roselein

Oeko-tex, hvordan er det nu det er?

10 indlæg i dette emne

Ja, som emneoverskriften siger, hvordan er det nu det er? Er det økologisk, eller er det kun GOTS, der er det? Føler mig lidt lost i alle mærkningerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, som emneoverskriften siger, hvordan er det nu det er? Er det økologisk, eller er det kun GOTS, der er det? Føler mig lidt lost i alle mærkningerne...

Overhovedet ikke øko!

Der er nogle forskellige mærkninger der er øko, men mest er det GOTS jeg ser efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan læse mere om det på www.okotex.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget kort er oekotex lavet uden skadelig stoffer, men ikke økologisk

Ting af økologisk bomuld siger kun noget om selve fibrene, men kan sagtens være farvet med almindelig farvestoffer

Og GOTS er både økologisk, uden skadelig stoffer i produktionen og med etisk behandling af arbejderne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget kort er oekotex lavet uden skadelig stoffer, men ikke økologisk

Ting af økologisk bomuld siger kun noget om selve fibrene, men kan sagtens være farvet med almindelig farvestoffer

Og GOTS er både økologisk, uden skadelig stoffer i produktionen og med etisk behandling af arbejderne :)

 

Ikke lavet/produceret uden, men det endelige produkt er testet og har ikke skadelige stoffer udover de meget lavt satte graensevaerdier. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke lavet/produceret uden, men det endelige produkt er testet og har ikke skadelige stoffer udover de meget lavt satte graensevaerdier.

Det er en rettelse til oekotex ikke? :) for skulle mene jeg havde tjek på GOTS..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rettelse til oekotex ikke? :) for skulle mene jeg havde tjek på GOTS..

 

Jo, det er det :) 

 

GOTS er det, der staar skrevet. 

 

Oekotex er ikke noget, jeg synes er skidt eller ikke ret godt. Det er bedre end ingenting ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det er det :) 

 

GOTS er det, der staar skrevet. 

 

Oekotex er ikke noget, jeg synes er skidt eller ikke ret godt. Det er bedre end ingenting ;)

Super så er vi enige :).. Jamen er enig, har lige fået læst op på GOTS ordentligt, og fortryder jeg at jeg ikke gjorde det tidligere, for de første størrelser tøj jeg købte til min dreng var hovedsagligt øko eller oekotex, men ikke GOTS. Så gik jeg over til modetøj som molo og hummel, og nu er jeg tilbage til at den næste størrelse er ren GOTS ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super så er vi enige :).. Jamen er enig, har lige fået læst op på GOTS ordentligt, og fortryder jeg at jeg ikke gjorde det tidligere, for de første størrelser tøj jeg købte til min dreng var hovedsagligt øko eller oekotex, men ikke GOTS. Så gik jeg over til modetøj som molo og hummel, og nu er jeg tilbage til at den næste størrelse er ren GOTS ;)

 

Min naeste lille baby faar ogsaa mere GOTS. Nu er han stor og saa er det begyndt at koste en del at iklaede ham ren GOTS. Jeg proever og saa vasker jeg resten 3 gange, foer han faar det paa. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber stort set rent gots til W, men prøver at sørge for at købe næsten udelukkende tilbud, så er det faktisk ikke så galt igen. Især ikke nu hvor han passer størrelserne meget længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER