Martin

Sko, futter og vinterstøvler til børn

11 indlæg i dette emne

Hej med jer :)

Jeg tænkte om der var nogle som havde nogle gode råd omkring det at købe børnesko og varme vinterstøvler til de små.

Hvad skal man tænke over?

Hvad skal man undgå?

Hvad har virket for jer?

Hvad har været noget lort?

Evt. andet?

Kom meget gerne med nogle gode råd.

:shop

Glade hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er bestemt ikke erfaren inden for området, da hun endnu ikke har haft de første rigtige sko endnu, men vi har da indtil videre været glade for meltons fløjlsutter, før hun rejste sig op, og nu meltons skindhjemmesko, da hun rejser sig op, går ved ting og har taget sine første skridt. Joha uldfutter er vi glade for til barnevognen/i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja absolut. Det er meget vigtigt at mærke vinterstøvlerne efter indvendigt hver eneste dag, så man kan mærke om de er fugtige. Så skal man give dem noget spray, som beskytter dem. Men gør det udenfor og lad ikke barnet være med til det. De nye sprayer indeholder nanopartikler og det ødelægger lungerne endnu mere end de gamle.

Hvis støvlerne herefter stadig bliver fugtige og våde indeni, så er det med at få købt nogle nye i en fart eller reparere dem ved en skomager!

Sutsko. Vælg aldrig nogen der er større end barnet selv, da børnene ellers falder i dem når de løber rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sutsko. Vælg aldrig nogen der er større end barnet selv, da børnene ellers falder i dem når de løber rundt.

og det kan bare være svært at finde, når de har små fusser. Silke er jo 1 år men bruger stadig str 0-6 mdr. Og selvom det er en ens str betegnelse, så er de forskellige kollektioner også forskellige. Sku fx ha nye i dag og der var et str 0-6 mdr på bud, men de var alt alt for store, så måtte ty til det samme par vi havde haft før, da de passer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Tak for jeres råd. Kom endelig med flere tips ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker Ecco støvler til de små fødder. De er vejer ingenting og er nemme at få af og på. Godt nok er de ret dyre, men det er pengene værd. I år faldt jeg over et tilbud fra Bundgård men næste år vil jeg igen have Ecco for de er bare lækrest

Mine erfaringer er at det er vigtigt at skoen ikke er for hård i sålen (altså at de kan bøje uden det store besvær)

Og så er ejg vild med Goretex i støvlerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille have et par prewalker sko i str 18 fra bundgaard og de var rigtig gode til hende :) Af vinterstøvler synes jeg det er rigtig forskelligt.. Vi har i to år i træk købe bundgaard vinterstøvler, men dem vi købte sidste år var bare SÅ ringe og vi måtte købe nogle nye da vi var halvvejs i vintersæssonen :o og støvlerne havde koster 699 kroner, så synes absolut ikke det var billigt når de kun holdte et par måneder.. Vi gik derfor i kvickly og købte et par til 299 kroner og de var bare så super gode og holdte resten af sæssonen og var aldrig våde, så det er ikke altid pris og kvalitet hænger sammen :)

I år har vi købt et par mere i kvickly, som også bare holder og er stadig flotte, til trods af en hård vinter.. Desuden har vi købt hende et par termostøvler.. Altså gummestøvler med foer i, men der vil jeg anbefale barnet er lidt større.. Måske 3 år før man køber dem :)

Da hun var baby havde hun stort set altid melton sutsko på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb aldrig sko/støvler uden barnet er med, og lad dem først rende rundt i stuen med dem på et par timer før de rigtig tages i brug.

Desuden er det meget vigtig for mig at de er så bløde at jeg kan folde dem til en bold uden problemer.

Hvad hjemmesko angår så er jeg stor fan af læderfutter.

I den kølige del af året er dem med indbygget termo sok rigtig gode. Hvis man gerne vil have nogle med støtte op om anklen, så sørg for at der er en god skridsikker bund på.

Ps husk at nogle børn har forskellige størrelse fødder, så prøv begge sko/støvler/hjemmesko med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille have et par prewalker sko i str 18 fra bundgaard og de var rigtig gode til hende :) Af vinterstøvler synes jeg det er rigtig forskelligt.. Vi har i to år i træk købe bundgaard vinterstøvler, men dem vi købte sidste år var bare SÅ ringe og vi måtte købe nogle nye da vi var halvvejs i vintersæssonen :o og støvlerne havde koster 699 kroner, så synes absolut ikke det var billigt når de kun holdte et par måneder.. Vi gik derfor i kvickly og købte et par til 299 kroner og de var bare så super gode og holdte resten af sæssonen og var aldrig våde, så det er ikke altid pris og kvalitet hænger sammen :)

I år har vi købt et par mere i kvickly, som også bare holder og er stadig flotte, til trods af en hård vinter.. Desuden har vi købt hende et par termostøvler.. Altså gummestøvler med foer i, men der vil jeg anbefale barnet er lidt større.. Måske 3 år før man køber dem :)

Da hun var baby havde hun stort set altid melton sutsko på..

Det er godt at høre, for Kvickly har utroligt flotte læderstøvler til børn, men jeg har ikke turde købe dem. De er ellers magen til Angulus. Men bliver deres fødder ikke svedige i dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt at høre, for Kvickly har utroligt flotte læderstøvler til børn, men jeg har ikke turde købe dem. De er ellers magen til Angulus. Men bliver deres fødder ikke svedige i dem?

Nu ved jeg ikke helt med læderstøvlerne, men de vinterstøvler jeg købte var virkelig super gode og har bare holdt.. Hendes fødder har aldrig været våde i dem :)

Jeg købte sidste år et par helt røde snørresko til hende, også i kvickly og de er i læder og er også rigtig gode.. Men de egner sig ikke til børnehavebrug, da hun ikke endnu kan finde ud af at binde en sløjfe, så dem har hun på herhjemme hvor jeg ved der er tid til hun kan få dem bundet..

Men de holder også stadig, så jeg håber hun stadig kan passe dem til foråret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke helt med læderstøvlerne, men de vinterstøvler jeg købte var virkelig super gode og har bare holdt.. Hendes fødder har aldrig været våde i dem :)

Jeg købte sidste år et par helt røde snørresko til hende, også i kvickly og de er i læder og er også rigtig gode.. Men de egner sig ikke til børnehavebrug, da hun ikke endnu kan finde ud af at binde en sløjfe, så dem har hun på herhjemme hvor jeg ved der er tid til hun kan få dem bundet..

Men de holder også stadig, så jeg håber hun stadig kan passe dem til foråret :)

Tak for svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER