hvor jeg er så klar jeg kan blive til det forudsigelige. HADER nemlig det uforudsigelige!
03.01.2012: Positiv test
02.03.2012: NF viste at Baby var død. MA 11+6
03.03.2012: Kirurgisk abort
Følg kampen for et nyt ønskebarn
Besvaret 22 February 2012 - 08:32
Besvaret 22 February 2012 - 09:30
Sandie, den 22 February 2012 - 08:32, sagde:
Alletiders - som du kan sige det
Jeg er ikke bange for foedslen, men for at der er frygtelige, italienske, ubehjaelpelige mennesker omkring mig. Som Saga siger, saa tror jeg at fuld information, vejrtraekning, meditation og et aabent sind vil hjaelpe en godt paa vej. Det er jo til en vis graense ude af mine haender, saa alt hvad jeg kan goere for at jeg selv og baby Noah faar en god oplevelse, det maa jeg goere. Saa taler jeg med min engle, som helt sikkert vil hjaelpe os
Besvaret 22 February 2012 - 03:49
Min mor er INGEN hjælp "selvfølgelig gør det da ondt, men så slemt er det ikke - og bagefter så glemmer man det" Hmmm... for det første er det ikke HELT den samme historie min far fortæller, for i hans version er han ved at blive slået ihjel af et monster der i hvert fald ikke er hans kone. For det andet så står jeg på den anden side af bagefter og har brug for viden, tips og tricks og ikke bagatelliseringer som min mor er mester i.
Svigermor er endnu værre - hun siger direkte at de kvinder der er med i "hjælp vi skal føde" er hysteriske for SÅ ondt gør det ikke og det er noget pjat at sige at man ikke kan mere for det skal men jo...
Så der gider jeg ikke snakke om min frygt... Hun har vist også glemt realiteternes gang!
Jeg glæder mig til imorgen hvor jeg kan snakke med jordmoderen om det. Jeg tror egentlig ikke min største frygt er at der skal ske noget med mig - men barnet
Jeg så de unge mødre i går, der var der en kvinde der stod op og fødte - jordmoderen sagde bagefter at det var klogt for det gik meget hurtigere - og jeg har hørt at den værste stilling og føde i er på ryggen fordi det både går langsommere og det trykker på venerne hvilket tilfører mere smerte - men en stående fødsel alligevel???? jeg skal have noget viden om det!!!
VIDEN VIDEN VIDEN!!!! Godt man har fødselsforberedelse! 3-5 bøger + blade om graviditet og fødsel og veninder der IKKE ligger fingre imellem!!!
Besvaret 22 February 2012 - 05:14
Jeg er ihvertfald meget roligere efter den samtale. Jeg skal nok klare det helt fint, selv om der sikkert dukker lidt panik op når veerne først går i gang.
Besvaret 22 February 2012 - 06:24
Besvaret 22 February 2012 - 06:39
Besvaret 23 February 2012 - 02:02
Jeg fandt en Blog - som "hippie" mødrene sikkert vil kunne bruge
http://voresborn.dk/...vidblog?id=7837
og så fandt jeg den her mini guide:
http://voresborn.dk/...&imagelink=4450
Så nu skal jeg vist i gang med at træne lårmuskler
Besvaret 23 February 2012 - 02:12
Majs, den 23 February 2012 - 02:02, sagde:
Jeg fandt en Blog - som "hippie" mødrene sikkert vil kunne bruge
http://voresborn.dk/...vidblog?id=7837
og så fandt jeg den her mini guide:
http://voresborn.dk/...&imagelink=4450
Så nu skal jeg vist i gang med at træne lårmuskler
Same, same
Besvaret 23 February 2012 - 02:22
Det er trods alt en kummefryser med chili rundt om, jeg skal presse ud... Nå neeeeej, en baby
Besvaret 23 February 2012 - 05:59

Sådan benytter du BK