HeidiMarie

Kender i Provera?

7 indlæg i dette emne

Hej med jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øhh... Provera er da et præparat man tager for at fremprovokere en blødning :blink Jeg tog det fordi jeg ikke havde blødt i 3 mdr, så min krop skulle nulstilles, så jeg kunne begynde på hormoner.

Så hvordan det skulle holde på en evt graviditet forstår jeg da slet ingenting af :chin:

Er der din almindelige læge eller en gynækolog du går i behandling hos?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... Provera er da et præparat man tager for at fremprovokere en blødning :blink Jeg tog det fordi jeg ikke havde blødt i 3 mdr, så min krop skulle nulstilles, så jeg kunne begynde på hormoner.

Så hvordan det skulle holde på en evt graviditet forstår jeg da slet ingenting af :chin:

Er der din almindelige læge eller en gynækolog du går i behandling hos?

Min læge er gynækolog. Tror hun giver mig pillerne, for at forlænge min cyklus, da jeg ikke selv danner progesteron efter ægløsning og derfor får blødning allerede 7 dage efter ægløsning. Men spurgte hende ekstra, i forhold til at blive gravid når jeg skal tage pillerne, hvor hun svarer, at det netop er derfor hun giver mig pillerne, da jeg ikke selv danner progesteron og derfor ikke selv ville kunne holde på en graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm okay. Man må gå ud fra hun ved hvad hun laver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt blive gravid når du tager provera. Men da det er et præparat der fremprovokere blødning/mens så er der står sandsynlighed for at graviditeten går til grunde sammen med blødningen. Det er til at regulere cyklus med, så den bliver mere regelmæssig. Jeg har fået provera før hvert forsøg, da jeg ellers ikke fik en ordentlig menstruation. Ved at der er en del med endometriose der tager dem fast hver måned for at minske smerterne i forbindelse med mens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dobbeltpost

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt blive gravid når du tager provera. Men da det er et præparat der fremprovokere blødning/mens så er der står sandsynlighed for at graviditeten går til grunde sammen med blødningen. Det er til at regulere cyklus med, så den bliver mere regelmæssig. Jeg har fået provera før hvert forsøg, da jeg ellers ikke fik en ordentlig menstruation. Ved at der er en del med endometriose der tager dem fast hver måned for at minske smerterne i forbindelse med mens

Mange tak for svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER