Michellenord

Fertilitet med dårlig sædkvalitet!

12 indlæg i dette emne

Hej i søde tøser.

Nu har vi jo endelig efter 16 måneders forsøg, fundet årsagen til at der ikke er sket noget her hos os. Min kærestes sædkvalitet er nedsat. Lægen sagde at han havde masser svømmere, men de er bare "doven", så doven at de ikke kan nå hele vejen op på plads - jeg forstår det stadig ikke! Hvad vil det sige? Er de gode nok, eller hvad?

Vi skal nu til vores første samtale på fertilitetsklinik næste onsdag og jeg er SÅ spændt på hvad der skal ske!

Nogle der har prøvet noget lignende, som måske kan berolige mig lidt?

Min største frygt, er jo at vi aldrig får børn med hans sæd. Den tanke kan jeg slet ikke magte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand har lav sædkvalitet, og da vi endelig kom i fertilitetsbehandling lykkedes det i første forsøg! 
Så der er skam stadig mulighed for at i bliver forældre, i skal nok bare have lidt hjælp :) 

 

Pøj pøj med det hele! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand havde også meget nedsat sædkvalitet. Vi fik af vide at vi kunne ændre vores kost for at se om det hjalp. Det gjorde det ikke i vores tilfælde så vi blev sendt direkte til ICSI og er nu gravid i første forsøg  :kuller

Så det skal nok lykkedes :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar - kan fornemme der er håb forude :-).. Det er bare så hårdt at gå i uvisheden om hvad der skal ske. Vil de mon sætte os på en "pillekur" i 3 måneder for at se om det hjælper, eller er man heldig at bare komme direkte i behandling? Syntes 16 måneder er længe hvis man så skal igennem en masse før de vil gå igang med behandling - så går der bare endnu flere måneder.. Jeg syntes ventetiden er ved at tage livet af mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik næsten 2 år inden vi søgte hjælp. Havde jo en drøm om at det kom naturligt og jeg ikke skulle en masse hormoner igennem. Sådan blev det desværre ikke, men endte i en graviditet, så det kan jeg sagtens leve med :D

Forstår godt det er hårdt med uvished, og virkelig surt med ventetid. Men vær glad for at der sker noget nu og i får hjælp lige om lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev du så gravid i første forsøg, da i så fik hjælp?:)

Selvfølgelig er ventetiden det hele værd, det er bare nogen gange så uoverskueligt det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har også nedsat sædkvalitet. Vi var igennem 1 ICSI-forsøg og blev gravid med et fryseæg. Han bliver tre i år :wub

 

Det skal nok lykkes :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at høre om de gode historier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev du så gravid i første forsøg, da i så fik hjælp? :)

Selvfølgelig er ventetiden det hele værd, det er bare nogen gange så uoverskueligt det hele.

ja det gjorde jeg heldigvis :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhængigt af kvaliteten på sæden, vil I først blive tilbudt IUI, og ellers gå direkte til IVF/ICSI. Vores situation er nok lidt som jeres. Min mand har relativt mange og fine sædceller, men de har nedsat bevægelsesevne og penetrationsevne. Det vil sige, at de aldrig selv har kunnet svømme hele den lange vej op til ægget. Og hvis de endeligt nåede frem, så var det ikke sikkert at de kunne trænge gennem æggeskallen og befrugte ægget. Da vi kom i ICSI behandling (som jo fuldstændigt tilsidesætter disse udfordringer for sædcellerne), så blev jeg gravid i første forsøg. :)

Så selv om det er vildt nedslående at få sådan en besked, så er det muligvis det bedste, der kunne ske for jer. For det første har I en konkret grund til, at der ikke er sket noget endnu, og for det andet er jeres problem et af de nemmeste at løse. Det er meget sværere, hvis problemet ligger i ægkvaliteten eller, hvis de ikke kan finde en årsag.

Så det er masser af grund til optimisme for jer. Rigtig meget held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhængigt af kvaliteten på sæden, vil I først blive tilbudt IUI, og ellers gå direkte til IVF/ICSI. Vores situation er nok lidt som jeres. Min mand har relativt mange og fine sædceller, men de har nedsat bevægelsesevne og penetrationsevne. Det vil sige, at de aldrig selv har kunnet svømme hele den lange vej op til ægget. Og hvis de endeligt nåede frem, så var det ikke sikkert at de kunne trænge gennem æggeskallen og befrugte ægget. Da vi kom i ICSI behandling (som jo fuldstændigt tilsidesætter disse udfordringer for sædcellerne), så blev jeg gravid i første forsøg. :)

Så selv om det er vildt nedslående at få sådan en besked, så er det muligvis det bedste, der kunne ske for jer. For det første har I en konkret grund til, at der ikke er sket noget endnu, og for det andet er jeres problem et af de nemmeste at løse. Det er meget sværere, hvis problemet ligger i ægkvaliteten eller, hvis de ikke kan finde en årsag.

Så det er masser af grund til optimisme for jer. Rigtig meget held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde og hendes kæreste var begge helt defekte. Hun kunne ikke og hans sæd var så dårlig: de svømmede ikke en cencimeter plus at der ikke var særlig mange der var levedygtige. De fik hjælp og fik tvillinger. De fik af bide at de aldrig kunne få børn normalt. Men da tvillingerne var to år blev hun gravid på den normale måde og se har nu tre fine børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER