Madglad2015

Fertilitetsklinik der kan anbefales i Hovedstaden?

13 indlæg i dette emne

Vi har netop fået  henvisning til fertilitetsklinik. Det er lidt af en rutsjetur - både godt fordi det endelig sker noget, og skidt fordi det er nødvendigt.

 

Vi bor i Hovedstaden og jeg vil derfor høre, hvad I andre har af erfaringer med privatklinikkerne? En der særligt kan anbefales? Umiddelbart er Trianglen, Dansk Fertilitetscenter samt Copenhagen Fertility Center i spil. 

 

Vi vil helst ikke vente for længe og har allerede været igennem alle forundersøgelser.

Koster det altid noget på de private klinikker, hvis man skal have IVF/ICSI?

 

Håber at nogle kan hjælpe.

 

På forhånd tak.

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan varmt anbefale Trianglen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ventetid er desværre en del af gamet i behandlingsverdenen (som om, man ikke allerede har ventet længe nok :( ). Men man kan lige så godt vende sig til det, så bliver skuffelsen en lille smule mindre.

Har selv haft gode erfaringer på Trianglen (IUI) og senere Rigshospitalet (ICSI). For os har det været vigtigt, at klinikken lå tæt på, hvor jeg bor og arbejder, da jeg helst ville forsømme mindst muligt fra mit job (der ikke vidste, vi var i behandling). Jeg har derfor nemt kunne tage en times afspadsering her og der ifm scanninger mv, uden at jeg skulle involvere chefen. Vi accepterede derfor 3-4 måneders ekstra ventetid på den konto.

Generelt: IUI er gratis på privatklinikker og offentlige hospitaler, hvis I har en henvisning. ICSI/IVF er kun gratis på off. hospitaler med henvisning, og vil altid være selvbetalt på privatklinikkerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået 3 børn med hjælp fra Copenhagen fertility center..

Der var heldigvis ingen ventetid hos dem og det har været skønt, ydermere har de åbent nærmest altid, selv juleaften osv.( derfor valgte vi dem)

Det er en klinik hvor der arbejdes hurtigt og effektivt..jeg er ik så meget til small-talk og det undgår man derinde.." Her taler vi ikke så meget-Her laver vi børn" har de engang udtalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke personlig erfaring, men dem jeg kender fra behandlingsverden, anbefaler klart Trianglen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Min mand er dog nu ikke helt sikker på, om vi bør vælge det offentlige i stedet, hvis det viser sig, at det ikke er nok m insemination. Det gik meget hurtigt hos min egen læge -hun gav mig blot en henvisning til det private, uden at jeg kunne nå at spørge om fordele og ulemper ved den ene el anden løsning. Jeg er derfor meget i tvivl. Vil rigtig gerne hurtigt i gang, da jeg synes, at vi har ventet længe, men hvis det så ikke er nok m insemination, kommer vi jo bare bagerst i køen i det offentlige.

Sparklinrock- hvad var årsagen til, at I startede i det private og så kom på Riget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Jylland, så har ingen erfaring med klinikkerne i hovedstaden, men kan dele min erfaring i forhold til privat/offentlig.

Vi startede selv med IUI privat efter åben henvisning fra læge, netop for at undgå ventetid og den privatklinik vi gik på, lavede henvisning videre til IUI, når man havde været igennem 2-4 IUI uden blivende graviditet, men tilbød fortsat IUI forsøg i ventetiden, så selvom man er henvist videre giver de ikke op, og på den måde mærker man ikke ventetiden til det offentlige. Jeg ved ikke om det er den måde de også gør det i KBH, men mon ikke?

Samtidig er det bare rigtig mange penge for IVF i det private. Jeg synes derfor I skal se sådan på det, at det offentlig er gratis, og statistisk set har de rigtig gode chancer for at hjælpe jer, men fungere det ikke for jer, kan I til en hver tid gå tilbage til det private uden yderlige ventetid, såfremt økonomien er til det. (Det er ofte økonomien der afgøre om man starter det ene eller andet sted.)

Med et forsøg tilbage i det offentlige, er vi nu selv startet op i det private, da vi løb ind i afvisning ved tilmelding til vores sidste forsøg (det er et lille minus i det offentlige) og derfor udsigt til rigtig lang sommerpause, og efter 2 år i behandlingsverden er ventetid det sidste man gider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, så er der kun 3 forsøg til insemination ikke? Både i det private og offentlige ikke (altså hvis det bliver betalt af det offentlige)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en dejlig datter via Copenhagen Fertility Center. Overlægen er en speciel type (spøjs humor), men de er rigtig søde og meget rutinerede, og jeg blev gravid på første forsøg (inseminering). Jeg har hørt blandet om både Trianglen og Cph Fertility Center, så jeg tror delvis, at der er lidt tale om smag/kemi, og jeg vil anbefale at ringe og snakke med begge klinikker og følge mavefornemmelsen. Jeg tror, man kommer en del hurtigere til på privat klinik, men jeg har ingen erfaring med behandling i det offentlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Min mand er dog nu ikke helt sikker på, om vi bør vælge det offentlige i stedet, hvis det viser sig, at det ikke er nok m insemination. Det gik meget hurtigt hos min egen læge -hun gav mig blot en henvisning til det private, uden at jeg kunne nå at spørge om fordele og ulemper ved den ene el anden løsning. Jeg er derfor meget i tvivl. Vil rigtig gerne hurtigt i gang, da jeg synes, at vi har ventet længe, men hvis det så ikke er nok m insemination, kommer vi jo bare bagerst i køen i det offentlige.

Sparklinrock- hvad var årsagen til, at I startede i det private og så kom på Riget?

Vi fik at vide (nok tolkning fra min praktiserende læge), at min mands sædkvalitet var 'let nedsat'. Vi troede derfor, at IUI ville være nok. Vi havde hørt godt om Trianglen, så vi overvejede det faktisk ikke så meget, men henvendte os blot til dem til at starte med (5 ugers ventetid, så det var rimeligt - tror vist det er mere nu). De mente så også, at vi skulle starte med at prøve IUI. De vi havde forsøgt 3 gange uden gevinst, så vurderede lægerne, at vi skulle videre til IVF/ICSI. På Trianglen var de så behjælpelige med at lave en henvisning til RH. Selvom dette betød yderlige 3-4 måneders ventetid, så valgte vi dette fremfor selv at betale.

Kan godt forstå, at I er i tvivl. Det er jo umuligt at vide, om IUI er nok for jer. Har I nogle fornemmelse af, hvad jeres situation er? Ligger 'problemet' hos dig eller din mand? Hvordan er hans sædkvalitet? Det er typisk, hvis sædkvaliteten er stærkt nedsat, eller kvindens æggeledere er blokeret at IVF/ICSI er den bedste løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Min mand er dog nu ikke helt sikker på, om vi bør vælge det offentlige i stedet, hvis det viser sig, at det ikke er nok m insemination. Det gik meget hurtigt hos min egen læge -hun gav mig blot en henvisning til det private, uden at jeg kunne nå at spørge om fordele og ulemper ved den ene el anden løsning. Jeg er derfor meget i tvivl. Vil rigtig gerne hurtigt i gang, da jeg synes, at vi har ventet længe, men hvis det så ikke er nok m insemination, kommer vi jo bare bagerst i køen i det offentlige.

Sparklinrock- hvad var årsagen til, at I startede i det private og så kom på Riget?

På den anden side er der ingen grund til at vente på tid i det offentlige hvis det viser sig at IUI er nok :) men det er jo meget svært at forudsige.

Konklusionen på min mands sædprøve var, at IUI måske ville kunne lade sig gøre, men at IVF nok var det bedste. Så min læge ville henvise direkte til hospital. Det var vi dog ikke helt modne til, vi ville gerne prøve IUI først. Og kunne heller ikke holde tanken om så lang ventetid ud. Underligt nok har alle sædprøver min mand har afleveret efterfølgende været af meget bedre kvalitet end de to første, der blev målt sædkvalitet på! Jeg blev gravid i første IUI - mister så desværre i uge 10, derefter en negativ test og så gravid igen i tredje IUI og er nu 28 uger henne :) Så vi er selvfølgelig glade for vi gik i det private først, men det kunne lige så godt have endt med at vi måtte videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu valgt Trianglen, og har en tid om 4 uger (nu har de 7 ugers ventetid). Jeg har en todelt livmoder, hvorfor det kan være lidt sværere at blive gravid, og min mand har let nedsat sætkvalitet. Jeg blev dog gravid i februar (men mistede i ug 9), hvorfor vi håber, at insemination er nok. Krydser virkelig fingre! Det er så hårdt med alle de gravide alle vegne (alle de parvenner vi har, har allerede fået min. 1 barn og har nr. 2 på vej), og jeg håber virkelig snart, at vi bliver ramt af lidt held

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER