Terminjuni2016

Lutinus behandling efter 4 aborter

7 indlæg i dette emne

Hej!

Har du været i behandling eller får du det som en ekstra foranstaltning i en naturlig graviditet?

Jeg har været i behandling, så jeg får altid progesterontilskud efter ægoplægning.

De første tre gange fik jeg Crinone, den fjerde gang fik jeg Lutinus.

Jeg blev gravid 3. gang, men mistede, og 4. gang og er nu 12+4 :)

Klinikken fortalte at de prøvede ned Lutinus fordi der var en tendens til at det gav mere blivende graviditeter. Det var altså ikke en decideret undersøgelse og der kunne sagtens bare være tale om tilfælde, men de valgte at prøve med Lutinus i stedet, just in case.

Jeg ved jo ikke om det er det, der har hjulpet, men hvis det er, så er jeg lykkelig for skiftet! ;)

Jeg skulle dog tage det tre gange om dagen, men var som sagt i behandling og så er man jo lidt "bagud" i forhold til dannelsen af progesteron kontra i en 'naturlig' graviditet, kunne jeg forestille mig :)

Det skal så også siges at jeg tog Fructus Femina i begge forsøg hvor jeg blev gravid.

Første gang tog jeg ti dråber i lidt vand tre gange om dagen, også da jeg begyndte at bløde lidt. Anden gang gjorde jeg det samme, men satte dosis op da jeg begyndte at pletbløde. Så det kan jo også være det, der har gjort forskellen?!

Jeg ved at andre herinde også har haft succes med FF, så det ville jeg overveje at prøve hvis jeg var dig :)

Held og lykke - jeg håber denne gang er lykkens gang for jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :-)

Jeg har ikke været i behandling endnu det nåede jeg ik før jeg blev gravid. Mit problem er at jeg sagtens kan blive gravid uden problemer men at jeg åbenbart mister fosteret når jeg så er blevet gravid.. Men en overlæge på sygehuset sagde til mig at han ville give mig lutinus men kun den ene gang om aftenen, fordi han havde en formodning om at jeg måske ikk selv producerede nok hormon selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har forstået det (og ret mig endelig hvis jeg tager fejl), så begynder kroppen at danne progesteron ved befrugtning af ægget.

I og med den sker uden for kroppen når man er i IVF/ICSI-behandling (som jeg har været i), så får man tilskud for at få kroppen "med" indtil den "indser" at den er gravid og selv overtager produktionen.

Jeg tænker at den høje dosis på tre om dagen er sat efter IVF/ICSI og det lyder til at du selv danner, men lægen mistænker at du bare ikke danner nok, så er en lille ekstradosis jo stadig en hjælp :)

Fructus Femina er et naturlægemiddel som skulle gøre livmoderen mere modtagelig overfor ægget. Det kaldes også "babyklister" fordi det hjælper ægget med at "klistre fast" til livmoderen - og til at det bliver siddende.

Jeg tror på det hjælper, for jeg er blevet gravid begge gange jeg har brugt det, mens der ikke var succes de gange jeg ikke har brugt det... Om ikke andet, så har det i hvert fald givet mig ro i sindet og en følelse af at jeg har gjort hvad jeg kunne, i en situation hvor det ellers er ude af ens hænder.

En flaske koster ca 250,- og det giver jeg gerne for en smule peace of mind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh okay på den måde nu er jeg lidt mere med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville mene du skal tage det 3 gange om dagen 

 

Håber den lille spire bliver siddende :goodluck og tillykke med graviditeten :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide det kun var 1 gang om dagen jeg skulle tage det da det bare var et forsøg for at se om det hjalp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER