Kat1918

3. inseminering, dårlig sædprøve, erfaringer?

8 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg søger lidt opmuntring og evt. uddeling af erfaringer fra nogle, der kan sætte sig i mit sted (hvilket jeg desværre ikke har nogle omkring mig, der kan).

Lidt om min/vores situation: Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide siden august 2014. Vi begyndte i fertilitetsbehandling i efteråret 2015, hvor vi opnåede graviditet ved insemination i første forsøg (med ét modent æg og en sædprøve på 15 mio.). Det var helt fortryllende fantastisk langt om længe at se to streger på den test! Desværre endte lykken brat, da jeg i syvende uge havde en SA :( Jeg var fuldstændig ødelagt, og havde mest af alt lyst til at grave mig ned i et hul. Vi skulle derefter desværre vente et par måneder med næste forsøg, da vi ramlede ind i julen. Vi havde så andet forsøg midt januar (med ét modent æg og en sædprøve på 6 mio.), og her lykkedes det desværre ikke.

Til sagen: Denne cyklus er jeg så blevet stimuleret yderligere, og blev i forrige uge insemineret for tredje gang, nu med TRE modne mulige æg, men desvære med en sædprøve på kun 4 mio. Der er nu en uges tid til, jeg skal teste, og jeg er ved at  gå ud af mit gode skind. Jeg er konstant på grænsen til at græde og kan slet ikke koncentrere mig om andet (lidt problematisk, da jeg læser på uni). Det er klart den ringe sædprøve, der giver mig en knude i maven. Derudover frygter jeg udsigterne til reagensglas-behandling, hvis det ikke lykkes denne eller næste gang.

Har nogle af jer oplevet noget lignende? Og hvad tænker I chancerne er for en positiv test?

Jeg har en konstant uro i kroppen, og længes virkelig efter at få ro på.

Mange hilsner og forhåbninger fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej CCC,

 

Tusind tak for dit svar  Dejligt med en succes-historie med en lavere sædkvalitet! Men hvordan kan det være, du fik så mange forsøg, hvis jeg må spørge? 

Ved sidste inseminering begyndte lægen at snakke om, at vi giver det et forsøg til, hvis det ikke lykkes denne gang, og ellers skal vi henvises videre til ivf. Jeg var helt ulykkelig, da jeg gik derfra, ved tanken om det. Så jeg føler nok også et pres og lidt stress over, vi måske snart skal videre i processen 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik så mange forsøg fordi jeg ikke ville i ivf behandling..vi gik i behandling i det privat og betalte selv, derfor kunne vi selv bestemme.. Og det var skønt at klinikken havde åbent hver dag også i weekender samt jul, helligdage osv.. Hver dag hele året rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den mulighed havde jeg slet ikke overvejet. Krydser fingrer for, det snart lykkes. Kan slet ikke forestille mig, hvordan det må være at gå igennem denne rutsjebane med hele 7 forsøg. Tusind tak for råd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

herhjemme er jeg også blevet gravid begge gange med en dårlig sædprøve hvor tallet var lavt hver gang.... så det kan lykkedes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar og opmuntring, bettina88 :) Og tillykke med graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter blev lavet på en inseminering med 5 mio. og det beskrev fertilitetslægen som en god prøve. Senere kunne jeg læse, at helt godt var det ikke, men det var altså tilstrækkeligt til at lave en skøn pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER