Guest

hvorfor ikke adoption?

117 indlæg i dette emne

synes der var nogle, som lovede svar herinde senere <_<

Ja jeg er super dårlig til at overholde pt.. ;) Ved godt jeg os mangler de bryllups billeder... MEN jeg er simpelthen for travl pt.. Sorry søde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg er super dårlig til at overholde pt.. ;) Ved godt jeg os mangler de bryllups billeder... MEN jeg er simpelthen for travl pt.. Sorry søde

det er helt i orden ven, ved du har en masse om ørene lige for tiden, Bare kom med en forklaring, når du har tid...

Men du er jo ikke den eneste som har lovet at komme med svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set tråden før nu, så vil da gerne komme med mit svar :)

Den baby vi venter nu er lavet på privatklinik og jeg blev gravid efter mange forsøg, så alt i alt har hun kostet os det samme som hvis vi skulle adopterer :biglove :biglove

Nu har jeg prøvet at være gravid før og hun blev lavet på en offentlig klinik og jeg har hele tiden gerne ville være gravid igen.. Bærer mit barn i maven, mærke kvalmen, hormonerne der raser, brysterne der vokser og mit enorme temperament lige pt :rolleyes :rolleyes Og den kæmpe oplevelse at føde et barn og have hende fra første sekund.. Alt dette vil jeg ikke gå glip af.. Så det må bestemt være mit svar på hvorfor vi valgte behandling i stedet for adoption.

Jeg har dyb respekt for de par der vælger, at adopterer og det må være en fantastisk oplevelse, at hente et lille barn i lufthavnen :wub :wub Så det er på ingen måder fordi jeg har noget imod adoption, tværtimod.. Jeg ville blot prøve en gang mere at bære mit barn i maven og det der følger med der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set tråden før nu, så vil da gerne komme med mit svar :)

Den baby vi venter nu er lavet på privatklinik og jeg blev gravid efter mange forsøg, så alt i alt har hun kostet os det samme som hvis vi skulle adopterer :biglove :biglove

Nu har jeg prøvet at være gravid før og hun blev lavet på en offentlig klinik og jeg har hele tiden gerne ville være gravid igen.. Bærer mit barn i maven, mærke kvalmen, hormonerne der raser, brysterne der vokser og mit enorme temperament lige pt :rolleyes :rolleyes Og den kæmpe oplevelse at føde et barn og have hende fra første sekund.. Alt dette vil jeg ikke gå glip af.. Så det må bestemt være mit svar på hvorfor vi valgte behandling i stedet for adoption.

Jeg har dyb respekt for de par der vælger, at adopterer og det må være en fantastisk oplevelse, at hente et lille barn i lufthavnen :wub :wub Så det er på ingen måder fordi jeg har noget imod adoption, tværtimod.. Jeg ville blot prøve en gang mere at bære mit barn i maven og det der følger med der :)

noget af det sværeste, som jeg har måtte acceptere, i og med at jeg ikke selv kan få børn er, at jeg netop ikke kommer til at opleve graviditeten og fødslen. Men sådan er det jo bare, og må indrømme, at når man først har accepteret det, så er drømmen nu blevet så stor indenfor adoption, at jeg nu slet ikke kan forstille mig andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

noget af det sværeste, som jeg har måtte acceptere, i og med at jeg ikke selv kan få børn er, at jeg netop ikke kommer til at opleve graviditeten og fødslen. Men sådan er det jo bare, og må indrømme, at når man først har accepteret det, så er drømmen nu blevet så stor indenfor adoption, at jeg nu slet ikke kan forstille mig andet...

Det kan jeg også sagtens forstå, at i glæder jer helt enormt :) Når beslutningen er taget, så kan det bare ikke gå hurtigt nok, det kender jeg godt..

Synes det er dejligt der sidder folk derude der vil adopterer og jeg er sikker på i bliver de bedste forældre til jeres barn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får bare noget forskelligt.

Da jeg blev gravid ved vores 3. barn, var min største sorg, det jeg mistede, fordi vi ikke skulle adoptere.

I dag tænker jeg, at rejsen og overdragelsen er MINDST lige så stor en oplevelse som graviditet/fødsel (og langt mere smertefrit!). For mig er det eneste jeg er ked af i forhold til mine adopterede børn, at de ikke havde mig/en mor i den tid de var alene på børnehjemmene og ikke fik deres behov opfyldt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får bare noget forskelligt.

Da jeg blev gravid ved vores 3. barn, var min største sorg, det jeg mistede, fordi vi ikke skulle adoptere.

I dag tænker jeg, at rejsen og overdragelsen er MINDST lige så stor en oplevelse som graviditet/fødsel (og langt mere smertefrit!). For mig er det eneste jeg er ked af i forhold til mine adopterede børn, at de ikke havde mig/en mor i den tid de var alene på børnehjemmene og ikke fik deres behov opfyldt :(

Winnie, jeg er så glad for dine svar, for du har jo netop prøvet begge dele. Og jeg kan faktisk godt huske i Når storken svigter, der fortæller du også, at du blev ked af det, når du tænkte på, at dine store børn ikke havde oplevet det samme som den yngste - en mor som er der ubetinget for hende, da de var på børnehjemmet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg talte om risikoen for at vi ikke kunne lave et barn, før vi overhovedet gik igang. vi føler os klar til børn- elsker hinanden, har gode uddannelser og Jobs, hus og børnebørnshungrende bedsteforældre, som stadig venter på det første barnebarn...

Vi var enige om at hvis det ikke var muligt med naturlig graviditet ville vi købe os et par søde kineserpiger! ( mandens udtryk) vi har sjovt nok aldrig talt om fertilitetsbehandling i forhold til vores egen situation...?

Nu venter vi en økobaby, og det gik ret hurtigt, men vi ville ikke leve et liv uden børn- så adoption havde sikkert været en mulighed....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid gerne ville adoptere, gerne flere børn, har altid ønsket mig en STOR børneflok, men der er nogen der siger JEG ikke må blive adoptivmor fordi vejer det forkerte. :blink :prik som om en slank kvinde ikke kan få alskens sygdommme, kræft, etc. eller blive kørt ned af en bil.

Hader hader hader overformynderi :( Så jeg MÅ ikke.... er uddannet pædagog og har passet 1000 vis af lækre unger, men adoptere nogen....nix! :s :shooter: Måtte heller ikke få hjælp til at lave Emilie, men kunne da heldigvis selv! :P Mit forbudte barn :( :boo De kan rende mig. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid gerne ville adoptere, gerne flere børn, har altid ønsket mig en STOR børneflok, men der er nogen der siger JEG ikke må blive adoptivmor fordi vejer det forkerte. :blink :prik som om en slank kvinde ikke kan få alskens sygdommme, kræft, etc. eller blive kørt ned af en bil.

Hader hader hader overformynderi :( Så jeg MÅ ikke.... er uddannet pædagog og har passet 1000 vis af lækre unger, men adoptere nogen....nix! :s :shooter: Måtte heller ikke få hjælp til at lave Emilie, men kunne da heldigvis selv! :P Mit forbudte barn :( :boo De kan rende mig. :(

jeg kan godt forstå, at det er hårdt at få af vide, at man ikke kan få lov til at adoptere pga sin vægt, men man er jo nød til at tænke, at det handler om barnets tarv, og ikke os voksne. Og fakta viser, at folk med en stor overvægt, hvor man har en BMI som er over de 33, hvilket betyder at man ligger i fedme kategorien, at så er der visse hensyn som skal tages, fordi alt viser at man så er mere udsat for følge sygdomme.

Jeg er selv overvægtig, og ligger lige pt på bmigrænsen mellem at være fed og bare at være overvægtig, men fordi min bmi er under de 33, så har jeg ikke skulle igennem de ekstra test, som der ellers er.

Men det handler jo, som jeg før nævnte om BARNETS TARV, OG IKKE VORES. Og det gør det fordi adoptivbørn allerede har været gennem det største svigt overhovedet, nemlig at blive afvist fra det mor. Derfor er det vigtig at sikre sig, så vidt muligt, at barnet kommer til at lide så lidt svigt, når det kommer ud i adoptiv familier i DK.

Håber det giver en smule forklaring på, hvorfor kravene kan virke så strenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke helt det med at fertiliteten sku være arveligt, for ingen i min familie har haft problemer med at blive gravide og det - alligevel er det jo ramt mig at jeg har problemer.

Man siger, at drenge med fertilitetsproblemer har svært ved det pga deres mor måske var i behandling for at få børn..

Men nu til sagens emne. Her har vi besluttet behandling, da jeg meget gerne vil være gravid og alt det. Min mand har ikke lyst til at adoptere, da han vil ikke kunne opfatte sig selv som far til barnet på den måde. Jeg er sådan lidt svævende, da jeg kender nogle der har adopteret to børn fra Columbia. Men jeg er mest rettet mod behandling i forhold til at adoptere. Så derfor er adoption ikke på tale her, måske det ændrer sig. Men det tror jeg ikke efter at det er blevet sådan at vi selv skal betale behandling. Vi ofrer vores penge på behandling og kan vi ikk få børn den vej, jamen så er det nok bare ikke os der skal ha børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan godt forstå, at det er hårdt at få af vide, at man ikke kan få lov til at adoptere pga sin vægt, men man er jo nød til at tænke, at det handler om barnets tarv, og ikke os voksne. Og fakta viser, at folk med en stor overvægt, hvor man har en BMI som er over de 33, hvilket betyder at man ligger i fedme kategorien, at så er der visse hensyn som skal tages, fordi alt viser at man så er mere udsat for følge sygdomme.

Jeg er selv overvægtig, og ligger lige pt på bmigrænsen mellem at være fed og bare at være overvægtig, men fordi min bmi er under de 33, så har jeg ikke skulle igennem de ekstra test, som der ellers er.

Men det handler jo, som jeg før nævnte om BARNETS TARV, OG IKKE VORES. Og det gør det fordi adoptivbørn allerede har været gennem det største svigt overhovedet, nemlig at blive afvist fra det mor. Derfor er det vigtig at sikre sig, så vidt muligt, at barnet kommer til at lide så lidt svigt, når det kommer ud i adoptiv familier i DK.

Håber det giver en smule forklaring på, hvorfor kravene kan virke så strenge.

Jeg synes det er noget værre pladder! Alle i min familie er overvægtige helt tilbage til mine tipoldeforældre på begge mine forældres sider, som jeg ikke kender og ingen i min familie lider af nogen som helst sygdom eller er døde af overvægt. Vi har alle slidt med folks fordomme og kæmpet for at tabe os, men uden held, dvs min far fx smed 35 kg på egen hånd men tog dem alle på igen...nu har han lige været 10 dage i Polen på suppekur....aner ikke om det har hjulpet, men i den dur.....Ingen har diabetes eller dårlige knæ og så blev min mormor fx 78 år...hendes mor blev 80....

Jeg selv har nu valgt at blive opereret for jeg magter ikke flere slankekure og det er heller ikke sundt at tabe sig og tage på og tabe sig igen for at tage det hele på igen...

Hvis man skal gribe sådan ind i folks privatliv, så skal der også ses på om slanke mennesker ryger...rygere har jo også større chance for at dø tidligt pga følgesygdomme :s Bruger moren kemikaliefyldt makeup, sæbe eller vaskemidler, så er der også ekstremt store chancer for allergi og astma og andre følgesygdomme...

Hvor er det plat....og stakkels de børn som bliver frataget retten til at få en familie og et lykkeligt liv på den konto, nej så hellere lade dem leve i elendighed i en tremmeseng, hvis de overhovedet får lov at overleve. I Kina er der rigtig mange steder de sulter pigerne ihjel :(

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er noget værre pladder! Alle i min familie er overvægtige helt tilbage til mine tipoldeforældre på begge mine forældres sider, som jeg ikke kender og ingen i min familie lider af nogen som helst sygdom eller er døde af overvægt. Vi har alle slidt med folks fordomme og kæmpet for at tabe os, men uden held, dvs min far fx smed 35 kg på egen hånd men tog dem alle på igen...nu har han lige været 10 dage i Polen på suppekur....aner ikke om det har hjulpet, men i den dur.....Ingen har diabetes eller dårlige knæ og så blev min mormor fx 78 år...hendes mor blev 80....

Jeg selv har nu valgt at blive opereret for jeg magter ikke flere slankekure og det er heller ikke sundt at tabe sig og tage på og tabe sig igen for at tage det hele på igen...

Hvis man skal gribe sådan ind i folks privatliv, så skal der også ses på om slanke mennesker ryger...rygere har jo også større chance for at dø tidligt pga følgesygdomme :s Bruger moren kemikaliefyldt makeup, sæbe eller vaskemidler, så er der også ekstremt store chancer for allergi og astma og andre følgesygdomme...

Hvor er det plat....og stakkels de børn som bliver frataget retten til at få en familie og et lykkeligt liv på den konto, nej så hellere lade dem leve i elendighed i en tremmeseng, hvis de overhovedet får lov at overleve. I Kina er der rigtig mange steder de sulter pigerne ihjel :(

.

Prøv at læs hvad jeg skriver, det handler om BARNETS TARV, og nu snakkede vi netop om overvægt, hvor man kan se at der kan være mange følgesygdomme ved at være overvægt, hvilke kan være blodpropper, fordi man kan få åreforkalkning osv i den dur.

Men tynde mennesker bliver jo også tjekke i hoved og r*v, hvis de ønsker at blive adoptanter, de skal jo også godkendes hos statsforvaltningen, at du har en BMI på 20, og derfor er normalvægtig, gør jo ikke, at du bare bliver godkendt. Der skal du stadig vurderes om, du er egnet til at blive forældre til adoptivbørn, og de kigger meget på rygere, netop som du selv siger, de er også i stor risiko for for tidlig død.

Kan jo kun fortælle om vores behandling, og ja jeg er overvægtig, men både min mand og jeg er ikke ryger, hvilket klart talte til vores fordel.

Og du snakker om, at der er børn som bliver frataget retten til en familie, det passer jo ikke, fordi så mange børn er der altså ikke, som er forældreløse, faktum er, at der er flere adoptanter end der er forældreløse børn. Men ja der er rigtig mange børn, som lever på sultegrænsen, men de har forældre, og man kan jo ikke bare gå ind og tage børnene fra dem fordi de er fattige.

Og det er de færreste børn, som får lov til at ligge i en tremmeseng som du beskriver. Ja en adoptionssag tager lang tid, men det handler jo om, at man er nød til at undersøge, om barnet virkelig er forældreløst, eller at man forsøger at finde noget familie, fordi der har været så mange sager om stjålende børn til handel. Og når man er sikker på, at barnet ikke har familie, som kan tage det. Så bliver det videregivet til adoption, og er der ikke mulighed for national adoption, så bliver det frigivet til international adoption. Så at børnene får lov til at ligge i en tremmeseng uden at komme til familie, det er en gammel skrøne, og hører fortiden til. For desværre var det sådan engang. (måske er det også sådan nogle steder, men DK har ikke med lande, hvor børn bliver behandlet på den måde mere)

Og du nævner lige netop Kina, men Kinalisten er desværre gået helt i stå, fordi at der er kommet så mange nationaleadoptioner, da Kina er et land, som virkelig er på vej op. Og derfor er der heller ikke så mange børn, som bliver forældreløse mere...

Danmark er et af de lande, som adoptionsbørnehjemmene i de forskellige afgiverlande ser meget positivt på, fordi vi gør så meget for at sikre, at børnene kommer til familier, som vitterligt er gearet til at tage imod et barn, som har lidt så store svigt, som et adopteret barn har.

Men jeg kan godt forstå, at du synes reglerne er hårde, og især, når man selv er blevet afvist, og jeg er sikker på, at jeg vil have det på samme måde, hvis vi bliver afvist i 3. fase, men jeg synes også bare, at det er vigtigt at se på, hvorfor kravene er som de er. At det netop handler om barnets tarv, frem for vores...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at læs hvad jeg skriver, det handler om BARNETS TARV, og nu snakkede vi netop om overvægt, hvor man kan se at der kan være mange følgesygdomme ved at være overvægt, hvilke kan være blodpropper, fordi man kan få åreforkalkning osv i den dur.

Men tynde mennesker bliver jo også tjekke i hoved og r*v, hvis de ønsker at blive adoptanter, de skal jo også godkendes hos statsforvaltningen, at du har en BMI på 20, og derfor er normalvægtig, gør jo ikke, at du bare bliver godkendt. Der skal du stadig vurderes om, du er egnet til at blive forældre til adoptivbørn, og de kigger meget på rygere, netop som du selv siger, de er også i stor risiko for for tidlig død.

Kan jo kun fortælle om vores behandling, og ja jeg er overvægtig, men både min mand og jeg er ikke ryger, hvilket klart talte til vores fordel.

Og du snakker om, at der er børn som bliver frataget retten til en familie, det passer jo ikke, fordi så mange børn er der altså ikke, som er forældreløse, faktum er, at der er flere adoptanter end der er forældreløse børn. Men ja der er rigtig mange børn, som lever på sultegrænsen, men de har forældre, og man kan jo ikke bare gå ind og tage børnene fra dem fordi de er fattige.

Og det er de færreste børn, som får lov til at ligge i en tremmeseng som du beskriver. Ja en adoptionssag tager lang tid, men det handler jo om, at man er nød til at undersøge, om barnet virkelig er forældreløst, eller at man forsøger at finde noget familie, fordi der har været så mange sager om stjålende børn til handel. Og når man er sikker på, at barnet ikke har familie, som kan tage det. Så bliver det videregivet til adoption, og er der ikke mulighed for national adoption, så bliver det frigivet til international adoption. Så at børnene får lov til at ligge i en tremmeseng uden at komme til familie, det er en gammel skrøne, og hører fortiden til. For desværre var det sådan engang. (måske er det også sådan nogle steder, men DK har ikke med lande, hvor børn bliver behandlet på den måde mere)

Og du nævner lige netop Kina, men Kinalisten er desværre gået helt i stå, fordi at der er kommet så mange nationaleadoptioner, da Kina er et land, som virkelig er på vej op. Og derfor er der heller ikke så mange børn, som bliver forældreløse mere...

Danmark er et af de lande, som adoptionsbørnehjemmene i de forskellige afgiverlande ser meget positivt på, fordi vi gør så meget for at sikre, at børnene kommer til familier, som vitterligt er gearet til at tage imod et barn, som har lidt så store svigt, som et adopteret barn har.

Men jeg kan godt forstå, at du synes reglerne er hårde, og især, når man selv er blevet afvist, og jeg er sikker på, at jeg vil have det på samme måde, hvis vi bliver afvist i 3. fase, men jeg synes også bare, at det er vigtigt at se på, hvorfor kravene er som de er. At det netop handler om barnets tarv, frem for vores...

Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra om at børn ikke ligger i tremmesenge mere, det er stadig de ting der bliver vist i TV...ja medierne kan fordreje tingene, men det er stadig det vi ser.

Ja det er netop barnets tarv jeg også ser på. En ret til en familie, en ret til et værdigt liv med mennesker som vil dem det bedste og give dem et godt og værdigt liv med kærlighed, venner, karriere etc.

Der KAN være følgesygdomme med overvægt....men det at man skærer alle over én kam, det er det der pisser mig af, for der er MANGE overvægtige som bliver både 80, 90 og 100 år....Der er rygere der får lungekræft når de er 30, og andre rygere der får lungekræft når de er 90....

Det er det at man går ind og peger fingre ad folk og lovgiver på bestemte områder som er SÅ tvivlsomme, for ingen kan jo spå hvor gammel DU bliver eller JEG bliver...du må - jeg må ikke....hvem af os 2 er den bedste mor og kan varetage et barns tarv bedst?

Jeg kan se på dit foto at du bruger meget make up, nu ved jeg slf ikke om det er dagligt du gør det, men rigtig meget makeup er giftigt, hormonforstyrrende og kræftfremkaldende....Det gør dog ikke at du ikke må adoptere....du må jeg må ikke....og jeg bruger aldrig makeup...

Kan du følge mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra om at børn ikke ligger i tremmesenge mere, det er stadig de ting der bliver vist i TV...ja medierne kan fordreje tingene, men det er stadig det vi ser.

Ja det er netop barnets tarv jeg også ser på. En ret til en familie, en ret til et værdigt liv med mennesker som vil dem det bedste og give dem et godt og værdigt liv med kærlighed, venner, karriere etc.

Der KAN være følgesygdomme med overvægt....men det at man skærer alle over én kam, det er det der pisser mig af, for der er MANGE overvægtige som bliver både 80, 90 og 100 år....Der er rygere der får lungekræft når de er 30, og andre rygere der får lungekræft når de er 90....

Det er det at man går ind og peger fingre ad folk og lovgiver på bestemte områder som er SÅ tvivlsomme, for ingen kan jo spå hvor gammel DU bliver eller JEG bliver...du må - jeg må ikke....hvem af os 2 er den bedste mor og kan varetage et barns tarv bedst?

Jeg kan se på dit foto at du bruger meget make up, nu ved jeg slf ikke om det er dagligt du gør det, men rigtig meget makeup er giftigt, hormonforstyrrende og kræftfremkaldende....Det gør dog ikke at du ikke må adoptere....du må jeg må ikke....og jeg bruger aldrig makeup...

Kan du følge mig?

Nej jeg er ked af at sige, at jeg ikke kan følge dig, for jeg synes netop, at det er vigtigt, at mennesker, som er uddannet til at vurdere, hvilket vil sige at de har en kompetent uddannelse omkring det, evt. psykolog, eller socialrådgiver. For jeg synes netop at det er vigtig, at man bliver vurderet om man kan blive gode forældre, eller om der skulle være nogle ting, som evt. kan gøre at adoptere et barn nok ikke er et godt valg for en. Også selvom man over alt i verden ønsker at blive forældre. Fordi at det handler om børn, som har oplevet det største svigt af alle, nemlig at blive forladt af sin mor. (jeg nævner ikke faren, da oftes er han slet ikke med i billedet i disse sager)

Og jeg synes det er fint, at der bliver vurderet på ens helbredsmæssige forhold, som bl.a. ovevægt, psyke, om man er ryger, og om man evt. har økonomi og hjem som passer til børn og evt. til at betale alle de omkostninger, som det koster at adoptere. Og dette er jo noget ALLE bliver vurderet på. Og faktum er at, der er risiko ved følgesygdomme ved overvægt, ligesom der er ved at være ryger, eller hvis man har en spiseforstyrrelse..

Du nævner mit profilbillede, hvor jeg ja bærer make up, fordi jeg netop var brud. Men jeg bruger kun det make up, som ikke er fyldt med skadelige stoffer, når jeg bruger make up. For jeg er en af dem, som ikke bruger det til hverdag, fordi jeg simpelthen ikke gider bruge tid på det.

Men igen, jeg synes jo netop det er vigtigt, at der bliver vurderet om man er egnet til et adoptivbarn, fordi det handler om barnet, og ikke om mig, når noget skal tilgodeses.

Og angående behandlingen af børnene på børnhjemmene, så er det klart, at det ikke er som vi gerne ville have det, og det er hårdt at se på, men jeg synes ikke at det er så voldsomt, som beskriver det, og jeg har altså set nogle ret hårde film på adoptionsforberedende kurser, og der kan jeg ikke nikke genkende til din beskrivelse, om at de ligger dagen lang i tremmesenge, og ikke bliver set og nærmest dør af sult. Jeg ser nogle skræmmende billeder, men ikke af børn som får lov til at ligge der til de enten dør eller bliver store, som du beskriver det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tilføjer lige lidt til min forrige besvarelse, men det er jo også vigtigt at man er psykisk stabil, fordi at man netop har med et barn at gøre, som har lidt nogle svigt, og mens det har været på børnehjemmet/familiepleje har måtte opfinde nogle overlevelsestratagier, som man skal have fjernet stille og roligt. Derfor er det vigtigt at man psykisk kan klare opgaven, at tage imod et barn, som netop har lidt alle de svigt, om måske ikke lige opfører sig, som man normalt ser et barn i den alder gør. Derfor er det så vigtigt iflg mine øjne, at man bliver vurderet til at kunne klare den opgave.

Men nu bærer jeg også meget præg af, at vi er godkendte så langt, som vi er. Og at jeg også regner med at blive godkendte i sidste og 3. fase. Meeeen skulle det nu ske, at vi ikke bliver godkendt, jamen så vil vi da klart anke sagen, og se om vi kan ændre afgørelsen. Og kan vi ikke det, jamen så må vi jo se efter, hvad vi så vil med vores liv.

Jeg ved at de også har slækket på nogle af deres regler og vurderinger hos statsforvaltningen, så det idag nok er nemmere at blive godkendte end det var for bare 3-5 år siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk på vi alle er forskellige og ser verden forskelligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder godt.

Synes jeg kan genkalde alt for mange uhyggelige billeder af børnehjemsbørn bl.a. fra Østeuropa. :(

vil dog lige tilføje, at de adpotivbørn jeg kender (både dem der er voksne nu og dem der stadig er børn) er yderst velfungerende og "sunde" mennesker. Så måske er det bare min egen frugt over "det der er ude af min kontrol", der spiller ind

jeg havde slet ikke set dit svar herinde. Og ja det var skræmmende billeder, som man så. Jeg har ikke selv set den film, som har været meget omtalt, hvor det viste sig, at de børn, som lå tætteste på døren klarede sig, mens dem som lå længere inde i rummet var total ødelagt pga den manglende kontakt.

Men disse film har jo gjort, at man idag er meget mere opmærksom på, at børn har behov for kontakt, og derfor får de lidt af det, men det kan jo aldrig blive ligesom, hvis de boede hos deres mor, eller ved adoptionsforældrene med det samme. Men sådan er verden desværre ikke. Fordi der er krav om, at man skal se om ikke evt. familie kan tage barnet eller om barnet overhovedet er uønsket, da der har været så mange sager om stjålende børn, som bliver solgt. Når man så har sikret sig, at dette ikke er tilfældet, så bliver barnet givet ud til national adoption, og kan det heller ikke lade sig gøre, ender det i international adoption, og forhåbentlig ender hos en dansk familie :-D

Men jeg kan godt forstå, at man tænker det væreste, når man har set de film...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk på vi alle er forskellige og ser verden forskelligt!

det skal vi nok, men jeg synes egentlig, at det er godt med en debat omkring godkendelsen :) og der skal være plads til alle meninger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt hen af vejen kan jeg nu godt følge Mette

Jeg vil aldrig blive godkendt som adoptant, ene og alene fordi jeg har en kronisk rygsygdom.. Og så gør mi overvægt det nok heller ikke bedre.. Men jeg synes det er SÅ forkert at fordi jeg har dårlig ryg så vil jeg ikke kunne adoptere.. For det ændre da ikke på min forældre evne at jeg har dage hvor min ryg gør så vanvittigt ondt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt hen af vejen kan jeg nu godt følge Mette

Jeg vil aldrig blive godkendt som adoptant, ene og alene fordi jeg har en kronisk rygsygdom.. Og så gør mi overvægt det nok heller ikke bedre.. Men jeg synes det er SÅ forkert at fordi jeg har dårlig ryg så vil jeg ikke kunne adoptere.. For det ændre da ikke på min forældre evne at jeg har dage hvor min ryg gør så vanvittigt ondt..

nu har de jo som sagt slækket på reglerne, det er i hvertfald min oplevelse, for har fået af vide, at folk med kroniske sygdomme godt kan blive godkendte, eks. folk med slidegigt.

Men det handler jo netop om, at man skal kunne have det stor overskud til barnet, som kommer med en masse psykiske problemer pga de svigt, som de har oplevet, og det er dem, som man skal være med til at bearbejde med barnet, samtidig med, at man skal skabe en tilknytning til hinanden. Og igen at det handler jo om BARNETS TARV...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg er ked af at sige, at jeg ikke kan følge dig, for jeg synes netop, at det er vigtigt, at mennesker, som er uddannet til at vurdere, hvilket vil sige at de har en kompetent uddannelse omkring det, evt. psykolog, eller socialrådgiver.

Er en socialrådgiver mere kompetent til at vurdere om en person er egnet som adoptant, end en pædagog? Jeg ER stadig uddannet pædagog...men stadig viser nålen på min vægt noget forkert :s

Det jeg prøver at forklare er at jeg synes det er nogle latterlige ting man bliver sorteret fra på ifht hvor mange som har behov for et godt hjem med kompetente forældre.

For jeg synes netop at det er vigtig, at man bliver vurderet om man kan blive gode forældre, eller om der skulle være nogle ting, som evt. kan gøre at adoptere et barn nok ikke er et godt valg for en. Også selvom man over alt i verden ønsker at blive forældre. Fordi at det handler om børn, som har oplevet det største svigt af alle, nemlig at blive forladt af sin mor. (jeg nævner ikke faren, da oftes er han slet ikke med i billedet i disse sager)

Og jeg synes det er fint, at der bliver vurderet på ens helbredsmæssige forhold, som bl.a. ovevægt, psyke, om man er ryger, og om man evt. har økonomi og hjem som passer til børn og evt. til at betale alle de omkostninger, som det koster at adoptere. Og dette er jo noget ALLE bliver vurderet på. Og faktum er at, der er risiko ved følgesygdomme ved overvægt, ligesom der er ved at være ryger, eller hvis man har en spiseforstyrrelse..

Er da helt enig med dig, bestemt skal man vurderes egnet og erklæres egnet! Men rygerne bliver jo ikke sorteret fra sådan som overvægtige gør.

Du nævner mit profilbillede, hvor jeg ja bærer make up, fordi jeg netop var brud. Men jeg bruger kun det make up, som ikke er fyldt med skadelige stoffer, når jeg bruger make up. For jeg er en af dem, som ikke bruger det til hverdag, fordi jeg simpelthen ikke gider bruge tid på det.

Men igen, jeg synes jo netop det er vigtigt, at der bliver vurderet om man er egnet til et adoptivbarn, fordi det handler om barnet, og ikke om mig, når noget skal tilgodeses. Igen helt enig! :)

Og angående behandlingen af børnene på børnhjemmene, så er det klart, at det ikke er som vi gerne ville have det, og det er hårdt at se på, men jeg synes ikke at det er så voldsomt, som beskriver det, og jeg har altså set nogle ret hårde film på adoptionsforberedende kurser, og der kan jeg ikke nikke genkende til din beskrivelse, om at de ligger dagen lang i tremmesenge, og ikke bliver set og nærmest dør af sult. Jeg ser nogle skræmmende billeder, men ikke af børn som får lov til at ligge der til de enten dør eller bliver store, som du beskriver det...

Øh....jeg synes lige du skrev i dit tidligere indlæg at det slet ikke fandt sted det med tremmesengene etc. og nu har selv du set diverse film med det.....?!? De film jeg har set, som har været vist på tv, er rigtig skræmmende og det er ikke så længe siden, få måneder siden, at min mand og jeg så nogle rumænske børnehjem...så du skal ikke komme og negligere det eller sige det ikke finder sted. Det er vel op til mig at vurdere hvor slemt jeg synes det er?

Der var et dokumentarprogram med bl.a. en ung engelsk pige som havde været på sådan et børnehjem i ...var det Ungarn? Husker det desværre ikke, der mødte hun et barn som hun knyttede sig så meget til at hun adopterede det og tog barnet med hjem til England, men da det blev vist på tv så måtte hun ikke adoptere barnet alligevel fordi hun var enlig mor....nej så hellere lade barnet sidde i den klamme tremmeseng som han sad i. Han var autist og kunne få den rigtige hjælp i England, mens han bare ville sidde og rokke i sin seng i hjemlandet. Det endte dog lykkeligt og hun fik lov at beholde ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni er det ikke barnets tarv at sørge for det får et godt liv med masser af kærlighed og livskvalitet?

Du kaster om dig med "barnets tarv" vi er alle enige med dig, det handler om barnets tarv, men nogle meget egnede mennesker/forældre bliver valgt fra pga de er singler, eller de er homoseksuelle eller de er overvægtige....

Det er da ikke at tilgodese barnets tarv! :( Siger man det ER at tilgodese barnets tarv så siger man også at jeg fx skal ha frataget mig mine børn....THANK *** for jeg kunne selv! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni er det ikke barnets tarv at sørge for det får et godt liv med masser af kærlighed og livskvalitet?

Du kaster om dig med "barnets tarv" vi er alle enige med dig, det handler om barnets tarv, men nogle meget egnede mennesker/forældre bliver valgt fra pga de er singler, eller de er homoseksuelle eller de er overvægtige....

Det er da ikke at tilgodese barnets tarv! :( Siger man det ER at tilgodese barnets tarv så siger man også at jeg fx skal ha frataget mig mine børn....THANK *** for jeg kunne selv! :(

Jeg siger jo ikke, at er man overvægtig er man ikke egnet som forældre, jeg siger bare at jeg synes, at det er i orden at man er obs på, at der kan være nogle følgesygdomme, som al dokumentation siger, så er man altså i en større risikogruppe som overvægtig. Men jeg mener at det er okay, at kræve at har man en bmi over et vis antal, at så kræver det nogle flere test, for at sikre at man som kommende adoptanter ikke er i risikogruppen for at udvikle en eks. blodprop. Og igen jeg er selv overvægtig, og skulle selv havde været igennem disse test, hvis ikke det var fordi jeg havde tabt mig lige inden første fase samtalen. Men disse børn har stadig haft ufattelige hårde kår fra start af, som gør, at man gerne vil sikre sig, at risikoen for disse livstilssygdomme er så få som muligt.

Nu er jeg ikke selv ryger, eller kender nogle adoptanter, som er dette, men kunne forstille mig, at de også skal igennem nogle test, hvis de ryger mere end et hvis antal smøger om dagen.

Nu kan man altså sagtens blive adoptant som single, der er da flere singler på andre adoptionssider, som er godkendte og enten er på venteliste eller har fået barn. Så at de ikke kan blive godkendte, det passer nu ikke. Men de skal jo vurderes på samme måde som par, og kunne forstille mig, at kravene er lidt hårdere fordi, at man netop står alene med alle problemerne, hvor man som par har en at sparre med hele tiden (hvilket også nogle gange kan være en ulempe :-)) Men homoseksuelle så ved jeg intet om, hvordan de står. Det har jeg slet ikke sat mig ind i. Man ja de kunne godt blive diskrimineret, det vil jeg give dig ret i.

Men med igen med de overvægtige, så troede jeg faktisk at det var hårdere end jeg opfattede de var, for jeg troede faktisk ikke, at vi kunne blive godkendte med min overvægt, som pt står lige mellem at være fed og bare at være overvægtig. Og igen reglerne er jo nok blevet slækket på siden du ansøgte.

Men jeg mener ikke det er barnets tarv at sende barnet ud til adoptanter, som ikke er blevet godkendt og blevet gjort klar over, hvad det egentlig er for en opgave, som de står med. For det er børn som igen har lidt store tab i forbindelse med at moren afviser dem, og de kommer på børnehjem og derefter igen skal skifte miljø, når de kommer til deres familie.

Jeg mener derimod at det er barnets tarv at sikre sig at børnene får de mest egnet forældre som muligt, forældre som har overskud til de processer som barnet skal i gennem, for at finde ud af hvem det er og, hvorfor det er afvist af sin mor og alle de problemer, som følger med der. Og nej det er ikke kun tynde mennesker, som kan det, det kan overvægtige også sagten, men man er bare nød til at sikre sig, at de overvægtige ikke har eller får de følgesygdomme, som desværre nogle får som eks. en blodprop alt for tidligt.

Om til det du skriver i min besvarelse længere oppe, så nej pædagogen kan være lige så god til at bedømme, hvem der er egnet, som den ansatte socialrådgiver, men nu er det i vores tilfælde en socialrådgiver, som er vores kontaktperson hos statsforvaltningen, det er derfor jeg lige nævner dem som erhvervsgruppe. Men jeg synes det er vigtigt, at dem som skal lave de vurderinger, er nogle som er kompetente til det, og har uddannelse indenfor området. Men oftes sendes ens godkendelse jo for et råd, som er beståene af flere faggrupper bl.a. socialrådgiver, psykolog, læge og pædagog, hvor de vurdere ens papir og, hvad man evt. har snakke om i fasen. Og de afgør om der er ting ved en, som gør at men evt. er egnet eller om der skal flere undersøgelser til for at blive egnet, eller om man ikke er egnet. Disse mennesker har taget noget videreuddannelse for at specialisere indenfor området.

Og angående film og hvad du ellers har set, så siger jeg bare, at jeg ikke kan genkende det. Jeg har set nogle film i forbindelse med kurset, som var hårde, men for mig ikke så slemt, som du beskriver det. Jeg siger ikke, at du ikke ser anderledes på tingene, min min opfattelse er, at der bliver gjort meget for at forbedre børnehjemmene, men sandheden er jo, at det aldrig bliver lige så godt som, hvis barnet havde sin mor, eller en omsorgsperson, som er der for barnet, når det har behov for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg også lige nødt til at skrive en bemærkning :)

Jeg ville også gerne adoptere, hvis jeg kunne.

1. Jeg er ikke overvægtig

2. Jeg har råd til det

3. Jeg har en rigtig god indsigt i, hvad det vil sige at være både adopteret og adoptant

4. Jeg synes selv jeg er en rimelig okay mor, der gør hvad jeg kan for mit barn

Jeg ville aldrig blive godkendt som adoptant!

1. Jeg er diagnostiseret med PTSD pga af et overfald for 4 år siden- dog uden at det påvirker min moder-rolle. Jeg ved hvad jeg skal undgå og hvordan jeg skal håndtere det.

2. Jeg fik en skade i nakke/ryg, som ikke kan "repareres" og gør at jeg er erklæret 25% invalid

3. Jeg har været indlagt på sygehuset over 40 gange som barn (men af én eller anden grund tæller sådan noget stadig)

Jeg synes lidt det er det samme som Mettemor skriver angående overvægt. Hvem er det egentlig der bestemmer og definerer hvem der gør én til gode forældre?

Eksempel fra den virkelige verden:

Et par adopterer 2 børn, fordi de ikke selv kan få børn. Godkendelse uden problemer, da forældrene på papiret er særdeles egnede. De har penge, godt helbred og godt hjem.

Parret skilles pga af utroskab 12 år efter det første barn er adopteret. Børnene flytter med deres mor som får den fulde forældremyndighed. Forældrene kan ikke tale sammen. Børnene ser kun deres far sporadisk. Børnenes mor får et nervesammenbrud hvilket gør den yngste bliver hjemmet "mor" i en alder af 11 år. Det ældste barn er lettere handicappet (skete da barnet var 6 år) Yngste barn er ofte syg. Yngste barn forsøges fjernet, men pga af faderens profil i byen og de rette kontakter, sker der intet. Yngste barn flytter fra hjemmet i en alder af 16 år- forsøger nu sig selv. Ældste barn bor hos moderen til sit 22. år. Yngste barn har i de næste 13 år et meget anstrengt forhold til sin mor- i 2 år taler de slet ikke sammen samt meget overfladisk forhold til sin far. Ældste barn er afhængig af sin mor, og svigtes af sin far.

Min pointe er bare, at de der er uddannede til at bestemme hvem der bliver "gode forældre"- altså jeg synes måske det er lidt underlige kriterier mange gange. Hvem siger, at der ikke kan ske noget igennem tiden der gør, at alt ændres? Hvem er det der kan vurdere hvordan mennesker reagerer når de kommer ud for f.eks traumatiske oplevelser eller ekstermt dårlige skilsmisser?

I mine øjne skulle ovennævte forældre aldrig have adopteret børn. Faktisk skulle de nok slet ikke have haft nogen børn, selvom de selv kunne have fået. Men hvem kunne vide det? De var jo på papiret de bedste af slagsen som forældre- helt ærlig; deres adopterede børn har oplevet svigt fra både biologiske og adoptiv-forældre.

Man kan ikke helgardere sig som eventuelle fremtidsaspekter. Jeg kan ikke sige, at jeg ikke bliver kørt over og kommer til at sidde i kørestol resten af mit liv. Men gør det mig til en dårligere mor? Måske bliver jeg meget syg, skal have meget medicin, og bliver derfor meget overvægtig. Er jeg så en dårligere mor?

Jeg siger heller ikke jeg sidder med en løsning til, hvordan man kan definere, hvem der gør sig som "gode forældre" Jeg siger bare at i mine øjne, er mange af de krav som er der i dag ikke helt i relation med virkelighedens "gode forældre" :)

Jeg føler mig i hvert fald super-super privilligeret over, at jeg fik Isabella på normal vis (selvom graviditeten var SKOD) Ellers havde jeg meget sikkert aldrig fået børn- og helt ærlig så planlægger jeg at leve mange år endnu, og gøre mit ypperste for at være den bedste mor for Isabella. Jeg er sikker på jeg kommer til at gøre nogle ting "forkert", at sige de "forkerte" ting- men jeg lover at gøre mig bedste og det er vel i virkeligheden det bedste jeg/man kan gøre som forældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER