My-Moren

Økologisk mælk

7 indlæg i dette emne

Okay... Her gik jeg og troede jeg havde ret godt styr på, hvad man må proppe i munden og ikke må... Men så finder jeg her til aften ud af at Økologisk mælk er uhomogeniseret... Måske er det for nogen af jer en no brainer ;) Men selvom jeg er lettere kritisk i mine indkøb af madvarer, så er jeg ikke lige gået op i homogenisering eller ej før :)

Det er ikke sådan at jeg har hældt det ned, drikker et glas i ny og næ og har læst mig til at det er okay i små mængder...

Men får det jo helt skidt!!!

Hvad er jeres erfaringer? Hvad gør i??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt om at uhomogeniseret mælk skulle være et problem :blink (Upasteruiseret er en anden snak derimod, det ville jeg ikke drikke :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt om at uhomogeniseret mælk skulle være et problem :blink (Upasteruiseret er en anden snak derimod, det ville jeg ikke drikke :))

Pyyyyyh! Tak :) Men det eneste upasteruiseret mælk der findes i DK er vel hvis man gå direkte til koen!?! ;)

Er bare sikker på, at jeg har fået at vide at man som gravid ikke må indtage uhomogeniseret mejeriprodukter..

Men tak Barbamama :) Jeg drikker videre af min økologiske mælk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uhomogeniseret betyder bare at fedtet ikke er smadret, så mælken er blevet til en homogen masse. Altså, at du skal ryste kartonen inden brug. Ingen fare der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uhomogeniseret betyder bare at fedtet ikke er smadret, så mælken er blevet til en homogen masse. Altså, at du skal ryste kartonen inden brug. Ingen fare der :)

Tjek ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER