Michellenord

Behandling.

5 indlæg i dette emne

Vi har prøvet i 15 måneder nu og manden fik afleverer sædprøve i sidste uge, som vi har fået svar på idag.

Han har meget tyndt sæd, som er så tyndt at det ikke er produktivt og vi er derfor nu henvist til fertilitetklinik.

Er der nogle der ved, hvad der nu skal ske? Er hans sæd måske så dårlig at vi slet ikke kan få barn, eller kan de gøre det med insemenering? Jeg er helt blank, og er dybt i chok og er grædefærdig hele tiden - har slet ikke gjort andet end at græde hele dagen:'(

Håber nogle kan hjælpe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke den betegnelse med 'tynd sæd'. Hvis der er få sædceller, men de er mobile og ikke abnorme, altså de ikke er deforme, så er IVF/ICSI en mulighed. Ved IVF er det vidst 200.000 sædceller pr. Æg og ved ICSI er det kun en sædcelle pr æg. Ved insemination/IUI er der vidst omkring 2 mio. Mindst pr. Gang.

I får info fra den klinik I vælger, der var ikke en forslået behandlingsform med sammen med svaret?

Min kæreste har nedsat sædkvalitet, så vi er i ICSI behandling.

Pøj pøj med projektet :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægerne er heldigvis rigtig dygtige til både at undersøge årsagen til at man ikke kan blive gravid og finde en løsning i form af fertilitetsbehandling der passer til den enkelte.

Langt de fleste med nedsat sædkvalitet kan opnå graviditet vha. Insemination, ivf eller Isci.

På en fertilitetsklinik vil I begge blive undersøgt og få svar på hvad der er bedst for jer. Jeg er sikker på at de nok skal finde en løsning. Held og lykke med projektet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er ked af det! Det er ikke mere end en månedstid siden, jeg stod i din situation. Giv jer selv lov til at være kede af det for nu - det er helt okay! Brug lidt tid på lige at sluge nyheden, og så kan I altid handle på det når I er faldet lidt ned igen. Jeg fik rigtig meget god støtte herinde i perioden efter. :kram2 

 

For det første; min mands prøvesvar var rigtigt dårlige, og vi blev først anbefalet IVF eller ICSI fra egen lægen. Derefter fortalte samme læge dog, at hun egentlig ikke er kvalificeret til at bedømme dét, så derfor måtte vi ikke drage konklusioner før vi havde talt med fertilitetsklinikken. Så vent med at tro at løbet er kørt!! :) Min gynækolog mente endda, at på trods af stærkt nedsat sædkvalitet ville hun ikke sende os direkte i IVF eller ICSI. Så vi starter på akupunktur-behandling i 10 uger først - for så skulle vores kroppe væres mest optimale til næste sædprøve og eventuel behandling. (Jeg har lige skrevet lidt om det i min egen tråd...) 

 

Der ud over: Man kan så sindsygt meget i dag! Noget af det der trøstede mig oven på svaret var, at hvis problemet havde ligget hos mig havde det været meget svære at gøre noget ved. (Det fik jeg i hvert fald at vide - så det holder mine forhåbninger oppe...) 

 

I skal nok få børn :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har igen idag ringet til lægen for at høre. Er der overhovedet nogle gode celler, er det "spild" af penge at købe kosttilskud osv. Og der var få gode celler, så der er lidt håb endnu.

Men nu har jeg været på apoteket og det eneste jeg fik med hjem var "Multi-tap's complet" har aldrig hørt om det før, nogle der har har erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER