MaleneB

flyve over atlanten med halvanden årig ..

11 indlæg i dette emne

Hej

Til sommer skal vi over og besøge nogle venner i Canada. Det er jo en rimelig lang tur i fly, hvor der ikke er meget plads og ikke meget at lave...

Nå, på det tidspunkt er Freya 1 år og 5 måneder så hun er lille nok til at man ikke behøver købe sæde til hende, men samtidig tænker jeg om ikke det bliver et helvede, hvis hun skal sidde på skødet af os hele vejen...

Hvad ville I have af overvejelser omkring det/ eller hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige netop været på ferie i USA med Aksel på 2.

Jeg vil klart anbefale eget sæde, når det ikke er et spædbarn. Tror I bliver rigtig trætte af ikke at have den plads ellers.

Med hensyn til underholdning så havde vi lavet små pakker til Aksel, som han løbende fik når hans tålmodighed var ved at være opbrugt. Det var et kæmpe hit og der forsvandt mange timer med det. Vi havde købt forskellige små biler til ham, fordi det er det største hit for ham.

En lille bog og en stak klistermærker kan der også gå lang tid med.

Nå, men du spurgte jo ikke til underholdning, ups :D Men jo, ville klart booke ekstra sæde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fløj en 2 timer, mellemlanding og så 5 timers tur med 1 år og 8 måneder i sommers uden eget sæde, og det gik fint. for mig hille det komme an på hvad et ekstra sæde koster. tit er det fuld voksenpris, og så ville jeg hellere spare de penge. vi skulle alligevel gå en del ture op og ned i gangen...

men helt sikkert, i ville da blive glade for den ekstra plads, så jeg ville købe den hvis den ikke var så dyr. men det kan altså sagtens lade sig gøre uden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog til USA via Paris med vores dreng, da han var 1 år og 8 måneder - uden eget sæde til ham.

Det fungerede rigtig fint, han sov faktisk det meste af tiden på den 7 timers lange tur - både ude og tilbage. Vi fløj om aftenen begge gange, så det passede fint med hans sovetid. Det var faktisk værst på den sidste korte flytur fra Paris hjem, der var han bare urolig og kunne ikke sidde mere :)

Men det var selvfølgelig ret ubekvemt for os, da en af os jo havde ham på skødet hele tiden. Men vi fortrød ikke at have taget den beslutning ikke at købe eget sæde til ham, da vi sparede jo meget penge på denne måde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ellers så sørg for at flyve om natten, så barnet kan sove. Vi har rejst hjem to gange med børn på henholdsvis 10 og 13 mdr, og vi havde ikke brug for det ekstra sæde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld et helt ubrugeligt svar - men jeg bliver ved med at fejllæse "Flyve over ALTANEN..." på den her tråd :D og tænker hver gang "oh no!" indtil jeg kommer i tanker om at der menes til Canada  :rolleyes   (og tråden kan ses på min forside på computeren så det er næste dagligt jeg laver den fejl, man sku tro jeg ku lære det?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld et helt ubrugeligt svar - men jeg bliver ved med at fejllæse "Flyve over ALTANEN..." på den her tråd :D og tænker hver gang "oh no!" indtil jeg kommer i tanker om at der menes til Canada  :rolleyes   (og tråden kan ses på min forside på computeren så det er næste dagligt jeg laver den fejl, man sku tro jeg ku lære det?)

 

Off topic, I know. Men jeg er medlem af en gruppe på Facebook, der hedder Fagligt Selskab for Psykiatriske Sygeplejersker. Læser det hver gang som Farlig Selskab for Psykiatriske Sygeplejersker :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld et helt ubrugeligt svar - men jeg bliver ved med at fejllæse "Flyve over ALTANEN..." på den her tråd :D og tænker hver gang "oh no!" indtil jeg kommer i tanker om at der menes til Canada  :rolleyes   (og tråden kan ses på min forside på computeren så det er næste dagligt jeg laver den fejl, man sku tro jeg ku lære det?)

:LOL sikke et check du dagligt må få, nå du bliver ved med at læse forkert... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med tilvænning til tidsforskellen? Nu hørte jeg jo her da man satte urene tilbage at det bare ødelagde alt rytme for de små, og så kom jeg til at tænke på, hvad man gør når det er 6 timer vi taler om!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. tidsforskellen så gik der 2 dage med meget tidlige morgener i USA (natten var slut kl. 3:45 og 4:30), og så var vi tilbage på spor.

Ligesom med os voksne var det dog værre på vejen tilbage, der gik der 5 dage, før vores søn var tilbage inde i rytmen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER