Girl Next Door

Giver man DP julegave?

34 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, vil jeg bare høre om man giver dagplejemor en julegave? :) Og i så fald, hvad har i givet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det mener jeg, at man bør gøre :) vi gav en god håndcreme sidste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav en George Jensen uro eller årsophæng mener jeg - er blank for ideer til i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi altid gjort! Vi går ofte sammen med de andre forældre! Sidste år fik hun en kahler vase

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også altid givet vuggestuens pædagoger gaver ved jul og afskedsgave. Alle 3 pædagoger plus evt praktikant har blandt andet fået;

Georg Jensen julepynt

Karen Blixen julepynt

Lyngbyvase

Royal Copenhagen krus

Op til ferier mv har de fået chokolade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så kan jeg godt se at min tanke om noget hjemmegjort er lidt flad ved siden af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med dine krea evner synes jeg det ikke. Men nu er jeg overhovedet ikke kreativ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så kan jeg godt se at min tanke om noget hjemmegjort er lidt flad ved siden af ;)

Bestemt ikke! Du er da så kreativ! Og synes selv at der ligger så meget personlighed og tanke bag kreative gaver! :loveshower ville ønske jeg selv havde evnerne til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet til jul og fødselsdag :) Bl.a gavekort til sushi, kurv med lækkerier, håndcreme.

Jeg har hvert pr overvejet noget hjemmekreeret, men jeg indser hvert år, at jeg hverken har evner eller tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd har selv gået med de samme tanker faktisk...

Har selv tænkt på en kurv med noget lækkert eller nogle lækre ting fra Matas eller sådan noget...

Kahler vaser og den slags Sys jeg lyder lidt dyrt måske ?

Hmm må i tænke boks og evt forhøre med de andre forældre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så kan jeg godt se at min tanke om noget hjemmegjort er lidt flad ved siden af ;)

Overhovedet ikke, især ikke når man har evnerne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også altid givet; et Georg Jensen juleophæng med gravering og en godtekurv til hele familien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke, især ikke når man har evnerne :kiss

Enig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg er lidt overrasket. Som offentlig ansat må man jo slet ikke modtage gaver.. Jeg har givet fælleschokolade til jul og da Vitus overgik til børnehaven. Og så en mindre ting (vin/chokolade) til et 25 års jubilæum og en afsked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har altid som dagplejer modtaget julegaver :) Jeg ved godt man ikke må, men vi ses stadig med vores dagplejer privat, selvom Silke Elia er stoppet og har altid betragtet hende mere end en 'offentlig ansat'.

Det er noget andet hvis man fx er pædagog, synes jeg. Selvom de (vi) kan gøre et lige så godt arbejde, så åbner dagplejeren bare op for sit hjem og det bliver på en måde mere personligt. I børnehaven har vi givet en kurv til personalestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har altid som dagplejer modtaget julegaver :) Jeg ved godt man ikke må, men vi ses stadig med vores dagplejer privat, selvom Silke Elia er stoppet og har altid betragtet hende mere end en 'offentlig ansat'.

Det er noget andet hvis man fx er pædagog, synes jeg. Selvom de (vi) kan gøre et lige så godt arbejde, så åbner dagplejeren bare op for sit hjem og det bliver på en måde mere personligt. I børnehaven har vi givet en kurv til personalestuen.

Og det kan jeg også godt se. Og forstå. Men selvom man kommer ind i et privat hjem - og indrømmet totalt sat på spidsen - er det så det barn, hvis forældre giver de bedste/dyreste gaver, der får mest opmærksomhed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det kan jeg også godt se. Og forstå. Men selvom man kommer ind i et privat hjem - og indrømmet totalt sat på spidsen - er det så det barn, hvis forældre giver de bedste/dyreste gaver, der får mest opmærksomhed?

Nej bestemt ikke. Tolker du da det? I øvrigt har kortet været det vigtigste for mig. Vi kan bare godt lide at give gaver i min familie, så det ligger bare naturligt. Jeg tror på, at tanken er det vigtigste. Og ift trådstarter, så ville jeg da ønske, at jeg kunne have lavet noget kreativt aka personligt, det er mine evner bare ikke til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er en vigtig pointe, Mistel! Vi har også snakket om det herhjemme, hvor min (pædagog-)søster pointerede netop det. Min mand er vant til fra sin branche at købe goodwill og "bestikke" folk med chokolade, vin etc, så for hans skyld, skal vi bare pøse gaver på dp.

Jeg tror, vi giver dp noget til hele familien i julegave - et spil og noget guf er min umiddelbare tanke. Hun er privat, så vi må godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg holder fast i min oprindelige idé og syer det jeg havde i tankerne ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det kan jeg også godt se. Og forstå. Men selvom man kommer ind i et privat hjem - og indrømmet totalt sat på spidsen - er det så det barn, hvis forældre giver de bedste/dyreste gaver, der får mest opmærksomhed?

Sådan har jeg aldrig set det! Og jeg er helt sikker på, at vores dp heller aldrig har tænkt sådan. Vi har givet jule- og fødselsdagsgave til hende, fordi vi værdsætter hende og hendes store del i vores børns hverdag. Hun har også givet børnene en gave til jul og fødselsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lærer (privat) og modtager ofte gaver til jul og sommerferie og sidste skoledag for mine afgangselever: alt fra vin, smykker, blomster, gavekurv osv osv!!

Hvis der følger et kort med nogle flotte ord med, så berører det mig dybt! At arbejde med børn/unge er noget særligt, kræver et godt samarbejde med forældrene og få den anerkendelse betyder bare så meget. Det kan også "bare" være i en besked på intra ala "tusind tak fordi du lige tog dig af det..." altså oplevelsen af at blive set, giver det mening? Det er virkelig guld værd!

Jeg har ALDRIG gjort forskel på de børn/forældre jeg har fået gaver fra eller ej! Og jeg betragter det ikke som fedteri :)

Men grunden til jeg "forkæler" mine pædagoger med gaver er fordi, (altså udover de gør et fantastisk stykke arbejde) jeg ved hvor glad det gør mig, og så er der netop ikke mange goder i at være offentlig ansat, og derfor må de gerne få lidt af mig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg holder fast i min oprindelige idé og syer det jeg havde i tankerne ^_^

Glæder mig til at se resultatet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg aldrig set det! Og jeg er helt sikker på, at vores dp heller aldrig har tænkt sådan. Vi har givet jule- og fødselsdagsgave til hende, fordi vi værdsætter hende og hendes store del i vores børns hverdag. Hun har også givet børnene en gave til jul og fødselsdag.

:ditto

Og jeg tror sådan set at vi vil forblive venner/bekendte når Mie skal i børnehave fordi vi snakker godt med hende og hendes mand. Og Mie er bedste veninder med deres datter.

Jeg aner ikke om eller hvad de andre forældre giver i gave. Da hun var sygemeldt sendte vi herhjemme en blomst pg det samme da hun blev 30. Jeg giver fordi jeg værdsætter hende så meget. Hendes engagement, hendes tydelige kærlighed til Mie. Den tryghed hun giver hende og alt det nye hun lære hende. Og fordi jeg tror på at Mie gerne vil give en gave. Ikke fordi vi sjal noget som helst, eller bestikker. Vores dagplejemor rummer alle 4 piger lige meget og tilgodeser ingen over de andre, heller ikke sin egen datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Valdemars dagplejer et gavekort til biografen et år, og en kurv med chokolade og asti det andet år :)

Nu hvor jeg selv er dagplejer, kan jeg da sige, at jeg ville være glad og taknemlig over en julegave, men omvendt ikke tænke videre over ikke at få en :)

Jeg regner selv med at give mine dp-børn julegaver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde. Jeg syede en løber og købte nogle fyrfadsstager til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER