Pippi

Hvordan fungerer det der behandling?

57 indlæg i dette emne

Så fik jeg et svar på mail fra lægen og han skrev, at han ikke havde fundet nogle "smuthuller", så jeg skulle henvende mig til fertilitetsklinikken. Pga alle jer seje kvinder svarede jeg ham og spurgte, om jeg ikke kunne få en henvisning til udredning eller om det ikke var standardprocedure, når man ikke havde opnået graviditet efter er års forsøg. Så nu venter jeg spændt på hans svar. Mandag kontakter jeg fertilitetsklinikken - måske ved de hvad præcis han skal gøre, så jeg kan forklare den stakkels læge det ;-) og jeg troede, at det var behandlingen der var hård, men indtil videre er vejen til behandling hårdere end jeg troede ;-)

Vejen dertil kan også være SÅ hård! For mig var den cyklus hvor jeg gik og ventede på mens for at få taget blodprøver på 2-5 cyklus dag MEGA stressende, fordi jeg hele tiden prøvede at udtænke hvordan jeg skulle gøre det i forhold til arbejde da de skulle tages om morgenen inden fysisk aktivitet, og det kunne jeg jo ikke, for jeg ANEDE ikke hvornår den kom. Og så var der ferien til Malta lang tid efter forventet mens, som jeg ikke desto mindre nåede hjem fra inden.

Da den så endelig kom på cd 70 ringede jeg til laboratoriet og SAMTLIGE læger, og alle mente at det var andres opgave at tage de skide blodprøver! Så jeg til sidst brød grædende sammen fordi ingen ville hjælpe mig.

Nå anyways.. Min point var egentlig bare at jeg godt kan huske hvor stressende tiden inden behandling var med alt hvad det indebærer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit mareridt fortsætter... Klinikken siger, at lægen skal lave en henvisning på både min kæreste og jeg, også selv om jeg fortalte at vi havde et barn, som vi havde undfanget på naturlig vis. For fik vi en henvisning, så skulle vi kun betale til medicin... Lægen mener så at han skal undersøge det lidt nærmere om han kan lave en henvisning? Og jeg får svar mandag.... Aaaaargh!!!!! Hvordan kan det være så svært? Jeg ringede til klinikken som han sagde, de fortalte hvad han skulle gøre (det lød som standardprocedure) og alligevel er han ikke helt sikker?!?!?! Jeg begynder at føle det her er personligt. Har I andre oplevet så store problemer? Skal jeg prøve en kvindelig læge i lægehuset? Når jeg får hans svar er der gået 14 dage fra mit første besøg hos ham, hvor han ikke vidste en skid... Altså kan lægens personlige overbevisning være afgørende for om han giver mig hjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit mareridt fortsætter... Klinikken siger, at lægen skal lave en henvisning på både min kæreste og jeg, også selv om jeg fortalte at vi havde et barn, som vi havde undfanget på naturlig vis. For fik vi en henvisning, så skulle vi kun betale til medicin... Lægen mener så at han skal undersøge det lidt nærmere om han kan lave en henvisning? Og jeg får svar mandag.... Aaaaargh!!!!! Hvordan kan det være så svært? Jeg ringede til klinikken som han sagde, de fortalte hvad han skulle gøre (det lød som standardprocedure) og alligevel er han ikke helt sikker?!?!?! Jeg begynder at føle det her er personligt. Har I andre oplevet så store problemer? Skal jeg prøve en kvindelig læge i lægehuset? Når jeg får hans svar er der gået 14 dage fra mit første besøg hos ham, hvor han ikke vidste en skid... Altså kan lægens personlige overbevisning være afgørende for om han giver mig hjælp?

Klinikken har fuldstændig ret. Jeg fatter hat af, hvad der stikker din læge...

Altså, det eneste din læge måske nok har ret til at have sin egen mening om her, er vel, hvorvidt I har prøvet forgæves længe nok til at indikere udredning - og der er jeg nu ret sikker på, at ét år er ret standard (mange henvises endda hurtigere).

Han kan da have ret i, at det stadig kan nå at lykkes for jer spontant (det er vi da endda nogen eksempler på herinde :p ), men den gynækolog, der oprindeligt udredte min mand og mig, var ret klar i spyttet om, at når man havde været forgæves i gang i et år, så var chancerne for spontan undfangelse efterhånden så små, at der ikke var nogen grund til ikke at blive undersøgt. I vores tilfælde viste det sig så, at min mands sædkvalitet var virkeligt ringe, hvilket var noget overraskende, når man tager i betragtning, at han har to piger fra et mislykket forhold (den yngste ligner godt nok moderens mand mere end min, men altså..). Nok så overraskende var det så, at jeg så blev spontant gravid i starten af dette år (hvis jeg havde været min mand, så havde jeg sq nok stillet et par spørgsmål, men han er heldigvis bare lykkelig og pavestolt :D ).

Nå, back to topic, min reaktion ville nok afhænge af, om det er reglerne omkring barn nummer to, din læge kløjes i, eller om han simpelthen synes, at I skal forsøge jer lidt endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klinikken har fuldstændig ret. Jeg fatter hat af, hvad der stikker din læge...

Altså, det eneste din læge måske nok har ret til at have sin egen mening om her, er vel, hvorvidt I har prøvet forgæves længe nok til at indikere udredning - og der er jeg nu ret sikker på, at ét år er ret standard (mange henvises endda hurtigere).

Han kan da have ret i, at det stadig kan nå at lykkes for jer spontant (det er vi da endda nogen eksempler på herinde :P ), men den gynækolog, der oprindeligt udredte min mand og mig, var ret klar i spyttet om, at når man havde været forgæves i gang i et år, så var chancerne for spontan undfangelse efterhånden så små, at der ikke var nogen grund til ikke at blive undersøgt. I vores tilfælde viste det sig så, at min mands sædkvalitet var virkeligt ringe, hvilket var noget overraskende, når man tager i betragtning, at han har to piger fra et mislykket forhold (den yngste ligner godt nok moderens mand mere end min, men altså..). Nok så overraskende var det så, at jeg så blev spontant gravid i starten af dette år (hvis jeg havde været min mand, så havde jeg sq nok stillet et par spørgsmål, men han er heldigvis bare lykkelig og pavestolt :D ).

Nå, back to topic, min reaktion ville nok afhænge af, om det er reglerne omkring barn nummer to, din læge kløjes i, eller om han simpelthen synes, at I skal forsøge jer lidt endnu...

 

:ditto

 

Jeg forstår heller ikke helt hvad din læge, er usikker på?

 

Vi fik en fælles henvisning fra min læge i maj/juni, hvor vi havde været i gang med PB fra juli/august, så vi fik den altså lige inden der var gået et år... Min læge havde meget samme holdning som Lise beskriver: at når der er gået et år, så er chancen for spontan undfangelse lille (omend heldigvis ikke ikke-eksisterende).

 

Jeg ville prøve en second opinion hos en af de andre læger i huset, hvis det er en mulighed, for det er da frustrerende at han ikke får taget fingeren ud og kommer i gang, og at du skal fastholdes i sådan et limbo om hvorvidt I kan få den hjælp I er berettigede til eller ej! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto  Det er overhovedet ikke i orden, at han ikke tager fingeren ud og kommer i gang :klap  Så kan det altså ikke være sværere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder næsten som min opstart, da vi startede ud første gang :(

 

Det endte med at Rigshospitalet bad min daværende læge om at sende en henvisning til dem, så de kunne starte udredning op hos dem. Det tog en krig at komme igennem. Hun blev ved med at sende mig til blodprøvehalløj, for at fastslå hvornår jeg havde ægløsning. Der gik et halvt år, før jeg selv tog affærer og gik gennem egen kontakt direkte til det offentlige.

 

Som de andre skriver. Nu må han virkelig tage sig sammen! Ellers bed om en anden læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hov, sorry, har lige haft familiebesøg :-) JA! Fredag skrev lægen at han havde sendt henvisning på min kæreste og jeg afsted til klinikken! Åh, jeg er så glad :-) imorgen vil jeg ringe til klinikken for at få vores første tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, sorry, har lige haft familiebesøg :-) JA! Fredag skrev lægen at han havde sendt henvisning på min kæreste og jeg afsted til klinikken! Åh, jeg er så glad :-) imorgen vil jeg ringe til klinikken for at få vores første tid!

 

Ej, hvor dejligt! SÅ rykker det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Held og lykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt at høre!! Så kan I endelig begynde at kigge fremad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Vi har fået en tid den 4. November, men nu har jeg læst lidt blandede anmeldelser af lægen... Men skidt pyt, det skal bare gå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en tid :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, men altså... forventer menstruation idag og der er intet sket... har istedet fået en vanvittig svag streg på en graviditetstest?!?!?! Er i tvivl om det overhovedet er noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, men altså... forventer menstruation idag og der er intet sket... har istedet fået en vanvittig svag streg på en graviditetstest?!?!?! Er i tvivl om det overhovedet er noget...

Hvor er det spændende :glad jeg håber den hænger ved :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spæændende! Jeg hepper for jer! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende! :o :glad :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What?!? Hvor er det spændene :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er I bare søde! Den er vist god nok, men jeg tør ikke tro på det, da jeg her haft to SAer. Så nu må tiden bare gå hurtigt og uden blødninger, så jeg kan få en tidlig scanning :-) Jeg er meget forvirret og synes ikke heeelt at jeg er klar til at afbestille tiden?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er I bare søde! Den er vist god nok, men jeg tør ikke tro på det, da jeg her haft to SAer. Så nu må tiden bare gå hurtigt og uden blødninger, så jeg kan få en tidlig scanning :-) Jeg er meget forvirret og synes ikke heeelt at jeg er klar til at afbestille tiden?!

Du kan jo godt ringe på dagen og fortælle om din situation og at du stadigvæk ønsker en samtale -og så bliver det jo mere op til dem :)

I øvrigt -må vi ikke se et billede? :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er I bare søde! Den er vist god nok, men jeg tør ikke tro på det, da jeg her haft to SAer. Så nu må tiden bare gå hurtigt og uden blødninger, så jeg kan få en tidlig scanning :-) Jeg er meget forvirret og synes ikke heeelt at jeg er klar til at afbestille tiden?!

Jeg ville fastholde tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan tilføjer jeg et billede? Testen er stadig positiv men ikke vildt kraftig i stregen, så er lidt nervøs. Jeg har bestilt tid til en tidlig scanning for at have noget positivt at se frem til... Har stadig ikke ringet til fertilitetsklinikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger imgur app

Der uploader du dit billede og ændre linket til BB-code og så kan du kopiere det herind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan klart anbefale tidlig scanning eller bp :)

Håber den er der for jer :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER