Guest baby2011

Hvem kysser babyen ?

31 indlæg i dette emne

Jeg er jo nybagt mor til en skøn lille pige på 7 uger :loveshower :loveshower

Der er rigtig mange der vil nusse og kramme hende, hvis vi er ude hvor der er andre mennesker end os..

Men når folk begynder at kysse hende, synes jeg det bliver for intimt ( hvis i kan følge mig )

endnu har jeg ikke sagt noget, men der er bare et eller andet jeg synes er forkert at kysse en lille baby eller et lille barn.. Jeg og manden kysser hende naturligvis, ligesom vi gør hendes storesøster, men har i oplevet det samme og hvordan reagerer i ??

Sjovt nok så synes jeg slet ikke der er noget forkert i det, når min mor kysser hende, men hun er også meget tæt på pigerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores sag bliver jo noget anderledes, fordi vi skal adoptere, så det med at kysse barnet/babyen bliver nok først noget vi kommer til at gøre, når vi har haft det et stykke tid, fordi som du siger er det en imtim ting. Og tænker at det også vil være grænseoverskridende for sådan en lille en at få sådan et kys fra fremmede, som vi jo er i starten.

Men dermed sagt, at kys og kram fra andre en os, bliver ikke budt velkommen i nok det første halve år, måske det første år, fordi barnet skal tilknytte sig os, og derfor er og bliver der særlige regler omkring vores barn. Og det vil heller ikke kunne blive passe det først år pga tilknytningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor kan jeg godt følge dig! Sådan havde jeg det også med Isabella. Faktisk tænkte jeg også meget på bakterier, da Isabella var meget sart det første lange stykke tid. Men jeg var også en sucker til at få det sagt til de der gjorde det. Noget jeg må blive bedre til denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen børn selv, men kunne aldrig finde på at kysse en andens barn.. Jeg synes som jer andre at det er noget intimt og privat ...

Det eneste tidspunkt kunne være hvis det fx var min niece, og hun slog sig på knæet - så kunne jeg godt finde på at kysse knæet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor kan jeg godt følge dig! Sådan havde jeg det også med Isabella. Faktisk tænkte jeg også meget på bakterier, da Isabella var meget sart det første lange stykke tid. Men jeg var også en sucker til at få det sagt til de der gjorde det. Noget jeg må blive bedre til denne gang ;)

Meget enig her ;) Det er intimt og noget man som forældre gør, syntes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke tænkt på bakterier, men kan da godt se det nu :)

Personligt ville jeg heller aldrig kysse et andet barn, ikke engang min søsters drenge kysser jeg eller kyssede da de var små, så derfor bliver jeg nok lidt mere overrasket, når andre gør det på mit barn... Nu er det ikke noget der er sket mange gange, kun et par enkelte gange, men gloede noget, da det skete..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt finde på at give min niece og mine nevøer et lille kys på kinden. Mine piger har også fået kys af andre end os forældre. Bedsteforældrene giver dem også kys og pigerne deler selv gerne kysser ud.

Dog ville jeg aldrig gøre det med venners børn, med mindre de selv beder om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kysser ikke andre folks børn. Mine bonus-unger får et kys på håret en sjælden gang imellem, men ellers går jeg ikke rundt og kysser børn... Synes det må høre forældre og evt. bedsteforældre til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg en af "de dumme". Sådan en lille lækker nyfødt baby har jeg altså meget svært ved ikke at kysse! Jeg har aldrig rigtig tænkt over det, men noget i mig ved jo nok godt at jeg ikke burde - for når jeg tænker tilbage, så "snyder" jeg mig til et kys (læs: prøver at gøre det lidt i smug/hurtigt). Dog er det ofte på håret jeg kysser og ikke i ansigtet...

Hmm - måske jeg ikke går det næste gang, efter at have læst denne tråd??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vist en af de slemme, for jeg kysser alt og alle, ej men jeg har 4-5 af mine tætte veninder og vi oversavler bare vores børn som det passer os. For mig falder det bare naturligt hvis jeg sidder og putter med deres børn både at nusse dem eks på en arm eller et bette nys på hovedet.

Men jeg tror aldrig jeg har gjort det ved små babyer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kysset mine 2 små niecer på kinden, ingen andre kunne jeg finde på at kysse.. Jeg har det selv som dig Mille selvom min pige nu er 1½ år er det stadig for intimt til mig at andre kysser hende..og selv bedsteforældre er også kun på kinden..

Jeg havde en veninde der sak sin finger i munden (som sut) da hun var 3 dage gammel.. der blev jeg godt nok forarget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg kan godt finde på at kysse en baby på hovedet,hvis den "tilhøre" et nært familiemedlem eller en nær veninde , ellers ikke og jeg spørger naturlivis om lov først

egentlig er det mere sådan et lille snus i håret :oops

Elsker simpelthen duften af det dunede hoved så skal lige ned og dufte og så strejfer man jo nok med munden

kunne udover det ikke finde på at kysse nogen børn i hovedet ud over mine egne og mine papbørn

Begge mine børn bliver også kun kysset af os, hinanden og deres mormor, så vidt jeg ved, men mormor er også nærmest ligeså tæt som os :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nærmeste familie kysser vores børn og det kan på ingen måde genere mig. For mig ville det nok mere handle om hvordan de kyssede, altså om det var på munden, panden, kinden osv. Min farfar har altid kysset MEGET på munden og det har jeg ikke brudt mig om, så på den måde ville være no go, men sådan et almindelig hurtigt kys på munden er for mig bare et udtryk for kærlighed og min familie skal da være mere end velkomne til at knus og kysseelske mine børn.

Min venindes børn kysser jeg på kinden og det samme gør hun med mine. Vi har kendt børnene fra fødslen og er nærmest tanter for hinandens børn, så derfor føles det naturligt.

Hernede i Frankrig kindkysser alle og også børnene, så her er det en naturlig del af hverdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gange jeg har siddet med en lille ny, har jeg krammet ham/hende og kysset ham/hende i håret, når de har siddet med ryggen til mig på mit skød! Det syntes jeg ikke der er noget forkert i, men jeg kan godt følge jer mht. i ansigtet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er indlægget jo ikke skrevet med en løftet pegefinger for, at i ikke må kysse andres børn :) I skal selvfølgelig gøre som i plejer og hvis forældrene ikke siger noget til det, jamen så er der jo ingen problem der...

Som jeg skrev så kysser min mor hende også, men det jeg undrede mig over var, at der var folk der kyssede hende som slet ikke er os nær.. Altså familie eller venner som vi stort set aldrig ser, eller der går ihvertfald år imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kysser også børn - her taler vi primært nevøer og ville nok også kysse mine bedste veninders børn :oops :whistling

I vores familie er vi MEGET tætte og derfor har alle fået kys af mostre, da vi kun er kvinder og bedsteforældre.

Jeg er een gang kommet til det på en venindes søn. Min mor pointerede med det samme at man ikke kyssede andres babyer. Så jeg undskyldte promte og havde en dårlig smag i munden over mig selv. Heldigvis var hun en af dem der synes det var naturligt. Hun har ikke selv familie, så vi blev deres familie da han kom til verden. Han havde nemlig kolik, så vi var søde til at aflaste og jeg havde min daværende hest stående hos hende, så jeg så ham hver dag. Men hold op jeg havde det skidt. Det skænkede jeg slet ikke en tanke. Det faldt mig bare så naturligt at det lille menneske skulle have det kys i panden. Og den der babyduft er en af de mest vidunderlige i verden - sætter altså bare fart på ens egne moderinstinkter. Har dog aldrig kysset ham siden.

Jeg kunne ALDRIG drømme om at kysse et barn/baby jeg ikke var i meget tæt relation til! Men der bliver jeg heller ikke overvældet af den der omsorg og ømhed overfor barnet. Ikke i den grad.

Min ene nevø er startet i skole og når jeg henter ham kommer han selv løbende, giver kram og laver trutmund - Vi er bare meget kærlige med uddeling af kram og kys i vores familie, så det er det mest naturlige i verden.

Min lille nevø på 8 mdr har jeg kysset i panden fra han var et døgn. Han kom 5½ uge før tid ved akut kejsersnit. Vi var ved at miste min søster i sidste del af hendes graviditet, så de første uger mens hun lå med slanger osv. havde vi ham meget. Så det var rigtig godt at han fik de kys og kram og mærkede den intimitet, når hun var så afkræftet. Så han bliver stadig i den grad kysset og krammet hele tiden af mig og min mor :oops

Men nu jeg tænker over det, ville jeg nok have det underligt hvis min kærestes familie skulle kysse vores (når vi får en selvfølgelig) Jeg ville vide at hans små søskende ikke ville kunne lade være og det har jeg det fint med, men tror faktisk - ved nærmere eftertanke at jeg ville finde det ubehageligt med de resterende af hans "tætte" familie... Stof til eftertanke for mit vedkommende!!! Men ja... min egen familie (nære fætre, kusiner, mostre, bedste og oldeforældre og nære veninder) må kysse mine ALT de ønsker. Bare ikke læberne, før/hvis barnet selv render over for at få et. Men pandekys er kærkomne :D

Og tillykke med den lille ny :D :glad

Ps. hvis du kan, synes jeg at du skal sige det til dem. Er helt sikker på at du kan gøre det på en pæn måde, så ingen vil føle sig stødt. Måske de ligesom i mit tilfælde med min veninde bare handler instinktivt og bare ikke lige tænker over at spørge først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kysser jævnligt mine niecer på panden/kinden, jeg elsker dem så højt og jeg kan slet ikke lade være :loveshower Omvendt så bliver mine børn også kysset af den nærmeste familie :loveshower

Jeg har aldrig haft noget imod det, hverken da de var spæde eller nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kys har jeg det ok med men HVORFOR skal alle putte fingrene i munden på mit barn! STOP SÅ!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det genere mig ikke, at nogle kysser Lærke... jo det skulle nok lige være, hvis det var Neela (vores sorte labrador!) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kys har jeg det ok med men HVORFOR skal alle putte fingrene i munden på mit barn! STOP SÅ!

:blink Ej det var da også noget underlig noget :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink Ej det var da også noget underlig noget :blink

I know! De tror det er ok fordi han griber ud efter deres hænder og så trækker dem op til munden - men der skal man som voksen jo lige sige, hov nej min ven, den går ikke.. Selv mine niecer på 8 og 12 år ved godt at det ikke er ok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know! De tror det er ok fordi han griber ud efter deres hænder og så trækker dem op til munden - men der skal man som voksen jo lige sige, hov nej min ven, den går ikke.. Selv mine niecer på 8 og 12 år ved godt at det ikke er ok!

Utroligt hvad voksne mennekser kan finde på! Det er bestemt ikke hygienisk og man render da ikke rundt og stikker en finger i munden på folk. Hvad ville de ikke selv sige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kys har jeg det ok med men HVORFOR skal alle putte fingrene i munden på mit barn! STOP SÅ!

Ej det har jeg også prøvet med Alma :blink der var ikke lige en sut

jeg sad bare og tænkte WHAT :blink få de pølser ud af munden på mit spædbarn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kys har jeg det ok med men HVORFOR skal alle putte fingrene i munden på mit barn! STOP SÅ!

:blink Ej det var da også noget underlig noget :blink

Ej det har jeg også prøvet med Alma :blink der var ikke lige en sut jeg sad bare og tænkte WHAT :blink få de pølser ud af munden på mit spædbarn

Da min veninde gjorde det på hospitalet kunne jeg ikke sige noget til det, men skrev efterfølgende til hende at det ville jeg ikke have.. derefter snakkede jeg ikke med hende i ½ år fordi hun var mopset over det jeg havde sagt nej til fingre i munden.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min veninde gjorde det på hospitalet kunne jeg ikke sige noget til det, men skrev efterfølgende til hende at det ville jeg ikke have.. derefter snakkede jeg ikke med hende i ½ år fordi hun var mopset over det jeg havde sagt nej til fingre i munden.. :unsure

Så er man godt nok nærtagende :blink Forstå virkelig ikke, hvorfor man stikker fingeren i munden på et lille barn - det gør man altså ikke på andre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER