Barbamama

Hvad skal I andre lave i efterårsferien? :-)

39 indlæg i dette emne

Altså jer, der er så heldige at have efterårsferie ;)

Jeg har V hjemme hele ugen og går lidt og tænker over, hvad vi skal lave. Det skal ikke være så meget, at han har brug for ferie efter ferien-agtigt, men jeg synes jo, der skal ske en smule :)

Måske kan vi inspirere hinanden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indtil videre har jeg tænkt mig:

- En af weekenddagene: Fårup

- Tirsdag: Besøge Vs gamle DP

- Fredag eller weekenden: Lave tegning/klippe klistre-planche over ferien, som han kan have med i BH og putte i sin personlige mappe derovre.

Jeg har også tænkt på svømmehal, men jeg ved ikke, om det bliver noget biks i forhold til hans briller, om Tulle er for lille til det, og om jeg orker to børn (hvoraf den ene har en eller anden fobi overfor badebleer) i omklædningsrummet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke tænkt på efterårsferie, sådan noget flyder lidt ud herhjemme ;)

Men nu jeg tænker over det, skal jeg da have luret på om ikke der er nogle hyggelige arrangementer i byen. Der er tit noget gratishejs for børn her :) Ellers bliver det nok bare en normal uge :) J har i hvert fald ikke fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke tænkt på efterårsferie, sådan noget flyder lidt ud herhjemme ;)

Men nu jeg tænker over det, skal jeg da have luret på om ikke der er nogle hyggelige arrangementer i byen. Der er tit noget gratishejs for børn her :) Ellers bliver det nok bare en normal uge :) J har i hvert fald ikke fri.

Hehe ja for dig er det nok ikke meget anderledes ;)

Men jeg glæder mig :biglove Jeg skal bare overveje ugen, så vi hverken får stress eller kravler på væggene af kedsomhed :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager til LA. Det giver måske nok ikke så meget inspiration ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager til LA. Det giver måske nok ikke så meget inspiration ;)

Haha nej men det lyder fedt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha nej men det lyder fedt :D

Ja :D Og jeg glæder mig helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det kun mig og datteren der har ferie.

Djurs sommerland har halloween i den uge så regner med vi tager derud en dag selv og en dag med far.

Har lovet min mor at tage hende med i IKEA. Og så tænker jeg en tur i skoven. Har en datter som nemt keder sig så der skal helst ske nohey

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til djurs sommerland en af dagene.

Så skal vi til kartoffeldag i mosbjerg

Besøge gammel dagpleje og så vare hygge herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg skal starte job mandag i efterårs ferien, manden har trælse vagter - så M er så "heldig" at få giga lange dage i dp :(

Men god ferie til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal en tur til Djurs Sommerland til magisk halloween :) og til Ree park, da de store er medlem af pandaklubben, som har et event derude d 14, hvor et medlem kan tage 3 gæster med gratis :)

Ellers skal vi vist bare hygge og ellers se hvad kulturhuset tilbyder af gratis arrangementer i år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

pga risiko for fødsel har vi besluttet at Mie skal i bhv ;) men hvis ikke så ville jeg HELT sikkert køre noget Halloween tema:

-Bage mumie pølsehorn og uhyggelige kager.

-Finde et sted/aktivitet der havde Halloween tema (djurs, et indkøbs center, legeland mv.)

-Lave noget simpelt Halloween krea halløj fx flagermus af toiletruller. (Males sorte, klistres øjne på og klippe vinger og sætte på), edderkopper af pap tallerkener og pibe rensere eller noget i den stil.

-Se en børne Halloween film ("hotel Transsylvanien" er genial).

-Udhule et græskar (der er MEGET voksen arbejde, men vi løser det ved at give Mie en tus og tegne det vi skal skære ud, og en ske til at fjerne indmad).

Kernerne kunne i riste med salt og olie. Kødet kan i koge til suppe (diverse grøntsager og rodfrugter koges med krydderier, vand så det dækker og boulion, når alt er kogt mørt blendes det, serveres med ristede græskakerner)

-Tage på tur i skoven med madpakker.

Eller et efterårs tema:

-Plukke æbler

-bage æbler med kanel, sukker og smør

-bage æble boller (tjek valdemarsro )

-tage i skoven med madpakker og samle blade og bruge til at klistre på pap som et pindsvin.

-koge marmelade (til bollerne)

-gå ture og finde insekter

-lege på legepladsen

Ja noget i den dur ville jeg gøre :p lidt ude, meget hjemme, men voksen styrtede aktiviteter der er særlige og handler om at være sammen og hygge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på krydstogt :loveshower Ikke så meget inspiration, men jeg glæder mig!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna skal i børnehave mandag-tirsdag og måske halvdelen af onsdag og holder fri torsdag og fredag.

Onsdag eftermiddag kommer farmor og farfar og skal være her til lørdag. Vi skal fejre Sørens fødselsdag torsdag - forhåbentlig ikke med en fødsel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt at elin holder fri hele ugen, men det blir nok lidt af en prøvelse fordi jeg er alene med begge børn, fordi Torben arbejder.

Men sidst på ugen tager vi i hvert fald til hvide sande (til mine forældre) for der kommer selveste onkel reje! Så hvis i tilfældigvis er på de kanter ( er man nogensinde det?) så vil jeg foreslå at ta forbi hvide sande om lørdagen og se onkel reje..

Ellers ku svømmehal være en mulighed

Biblioteksture - der blir tit arrangeret noget spændende - i Skjern i hvert fald

Bork legeland har mine forældre snakket om at vi ku ta til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zia holder efterårsferie hele ugen og jeg har derfor valgt at Clara først holder ferie torsdag og fredag samme uge som Zia. Men holder Clara fri, mandag, tirsdag og onsdag, ugen efter så hun også kan mærke at hun holder ferie. Jeg har valgt det sådan så Zia også kan være sammen med mig alene og det samme med Clara.... Men de skal også holde ferie sammen som vil være torsdag og fredag...

 

Med Zia har jeg tænkt at tage i Biografen om mandag, da vi alligevel, skal til ørelæge samme dag...

 

Ellers har jeg tænkt på nogle hyggedage herhjemme, men har også tænkt på at tage på Strøget en tur, men ved ikke om jeg skal tage dem hver for sig eller begge 2 samme tid... Jeg har tænkt på mange ting jeg kan lave med dem, men det er svært når man står alene med dem, mens far er på arbejde... Så der skal gennemtænkes hvad der skal ske... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke efterårsferie endnu, men derfor kan vi jo godt begynde på hyggen, ikke ;)

I dag har W og jeg derfor lavet blade :)

Det er mega nemt, vildt hyggeligt og så ser det faktisk pænt ud :super

Resultatet først (i dårligt lys, beklager):

fayo21.jpg

Du skal bruge:

En tumling ;) og en mor!

Saks

Hulemaskine

Lamineringsark + maskine

Forskellige efterårsfarvede flade ting, vi har brugt: pap, silkepapir, garn, palietter, glassten (stjerner)

Pap og hulemaskine udleveres til tumling der laver MANGE huller, mor tager over når tumling synes det bliver kedeligt ;)

Silkepapir klippes smååååååt

Garn klippes i små stykker

Alle de nu små dimser fordeles i små bunker på fx en bakke.

Lamineringsark åbnes og tumling fordeler små dimser på ark, de skal helst ikke placeres i store bunker, men fordeles godt. Mor stopper ark i lamineringsmaskine, tegner et blad (jeg fandt skabelon på Google) og klipper ud - større tumlinger kan måske selv klippe/hjælpe med at klippe?

29y0rt.jpg

15q3jwo.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de fine, Stephi :O :yay Virkelig en god ide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de fine, Stephi :O :yay Virkelig en god ide!

Tak søde :kiss Det er total genbrug fra påske hvor vi lavede dem med pastelfarver og æggeformet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej de blade er da bare mega fine! :o Vi har bare ikke nogen lamineringsmaskine :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej de blade er da bare mega fine! :o Vi har bare ikke nogen lamineringsmaskine :chin:

Surt. Jeg har brugt min SÅ meget siden jeg fik W. Lamineret billeder fra sange bland andet - mega god ide ;)

Jeg fik min i gave. Den er fra Bilka, til den imponerende pris af 149!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅÅÅÅ fint!!!

Genial ide!!!

Jeg ønsker mig en laminerings maskine! Troede de var VILDT dyre!!! Der kan man bare se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok lamineringsmaskine er hermed på min ønskeseddel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt lavet! Kan ikke engang huske om vi har en lamaneringsmaskine... Det må jeg lige finde ud af... Jeg havde tænkt tanken på at tage ud i naturen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan stryge lamninerings arkene sammen. Bare husk at lægge et viskestykke over og slå dampen fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER