Guest

valg af land

20 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi har jo fået rådet fra flere, at begynde og tænke på landevalg allerede nu, hvor vi venter på at komme i gang med fase 2 godkendelsen. Således at vi allerede har valgt organisation, når vi er færdig med fase 2 og er på vej igennem fase 3.

Vi har pt kig på et par lande, og det er ingen hemmelighed, at jeg er ret hooked på Indien som afgiver land. Min mand er dog stadig lidt i tvivl, han er også ret vild med sydkorea.

Hvad har i valgt, hvornår tog i valget, og hvorfor netop det land? og så vil jeg gerne høre lidt om jeres process af landevalg, hvad gjorde i for at indskræmke landevalget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er der slet ikke nogle, som har noget klogt at sige angående landevalg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvilke landed er bedst :rolleyes

Men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad det er der gør, at f.eks. du er mest til Indien, og din mand Korea? Altså ikke specielt myntet på jer, men jeg tænker bare, hvad er det der gør, at man foretrækker ét land frem for et andet.

Havde faktisk den "diskussion" med min mor i sidste uge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvilke landed er bedst :rolleyes

Men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad det er der gør, at f.eks. du er mest til Indien, og din mand Korea? Altså ikke specielt myntet på jer, men jeg tænker bare, hvad er det der gør, at man foretrækker ét land frem for et andet.

Havde faktisk den "diskussion" med min mor i sidste uge ;)

Jeg har set, når storken svigter flere gange, og det var også den udsendelse, som gav det sidste udslag til vores beslutning. Men i netop den udsendelse, er der et par, som får barn for Indien, og hende er jeg bare helt forelsket i. Synes hun er så skøn og enormt køn.

Samtidig er der ikke så lang venteliste på barn fra Indien, og når jeg kigger på organisationernes hjemmesider, så er ventelisterne ikke så lange. Og så har jeg bare en mave/hjerte fornemmelse for indien, og de kræver kun en udrejse på ca 7-10 dage.

Min mand er ikke så meget for udrejsen, han har det bedst hjemme i trygge omgivelser. Bl.a derfor er han til sydkorea, for de har muligheden for, at man kan få barnet leveret i Københavns lufthavn. Derudover har vi en kammerat, som er adopteret fra sydkorea, og derfor er det lidt velkendt og trygt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du har lyst til at svare :)

Kan man "kun" blive skrevet op til ét land? Undskyld jeg spørger så meget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ML dengang vi tænkte i disse baner- tænkte vi kun på land i forhold til hvad der var lettest. Jeg var sikker på at Gud nok skulle give mig det rigtige barn. Desværre fik jeg stress dep og vi måtte droppe det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja man kan kun blive skrevet op et sted, og min mave og hjerte siger bare Indien :loveshower , så skal have manden overtalt, men han er blevet blødet godt op, så håber på, at jeg får min vilje.

Og ja som Morpige så tror jeg også på, at det barn vi en gang får i forslag, det bare vores barn og det rigtige for os.... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte Sydafrika. Vores kriterier for at vælge var:

- kort tid fra barn i forslag til udrejse

- gode børnehjem med viden om hvordan man stimulerer børnene

- Stor sandsynlighed for sandfærdige oplysninger/papirer

- sandsynlighed for et forholdsvis lille barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte Sydafrika. Vores kriterier for at vælge var:

- kort tid fra barn i forslag til udrejse

- gode børnehjem med viden om hvordan man stimulerer børnene

- Stor sandsynlighed for sandfærdige oplysninger/papirer

- sandsynlighed for et forholdsvis lille barn

tak for dit svar Winnie, det er altid rart med svar fra nogle, som har været hele møllen igennem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg jo så selv endeligt berette om, hvordan vi endte på Korealisten.

Jeg startede med at være meget forelsket i Indienslisten, jeg var meget fokuseret på, at på den ene var kort og med kort ventetid. Men med lang tid mellem barn i forslag og så til udrejsen. Men efter flere snakke med danadopt og ac børnehjælp, gik det op for mig især, at listen var på vej til at gå i stå, og det næsten kun er special needs børn, og det har vi ikke helt mod på.

Derudover var barnesynet i Indien ikke helt så rart at se eller tænke på, vi så videoer fra Indien på kurserne, og det var skræmmende syn, som også afskrækkede os lidt.

Da vi så kom til at snakke med danadopt omkring korea, fandt vi et rigtig barnesyn, som vi selv kan stå inde for. Børnene kommer i plejefamilier, hvilket vil sige at børnene ikke kommer til at opleve de svigt, som oftes vil ske på et børnehjem pga manglende hænder.

Min mand har hele tiden været hooked på Korea. Og han havde også begrundelsen omkring rasisme, som desværre hersker i DK, Det er vi sikker på at koreaner ikke er helt så udsat for som andre nationaliteter...

Derfor faldt vores endelige valg på Korea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker også allerede landevalg her hjemme..

Men er meget forvirret over hvor vi skal vælge..

Men Sydkorea er blevet en hel del varmere her hjemme efter en snak med nogle som har adopteret derfra...

Men ikke noget fast endnu

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg jo så selv endeligt berette om, hvordan vi endte på Korealisten.

Jeg startede med at være meget forelsket i Indienslisten, jeg var meget fokuseret på, at på den ene var kort og med kort ventetid. Men med lang tid mellem barn i forslag og så til udrejsen. Men efter flere snakke med danadopt og ac børnehjælp, gik det op for mig især, at listen var på vej til at gå i stå, og det næsten kun er special needs børn, og det har vi ikke helt mod på.

Derudover var barnesynet i Indien ikke helt så rart at se eller tænke på, vi så videoer fra Indien på kurserne, og det var skræmmende syn, som også afskrækkede os lidt.

Da vi så kom til at snakke med danadopt omkring korea, fandt vi et rigtig barnesyn, som vi selv kan stå inde for. Børnene kommer i plejefamilier, hvilket vil sige at børnene ikke kommer til at opleve de svigt, som oftes vil ske på et børnehjem pga manglende hænder.

Min mand har hele tiden været hooked på Korea. Og han havde også begrundelsen omkring rasisme, som desværre hersker i DK, Det er vi sikker på at koreaner ikke er helt så udsat for som andre nationaliteter...

Derfor faldt vores endelige valg på Korea

Hejsa

Kunne ikke lade være med at læse denne spændende tråd.

Vi står ikke lige pt for ar adopteret men har da talt om det. Jeg er selv adopteret og kan derfor ikke lade være med lige at skrive nogle ord herinde. :)

Jeg tror det er vigtigt at man tænker på hvilke konsekvenser barnet kan få i sin opvækst i DK. Netop som i skriver racisme som desværre hersker i DK. Selvfølgelig ved jeg godt at andre også kan blive drillet med andre ting, men alligevel. Jeg taler bare af egne erfaringer. Samtidig kan der nogle gange være forskel på om man vælger en pige eller dreng. Jeg tænker selv indimellem at jeg egentlig er glad for at jeg har været pige iDK. Det kan godt være det lyder lidt mærkeligt. Men det var bare lidt tanker og erfaringer fra hjertet som kommende forældre måske ikke tænker over når man adoptere for det drejer sig vel bare om at man gerne vil have et barn :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Kunne ikke lade være med at læse denne spændende tråd.

Vi står ikke lige pt for ar adopteret men har da talt om det. Jeg er selv adopteret og kan derfor ikke lade være med lige at skrive nogle ord herinde. :)

Jeg tror det er vigtigt at man tænker på hvilke konsekvenser barnet kan få i sin opvækst i DK. Netop som i skriver racisme som desværre hersker i DK. Selvfølgelig ved jeg godt at andre også kan blive drillet med andre ting, men alligevel. Jeg taler bare af egne erfaringer. Samtidig kan der nogle gange være forskel på om man vælger en pige eller dreng. Jeg tænker selv indimellem at jeg egentlig er glad for at jeg har været pige iDK. Det kan godt være det lyder lidt mærkeligt. Men det var bare lidt tanker og erfaringer fra hjertet som kommende forældre måske ikke tænker over når man adoptere for det drejer sig vel bare om at man gerne vil have et barn :glad

Jeg er rigtig glad for at du skriver, og du må meget gerne kommentere min tråd om vores adoptionsprojekt, som også er i denne afdeling.

Men jeg har markeret noget i det, som du skriver, for jeg synes det er vigtigt lige at skå fast, at man ikke kan vælge hverken køn eller alder. Man bliver som regle godkendt med en almen godkendelse, hvilket vil sige, er man under 40 år, så vil barnet kunne være mellem 0-36 mdr. (er man over 40, vil barnet så være ældre i sin godkendelse, da der ikke må være mere end 40 år mellem barn og forældre)

Men ja jeg synes også, at det er vigtig at man gør sig nogle overvejelser om, hvor barnet skal komme fra, også fordi man skal kunne se sig selv som forældre til at barn, som ser så markant anderledes ud end en selv.

Må jeg spørge, hvor du er adopteret fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for at du skriver, og du må meget gerne kommentere min tråd om vores adoptionsprojekt, som også er i denne afdeling.

Men jeg har markeret noget i det, som du skriver, for jeg synes det er vigtigt lige at skå fast, at man ikke kan vælge hverken køn eller alder. Man bliver som regle godkendt med en almen godkendelse, hvilket vil sige, er man under 40 år, så vil barnet kunne være mellem 0-36 mdr. (er man over 40, vil barnet så være ældre i sin godkendelse, da der ikke må være mere end 40 år mellem barn og forældre)

Men ja jeg synes også, at det er vigtig at man gør sig nogle overvejelser om, hvor barnet skal komme fra, også fordi man skal kunne se sig selv som forældre til at barn, som ser så markant anderledes ud end en selv.

Må jeg spørge, hvor du er adopteret fra?

Ja jeg ved godt at der er noget med forældrenes alder i forhold til barnet.

Jeg ville også bare gerne skrive fordi jeg tit har hørt folk som skal adoptere glemmer at tænke på barnets konsekvenser i opvæksten. De tænker bare "ihh hvor kunne det var hyggeligt at få en lille mørk en fra eks afrika", hvor jeg tænker det er er da også, men vil barnet blive drillet senere i livet???, Kan vedkommende få en kæreste osv???

Men adoption vil jeg påstå og sige skal ske så tidligt som muligt inden barnet bliver for gammelt.

Ja der er mange ting.....

Jeg kommer selv fra sydkorea. Har som voksen været dernede og se landet og børnehjem osv.

Skriv endelig hvis du/I har spørgsmål.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved godt at der er noget med forældrenes alder i forhold til barnet.

Jeg ville også bare gerne skrive fordi jeg tit har hørt folk som skal adoptere glemmer at tænke på barnets konsekvenser i opvæksten. De tænker bare "ihh hvor kunne det var hyggeligt at få en lille mørk en fra eks afrika", hvor jeg tænker det er er da også, men vil barnet blive drillet senere i livet???, Kan vedkommende få en kæreste osv???

Men adoption vil jeg påstå og sige skal ske så tidligt som muligt inden barnet bliver for gammelt.

Ja der er mange ting.....

Jeg kommer selv fra sydkorea. Har som voksen været dernede og se landet og børnehjem osv.

Skriv endelig hvis du/I har spørgsmål.

Knus

Ej er du fra Korea :D :loveshower :loveshower , det er jo netop der vores elskning skal komme fra. Og jeg skriver nok senere, for har helt sikkert en masse spørgsmål. Tænker om du kan anbefale nogle bøger om deres kultur og historie, for vi vil gerne sætte os lidt ind i det land, som vores elskede barn skal komme fra.

Angående alt det med at adoptere, så handler det jo om, at barn og forældre får en god tilknytning til hinanden. Og det er derfor det er så vigtig med fase 2 i godkendelsesprocessen, hvor man er på adoptionsforberedende kurser. Fordi der får man vendt og drejet og snakket om en masse problematikker, som der kan være forbundet med adoption.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej er du fra Korea :D :loveshower :loveshower , det er jo netop der vores elskning skal komme fra. Og jeg skriver nok senere, for har helt sikkert en masse spørgsmål. Tænker om du kan anbefale nogle bøger om deres kultur og historie, for vi vil gerne sætte os lidt ind i det land, som vores elskede barn skal komme fra.

Angående alt det med at adoptere, så handler det jo om, at barn og forældre får en god tilknytning til hinanden. Og det er derfor det er så vigtig med fase 2 i godkendelsesprocessen, hvor man er på adoptionsforberedende kurser. Fordi der får man vendt og drejet og snakket om en masse problematikker, som der kan være forbundet med adoption.

Du skriver bare. Du er mere end velkommen :loveshower

Jeg har ikke rigtig selv læst nogle bøger.

Jeg fik rigtig meget ud af at komme til landet og opleve det.

Der fik jeg en masse at vide om kulturen og landet. En kæmpe oplevelse vil jeg sige :loveshower nærmere ubeskriveligt og rent følelsesmæssigt meget specielt.

Jeg er rigtig glad for at høre at der bliver taget hånd om alle de problematikker der kan være. Jeg ved jo egentlig også godt at det derfor processen er så laaaaang. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme faldt valget på Sydafrika, og det har vi ALDRIG fortrudt.

Vores primære kriterier, var at:

- ventetiden ikke skulle være for lang.

- Børnehjemmene skulle være så gode som mulige ( tror ikke der er mange andre lande der har så gode børnehjem :loveshower )

- Kort tid til udrejse ( Vi fik 9 dages varsel, og det var RIGELIGT)

Vi vidste jo´, at uanset hvilket land vi valgte ville barnet aldrig komme til at ligne os, derfor var det underordnet om barnet kom fra Europa, asien, sydamerika eller afrika. Desuden kommer der nu flest adoptivbørn fra afrika.

Bl.a Kina, Vietnam, Colombia og Bolivia frigiver ikke ret mange børn mere. Og flere lande lukker nok ned engang i fremtiden.

Vi ville gerne vælge et land hvor det var rimeligt sikkert, at kunne få en lillesøster el. bror engang i fremtiden.

Efter vi fik vores datter i forslag og fik pædiatervurderingen af hende, ringede vi til den pædiater som havde vurderet hende. Og han fortalte, at de mest grundige lægepairer faktisk ofte kom fra sydafrika. Det tror vi bestemt også han har ret i.

hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme faldt valget på Sydafrika, og det har vi ALDRIG fortrudt.

Vores primære kriterier, var at:

- ventetiden ikke skulle være for lang.

- Børnehjemmene skulle være så gode som mulige ( tror ikke der er mange andre lande der har så gode børnehjem :loveshower )

- Kort tid til udrejse ( Vi fik 9 dages varsel, og det var RIGELIGT)

Vi vidste jo´, at uanset hvilket land vi valgte ville barnet aldrig komme til at ligne os, derfor var det underordnet om barnet kom fra Europa, asien, sydamerika eller afrika. Desuden kommer der nu flest adoptivbørn fra afrika.

Bl.a Kina, Vietnam, Colombia og Bolivia frigiver ikke ret mange børn mere. Og flere lande lukker nok ned engang i fremtiden.

Vi ville gerne vælge et land hvor det var rimeligt sikkert, at kunne få en lillesøster el. bror engang i fremtiden.

Efter vi fik vores datter i forslag og fik pædiatervurderingen af hende, ringede vi til den pædiater som havde vurderet hende. Og han fortalte, at de mest grundige lægepairer faktisk ofte kom fra sydafrika. Det tror vi bestemt også han har ret i.

hilsen Ulla

Hvor er det fedt, at du kommer med dine erfaringer også. Desværre er sydafrikas liste også blevet lang, og det samme gælder ventetiden på listen. Vi havde også kig på det land nemlig. Måske barn nr. 2, hvis vi bliver godkendt til det, skal komme fra Sydafrika

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja desværre er ventetiden, som på de fleste lande nærmest eksploderet. Da vi kom på listen, hed ventetiden 10-18 mdr. Vi ventede 21½ mdr. For kort tid siden, kom den så op på 3-4 år.

Det er helt vildt som ventetiderne stiger og stiger, og det gør den ved stort set alle lande.

Før i tiden hed det, at når man var godkendt til adoption, så var det sikkert at man med tiden ville få et barn. Nu er det jo desværre langt fra sikkert.

Hvis man fx. ser på Kina ventelisten, som pt. nærmest gå baglæns, så er der mange der mister deres godkendelse efter 5 år. Enten pga. for høj alder, eller fordi de simpelthen giver op. Det er så trist så trist.

Jeg læste i går en tråd (med rimelig ubehagelig tone synes jeg), hvor nogle mener at der er mere end rigeligt med forældreløse børn ude i verden til adoption. Sagen er bare, at der ER mange forældreløse børn, det er bare en helt anden sag at få det formelle iorden. Da vi var i sydafrika, fik vi at vide, at der er ca. 1.000.000 forældreløse børn i Sydafrika. Af dem burde de 25 %, altså 250.000 uden problem kunne blive formidlet til bortadoption. Men, da mange lande, deriblandt, Sydafrika er lidt "flove" over at de ikke kan tage sig af deres egene børn, så gør de formidlingen besværlig. Det betyder så også, at af de 250.000 børn, der er der kun ca. 500 årligt, der er så heldige at få en nye familie i et andet land. Det er trist men sandt.

Ja, det kan da egentlig være jeg skulle have skrevet dette i den anden tråd :whistling

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme faldt valget på Sydafrika, og det har vi ALDRIG fortrudt.

Vores primære kriterier, var at:

- ventetiden ikke skulle være for lang.

- Børnehjemmene skulle være så gode som mulige ( tror ikke der er mange andre lande der har så gode børnehjem :loveshower )

- Kort tid til udrejse ( Vi fik 9 dages varsel, og det var RIGELIGT)

Vi vidste jo´, at uanset hvilket land vi valgte ville barnet aldrig komme til at ligne os, derfor var det underordnet om barnet kom fra Europa, asien, sydamerika eller afrika. Desuden kommer der nu flest adoptivbørn fra afrika.

Bl.a Kina, Vietnam, Colombia og Bolivia frigiver ikke ret mange børn mere. Og flere lande lukker nok ned engang i fremtiden.

Vi ville gerne vælge et land hvor det var rimeligt sikkert, at kunne få en lillesøster el. bror engang i fremtiden.

Efter vi fik vores datter i forslag og fik pædiatervurderingen af hende, ringede vi til den pædiater som havde vurderet hende. Og han fortalte, at de mest grundige lægepairer faktisk ofte kom fra sydafrika. Det tror vi bestemt også han har ret i.

hilsen Ulla

Præcist de samme grunde, der gjorde, at vi valgte Sydafrika i sin tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER