NSEllekilde

Pregnyl -graviditetsgener

5 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har jo fået ægløsningssprøjte (pregnyl) for 10 dage siden, og jeg har lige siden sprøjten haft kvalme og humørsvingninger. Nu begynder jeg at blive enormt svimmel og når jeg vågner om morgenen føles det som om at jeg er fuld, og jeg kan ikke rejse mig op uden at blive svimmel.

Jeg ved at ved pregnyl får man jo sprøjtet hcg ind, og derfor tænker jeg at det vel også er meget normalt at man får symptomer på graviditet..

Men i den her grad? Og burde det ikke gå væk eller i mindre grad når det er 10 dage siden?

Nogen som har erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I forlængelse af NSEllekildes spørgsmål er der så nogen særlig grund til at klinikken først siger at man skal teste 4+2, eller kan man sagtens snydeteste 4+0?

Jeg er 3+1 idag og er allerede vildt utålmodig. Jeg synes at det er vildt mærkeligt at skulle leve som en gravid og ikke have den fjerneste anelse om man er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forlængelse af NSEllekildes spørgsmål er der så nogen særlig grund til at klinikken først siger at man skal teste 4+2, eller kan man sagtens snydeteste 4+0?

Jeg er 3+1 idag og er allerede vildt utålmodig. Jeg synes at det er vildt mærkeligt at skulle leve som en gravid og ikke have den fjerneste anelse om man er det.

Den har jeg faktisk også tænkt på... Jeg skal først teste på fredag, men i princippet ville jeg jo være 3+6 på onsdag hvor jeg normalt vil snydeteste..

Jeg tror måske det er for at undgå at fange en bio?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forlængelse af NSEllekildes spørgsmål er der så nogen særlig grund til at klinikken først siger at man skal teste 4+2, eller kan man sagtens snydeteste 4+0?

Jeg er 3+1 idag og er allerede vildt utålmodig. Jeg synes at det er vildt mærkeligt at skulle leve som en gravid og ikke have den fjerneste anelse om man er det.

Mener at det er for at de er sikre på at du er gået over tid, for ja rent ud sagt, at de ikke skal bruge penge på en blodprøve som i princippet kan være lige gyldig hvis man for mens om eftermiddagen 4+0. Tror det er det som det i princippet handler om, og samtidig er hcg også det højere ved 4+2. Men jeg ved det ikke, det er kun en logisk tanke fra min side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Jeg har jo fået ægløsningssprøjte (pregnyl) for 10 dage siden, og jeg har lige siden sprøjten haft kvalme og humørsvingninger. Nu begynder jeg at blive enormt svimmel og når jeg vågner om morgenen føles det som om at jeg er fuld, og jeg kan ikke rejse mig op uden at blive svimmel.

Jeg ved at ved pregnyl får man jo sprøjtet hcg ind, og derfor tænker jeg at det vel også er meget normalt at man får symptomer på graviditet..

Men i den her grad? Og burde det ikke gå væk eller i mindre grad når det er 10 dage siden?

Nogen som har erfaringer?

 

Det lyder ikke normalt med svimmelhed så det synes jeg du skal søge læge om imorgen :kram2

 

Men ja, pregnyl giver en masse falske symptomer. Man siger at ÆL spøjten er ude efter 10 dage, så den burde være ude. Men det er en god ide at vente til selve dagen før bp eller på dagen hvis du kan, for at undgå at blive skuffet med tests som viser positiv men som ender i bio. Det har jeg f.eks lige oplevet. Så håber hvis du kan vente er det min anbefaling. Men det er er nemmere sagt end gjort. 

 

Men det du beskriver er ikke almindelige symptomer så dem ville jeg tage til læge med. God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER