Trumpf

Drinks og snacks nytårsaften, hvad skal I have?

24 indlæg i dette emne

Nytårsaften er for mig personligt, intet specielt, men denne aften skal vi være sammen, som den lille familie vi er blevet og det synes jeg egentlig fortjener at blive fejret.

Derfor er jeg ved at lave indkøbsseddel og drejebog for hvad vi skal lave og have at spise og det er faktisk på plads, men nu er jeg i tvivl om hvad vi skal have af drinks og snacks - hvad skal I have?

Og hvad gør I med kransekagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt en kransekage i bilka :)

Også skal vi have slik, chips og dip til snacks :)

Af drinks tømmer vi barskabet :)

Jeg skal have en masse alkoholfrie drinks - mest af en masse forskellige Roses :D Så kan jeg blive lidt høj på sukker i stedet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt en kransekage ved bageren og indkøbt chips og dip, også laver jeg nok også saltmandler som snack :)

Drikke har vi lidt af hver: asti, champagne, vin, sodavand og cider :)

Den eneste madtradition er at vi griller hotdogs tidlig morgen inden vi går i seng, nogen halvsnaldrede andre helt sobre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kransekagen tror jeg bliver droppet i år, da ingen af os, som skal holde nytår sammen spiser kransekage. Men vi skal også tømme barskabet og så køber manden en masse chips og slik. Han skal faktisk shoppe ind til nytårsaften imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bagt kransekagen selv. Synes den er meget bedre end det man kan købe i butikkerne. Derudover havde jeg noget æggehvide til overs, som skulle bruges, så det blev til marengskys. Derudover skal vi have nogle chips, og hvad der nu ellers hører til. Af drinks skal vi have det vin, der nu passer til maden og champagne. Ellers tror jeg vi tømmer barskabet - og der er rigtig mange rester. Da min mand skulle på polterabend havde alle hans venner taget alle deres sprutrester med (o der var mange - så mange at det langt fra blev drukket) Så alle deres sprutrestrester fik vi til vores bryllupsdag, og vi er endnu ikke kommet i bund... blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kransekage, den må jeg hellere få fundet et sted. Verdi er indkøbt, cider og asti står på indkøbssedlen :) Chips har vi i skabet, det samme med bom - måske skulle man indkøbe lidt specielt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have snolder, chips med dip og kransekage.

Af drikkevarer bliver det asti, vin, cider og sodavand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh.. Nu bliver det jo nok mere druk-gilde her, så jeg skal ud og have købt en masse.

Min indkøbsliste ser så'rn ud:

Kahlua, Bailey, Tequila, Gul Gajol, Blå Gajol, Rom, Lime, Citron, Isterninger, Merrild kaffe, Energidrik, Chips, Slik, Dip

Derudover har jeg derhjemme:

Vodka, Jägermeister, Roses Mojito, Roses Grenadine, Roses Blue Curacao, Mix til Strawberry Daquri, Asti, Lambrusco, Øl, Cider

Og så har jeg lige bagt kransekage til 30 mennesker :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kransekage, den må jeg hellere få fundet et sted. Verdi er indkøbt, cider og asti står på indkøbssedlen :) Chips har vi i skabet, det samme med bom - måske skulle man indkøbe lidt specielt :whistling

Hihi bom.... Der er vist endnu en sønderjyde til samlingen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi bom.... Der er vist endnu en sønderjyde til samlingen :-)

Jeps, det kan du tro :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh.. Nu bliver det jo nok mere druk-gilde her, så jeg skal ud og have købt en masse.

Min indkøbsliste ser så'rn ud:

Kahlua, Bailey, Tequila, Gul Gajol, Blå Gajol, Rom, Lime, Citron, Isterninger, Merrild kaffe, Energidrik, Chips, Slik, Dip

Derudover har jeg derhjemme:

Vodka, Jägermeister, Roses Mojito, Roses Grenadine, Roses Blue Curacao, Mix til Strawberry Daquri, Asti, Lambrusco, Øl, Cider

Og så har jeg lige bagt kransekage til 30 mennesker :P

Det lyder også til at blive hyggeligt :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi bom.... Der er vist endnu en sønderjyde til samlingen :-)

Det vil det os altid hedde i min verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er bom ???

Jeg skal på arb. lørdag og søndag så ikke abefest her :)

Skal fejre med børnene og mine forældre. Kender ikke menuen men det plejer at være lækkert...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er bom ???

Jeg skal på arb. lørdag og søndag så ikke abefest her :)

Skal fejre med børnene og mine forældre. Kender ikke menuen men det plejer at være lækkert...

Bom = slik, snolder og hvad man ellers kalder det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi bom.... Der er vist endnu en sønderjyde til samlingen :-)

Det var også lige det jeg tænkter, da jeg så ordet. Hep, hep for sønderjylland! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde nytår med min gravide veninde og hendes mand, så det bliver første alkoholfrie nytår i maaaange år. Har købt noget æble- og pærecider med 0,3% alkohol. Det går nok. Og det er trods alt lidt mere festligt end vand.

Og så bager min dygtige svigermor kransekagen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde nytår med min gravide veninde og hendes mand, så det bliver første alkoholfrie nytår i maaaange år. Har købt noget æble- og pærecider med 0,3% alkohol. Det går nok. Og det er trods alt lidt mere festligt end vand.

Og så bager min dygtige svigermor kransekagen :biglove

Med forskellig roses, kan man faktisk lave UTROLIG mange drinks! :D Jeg har købt en masse forskellige, også paraplyer og drinkspinde :D Så laver jeg også farvede sukkerkanter, også er de drinks dælme festlige :D :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ved hverken hvor vi skal være endnu eller hvad vi skal have...

Tror dog spisningen bliver hos svigermekanikken :)

Men vi skal nok have Verdi vin, og det vin der hører til maden... og så self. cider og alt det andet sprut man nu plejer :)

Snacks ja det må være nogle kims chips med dip til mmh... mums hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med forskellig roses, kan man faktisk lave UTROLIG mange drinks! :D Jeg har købt en masse forskellige, også paraplyer og drinkspinde :D Så laver jeg også farvede sukkerkanter, også er de drinks dælme festlige :D :loveshower

Hvordan laver man det? :)

Herhjemme skal vi have chips, popcorn og slik. Og så håber jeg at vi kan finde ud af at lave nogle fancy alkoholfrie drinks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have rom og cola, Jägermeister og rød sodavand og så ellers bare tømme, hvad vi har i barskabet. Vi har masser af rødvin til maden

Fordelen ved at skulle adoptere er, at man ikke behøver være helt alkoholfri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vin til maden lidt drinks senere. Og så skal vi vel have den sædvanlige øl ude på vejen med,alle naboerne

sodavand,slik og chips

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal vi spise i restauranten med venner og hotelgaester. Vi er heldigvis 2-3 gravide ved vores bord :) Min mand staar jo aaf gode kokkegrunde i koekkenet, saa ham ser jeg senere paa aftenen. Personligt hoerer jeg Festen og Gaesten paa P3 og lader op til Dronningen, som vi udlandsdanskere faar adgang til i public service's navn :D

Jeg skal have en laekkert daquiri-agtig smoothie, mens jeg hoerer hende tale og bliver ganske nostalgisk og graadlabil paa min danske sjaels vejne. Saa vil jeg drikke danskvand til middagen og have et lille glas champagne kl. 12 :toot

PS. Er virkelig dygtig til kransekage, men faar ikke lavet til alle de mennesker, saa overvejer at lave til mig selv(og manden) - because I'm worth it :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal vi spise i restauranten med venner og hotelgaester. Vi er heldigvis 2-3 gravide ved vores bord :) Min mand staar jo aaf gode kokkegrunde i koekkenet, saa ham ser jeg senere paa aftenen. Personligt hoerer jeg Festen og Gaesten paa P3 og lader op til Dronningen, som vi udlandsdanskere faar adgang til i public service's navn :D

Jeg skal have en laekkert daquiri-agtig smoothie, mens jeg hoerer hende tale og bliver ganske nostalgisk og graadlabil paa min danske sjaels vejne. Saa vil jeg drikke danskvand til middagen og have et lille glas champagne kl. 12 :toot

PS. Er virkelig dygtig til kransekage, men faar ikke lavet til alle de mennesker, saa overvejer at lave til mig selv(og manden) - because I'm worth it :badgirl

jeg skal også høre festen og gæsten på p3 imorgen :) det er tradition :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bagt kransekage, (skal dog lige samles, men det bliver nok først i morgen) så har jeg lavede hindbærflødeboller og bagt chokoladekage. Ellers står hyggen på chips og slik. Nadja og jeg har jeg købt børnechampagne til. Manden får lidt forskellige drinks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER