mianne

Vejen til vores adoptions ansøgning

33 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg tænkte at jeg ville oprette en tråd herinde, for ligesom at samle alle de små oplæg jeg skriver eller ja bare for at samle det herinde!

Jeg kan starte med en præsentation af os selv.

Marianne er mit navn, jeg er fra oktober 81 og bor sammen med min mand Thomas som er fra juni 81. Vi bor i en dejlig lejlighed midt i Gram by. I fritiden er jeg gerne aktiv på et spillested i Kolding som hedder Godset og Thomas bruger fritiden på Padborg Park som flagofficial.

Vi er herinde af den simple årsag at vi ikke kan få børn via naturens veje! Og jeg som kvinde har ikk lyst til at skulle proppe min krop med al slags hormoner og div medicin præperater, jeg kan ikk tåle det! Nogle vil nok sige at vi måske så hopper over hvor gærdet er lavest, NEJ det gør vi ikke. Det er bestemt ikke lavt - vejen til ADOPTION! Vi har virkelig snakket meget og længe om de forskellige muligheder og er blevet enige om at ADOPTION er vejen frem for os - hvis vi skal være forældre!

Skulle der sidde nogen og brænde inde med et spørgsmål eller andet er I mere end velkommen til at spørge.

Marianne & Thomas (som kigger med en gang imellem)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

INFORMATIONS MØDE HOS AC BØRNEHJÆLP.

Ja som overskriften siger har vi været til informationsmøde hos AC Børnehjælp i Århus og lad mig bare begynde med at sige :rolleyes jeg er positiv overrasket. Jeg havde måske en idé om at det ville været noget som os der skal tl at sende adoptionspapirerne ind, ikke ville kunne bruge til noget!

Men jo det var faktisk nyttig, min mand og jeg har ihvertfald snakket meget om mødet siden og fået nogle tanker omkring landevalg og hvordan den kommende ansøgning skal se ud.

Blandet andet fortalte Pia deroppe fra at lande som Vietnam og Indien er begyndt at have flere børn til national adoption og derfor vil ventelisten være laaaang til barn herfra. Det samme er Korea (spurgte nemlig indtil landet, selvom de ikke samarbejder med AC).

Tjekkiet derimod mangler yngre adoptanter. De ser nemlig gerne at det er de yngste adoptanter, der får de yngste børn.

Det var skønt at få belyst så mange ting og hun svarede villigt på alle spørgsmål, som mødedeltagerne havde. Så kan da kun anbefale at man tager til sådan et informations møde, hvis man overvejer adoption. Vi har så planer om at tage til et med Danadopt også, for at se begge bureauer an.

Det var lidt om vores info møde hos AC.

Knus Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Marianne.

Jeg synes det er super med din tråd. Men jeg vil nu heller råde dig til at kontakte Danadopt, hvis i overvejer Korea, for de ved lidt mere om landet og hvordan og hvorledes med de nationale adoptioner :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Marianne.

Jeg synes det er super med din tråd. Men jeg vil nu heller råde dig til at kontakte Danadopt, hvis i overvejer Korea, for de ved lidt mere om landet og hvordan og hvorledes med de nationale adoptioner :D

Det sagde hun faktisk også der oppe smiler....

Men lige overvejer og snakker vi rigtig meget om Tjekkiet. Som vi begge forsøger at finde ud af så meget som overhovedet muligt om.

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Marianne og velkommen til :)

Det der info møde ved AC, er det noget man melder sig til selvom man ikke har sendt ansøgningen? eller hvor langt er I?

Vi taler også Tjekkiet selvom vi er ældre. Vi kender landet i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Marianne og velkommen til :)

Det der info møde ved AC, er det noget man melder sig til selvom man ikke har sendt ansøgningen? eller hvor langt er I?

Vi taler også Tjekkiet selvom vi er ældre. Vi kender landet i forvejen :)

jeg svarer lige, for inde på både ac´s og danadopts hjemmesider, kan de tilmelde dig deres møder, Danadopt holder deres i Billund, når de er i jylland :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg svarer lige, for inde på både ac´s og danadopts hjemmesider, kan de tilmelde dig deres møder, Danadopt holder deres i Billund, når de er i jylland :D

Tak Gitte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Marianne og velkommen til :)

Det der info møde ved AC, er det noget man melder sig til selvom man ikke har sendt ansøgningen? eller hvor langt er I?

Vi taler også Tjekkiet selvom vi er ældre. Vi kender landet i forvejen :)

Hejsa.

Jeg svarer også lige selvom jeg ikke er så hurtig som Gitte gg.... Ja man kan godt melde sig til selvom man ikke har sendt ansøgning. Som du kan læse i min signatur, kan vi først sende ansøgningen til juni 2012. Vi havde bare valgt at tage med for at blive mere oplyst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende at i har besluttet jer for at adoptere!

Hvorfor må i først sende ansøgningen i 2012??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg svarer også lige selvom jeg ikke er så hurtig som Gitte gg.... Ja man kan godt melde sig til selvom man ikke har sendt ansøgning. Som du kan læse i min signatur, kan vi først sende ansøgningen til juni 2012. Vi havde bare valgt at tage med for at blive mere oplyst..

tak for svar :) Havde ikke læst din signatur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :hurra

Lyder rigtig spændende med jeres adoptionsprojekt :glad

Glæder mig til at høre og læse mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :hurra

Lyder rigtig spændende med jeres adoptionsprojekt :glad

Glæder mig til at høre og læse mere :)

Tak skal du have..

Der sker nok ikke så meget i tråden lidt nu, det skulle da kun være hvis jeg faldt over noget jeg simpelthen må eje og vise det frem...

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej og velkommen til :balloons

glæder mig til at følge jeres vej til en bebs :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeee i aften kommer der Sporløs..

Det i sig selv er nok ikke noget vildt egentlig, men det er med en barndoms veninde.. Sarah.

Jeg har gået i børnehave med hende, spillet fodbold med hende. Kort sagt vokset op sammen med hende..

Det skal ses..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor sjovt, jeg skal også se det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at følge jeres adoptionsprojekt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal der går så længe før papirerne kan sendes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal der går så længe før papirerne kan sendes?

Hejsa.

Det er fordi man skal have boet sammen i 2½ år siger både Danadopt og ACbørnehjælp.

Ville ellers rigtig gerne have papirene sendt afsted lige med det samme, hvis det stod til mig.. Men vi må vente og væbne os med tålmodighed.

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at følge jeres adoptionsprojekt! :7himmel

Hejsa..

Tak skal du have, vi glæder os også begge rigtig meget.

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

glæder mig til at følge jeres projekt både her og IRL :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker Mette....

Vi glæder os også til at kunne gå igang.... Men puhhh der er længe til :adopt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige en update herfra.

Vi venter og venter på Juni 2012, så papirene kan blive sendt afsted.

I mens har vi snakket mere og mere om Tjekkiet og er blevet enige om at det er der vi gerne vil hente vores drømme barn..

Også snakker vi faktisk ikk meget om det i hverdagene mere, det er mest når vi lige kommer i tanke om det.. Ellers tror vi begge det ville blive en lang ventetid...

Men det va rlige kort fra os..

Marianne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg kan godt forstå i vil snakke om hvilket land jeres kommende barn skal komme fra. Det gør ventetiden til ansøgning lidt mere realistisk.

Selv skulle min mand og jeg vente i 2 år inden vi kunne sende ansøgning. Og det føltes som virkelig lang tid, når vi havde prøvet at få barn i 4 år. Anyways, det er ventetiden værd.

Det første stykke tid, var vi sikre på, at vores barn skulle komme fra Korea el. Colombia. Men en aften sagde min mand, hvorfor har vi egentlig ikke overvejet afrika. Og jeg kunne jo kun sige, "ja hvorfor har vi ikke det".

i morgen for præcis 4 mdr. siden fik vi det mest vidunderlige opkald man kan forestille sig, om at der ventede en lille pige på 10 mdr. på os i johannesburg i Sydafrika. I går for præcis 3 mdr. siden stod vi igen på dansk jord, med verdens mest vidunderlige, smukke, milde og glade datter.

Hvis du har lyst til, at læse mere om vores historie kan du sende en mail til mig på ullafunch@hotmail.com, så kan jeg sende et link til vores hjemmeside. Hvis der er andre der kunne tænke sig hjemmesideadressen så bare skriv til mig.

Venlig hilsen Ulla, Mor til underskønne Agnes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Tusind tak for din besvarelse og hvor lyder det bare hyggeligt.

Ja det er som om det gør ventetiden lidt "nemmere" at acceptere

Marianne

Hejsa

Jeg kan godt forstå i vil snakke om hvilket land jeres kommende barn skal komme fra. Det gør ventetiden til ansøgning lidt mere realistisk.

Selv skulle min mand og jeg vente i 2 år inden vi kunne sende ansøgning. Og det føltes som virkelig lang tid, når vi havde prøvet at få barn i 4 år. Anyways, det er ventetiden værd.

Det første stykke tid, var vi sikre på, at vores barn skulle komme fra Korea el. Colombia. Men en aften sagde min mand, hvorfor har vi egentlig ikke overvejet afrika. Og jeg kunne jo kun sige, "ja hvorfor har vi ikke det".

i morgen for præcis 4 mdr. siden fik vi det mest vidunderlige opkald man kan forestille sig, om at der ventede en lille pige på 10 mdr. på os i johannesburg i Sydafrika. I går for præcis 3 mdr. siden stod vi igen på dansk jord, med verdens mest vidunderlige, smukke, milde og glade datter.

Hvis du har lyst til, at læse mere om vores historie kan du sende en mail til mig på ullafunch@hotmail.com, så kan jeg sende et link til vores hjemmeside. Hvis der er andre der kunne tænke sig hjemmesideadressen så bare skriv til mig.

Venlig hilsen Ulla, Mor til underskønne Agnes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER