HenrietteHall

Fenjas vej til verden :)

7 indlæg i dette emne

Lørdag d. 26. september kl. 8.00 skulle jeg komme til igangsættelse på Herning sygehus.. Jeg er der 41+5 og har det godt.. Jeg bliver tjekket af Jordemoder Pernille og Michelle (svensk jordemoderstuderende) med CTG og blodtryk og får de første piller (Angusta).. Jeg er blød, 1 cm åben og 1-2 cm livmoderhals..

Vi tager afsted fra sygehuset og tager ud i Herning Centret og går rundt.. Der er ikke rigtig optræk til noget, vi får lidt morgenmad og hygger bare.. Min veninde Helene tilbyder vi må komme ud til en kop kaffe inden vi skal ind på sygehuset igen og det tager vi imod.. Ude hos hende får vi også frokost og hygge snakker indtil 14.15 hvor vi kører mod Herning igen..

Da jeg bliver tjekket, mener jordemoder Meritha at jeg er 4 cm åben og de vil tage vandet på et tidspunkt, så vi bliver indlogeret på OBS 3 indtil de får tid til os :) Vi regner med at de vil tage vandet om aftenen og bliver flyttet på fødestue, hvor der igen skal køres en kurve.. Da det er ved at være slut, kommer jordemoderen ind og fortæller at de desværre ikke kan tage vandet alligevel, da en igangsættelse fra tidligere på dagen har fået veer, så vi må vente til dagen efter :-( De har ikke hænder nok og vil ikke sætte mig i gang, fordi de vil have en jordemoder fast på mig, da jeg føder hurtigt og er 3. gangs :) Jeg håber de små veer jeg har udvikler sig i løbet af natten, men de går nærmest i stå i stedet for.. Vi får sovet og står op kl 7.. En ny dag truer..

Ved 8 tiden kommer vi igen på fødestue og kl 9 tager de vandet.. Pernille og Michelle er igen på vagt og vi er så heldige de skal arbejde 7-19 så de er der hele fødslen! Der sker ikke det store ved at få taget vandet og efter en 4 timers tid, hvor der ikke sker det store (stadig 4 cm), begynder vi at snakke om at få lagt vedrop.. Jeg er bange for at det bliver for voldsomt, så vi snakker om epidural og jeg vælger at den vil jeg gerne have i forbindelse med droppet.. Jeg får lagt både epidural og drop og mine veer er gået i gang (uden vedrop) så epiduralen hjælper godt på toppen af veerne :) Vedroppet og epidural bliver lagt 14.30.. Det giver lidt ro på veerne og det er rart.. Pludselig efter under 1 time, føler jeg virkelig ikke epiduralen virker mere og da den har bimlet tit, så tænker jeg at den ikke virker mere.. Veerne bliver voldsommere og voldsommere og pludselig begynder jeg faktisk at føle pressetrang og kan bare slet ikke forstå det! Pernille bliver hentet, hun undersøger mig, jeg er 9 1/5 cm åben og hun kan godt forstå jeg har pressetrang.. Hun vil gerne have jeg puster for ikke at presse.. De undersøger og snakker om at hun ligger højt og at hun måske er stjernekigger, det er måske derfor jeg har pressetrang allerede nu.. Men jeg får lov til at presse med og JM forklarer hvor jeg skal presse og så presser jeg hendes hoved ud på én ve og resten af kroppen på næste ve.. Kl. 15.51 er hun ude og jeg er ret overvældet over den sidste knap 1 1/2 times tid.. Men nej hvor er hun lækker :) 3910 g og 53 cm, mørkhåret lækkerhed, vildt syret for begge drenge har været lyshåret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejlig beretning :loveshower :loveshower stort tillykke med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning - stort tillykke :loveshower

Dejlig størrelse hun har - min J var nøjagtig samme mål ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin beretning - og stort tillykke med jeres datter.

 

Det er lidt vildt så hurtigt den sidste del kan gå for flergangs fødende. Det at hun ligger højt og du alligevel får hende ud på 2 presseveer også. Vildt hvad kroppen kan  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh - stort tillykke med lillesøster :loveshower:

 

Hvor lyder det som et godt forløb egentlig - skal vi ikke se et billede? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et forsinket STORT tillykke herfra :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER