Sparklinrock

Det der lagen...?

22 indlæg i dette emne

Kære kloge BK kvinder

Jeg mangler at købe lagener til vugge, lift og barnevogn. Vores vugge er en gammel familievugge, så den har ikke standardmål. Og derfor tror jeg ikke, at det giver mening med de der (ellers smarte) faconlagener, da jeg umiddelbart ikke kan finde nogle i den rigtige størrelse. Men det kunne jeg måske til lift (Emmaljunga quadrolift) og barnevogn (Emmaljunga kombivogn).....

Men hvordan er det nu det der med tissestykker/vådliggerlagener etc? Jeg synes, det er en jungle at finde ud af det. Bruger man 'kun' sådan et lagen over det hele? Eller lægger man et stykke under det alm. lagen i den nederste halvdel af sengen? Eller hvordan fungerer det? :unsure :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til barnevogn og lift tog jeg et gammelt flonelslagen og klippede i passende stykker.

 

Med vådliggerlagnet købte jeg det i metermål i  - øh stof og stil, tror jeg. Jeg har lagt det på på nederste halvdel af madrassen, sådan ca. På nuværende tidspunkt ligger det på hele madrassen, fordi han karter rundt om natten. Men heldigvis er der relativt sjældent uheld. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til barnevogn og lift tog jeg et gammelt flonelslagen og klippede i passende stykker.

 

Med vådliggerlagnet købte jeg det i metermål i  - øh stof og stil, tror jeg. Jeg har lagt det på på nederste halvdel af madrassen, sådan ca. På nuværende tidspunkt ligger det på hele madrassen, fordi han karter rundt om natten. Men heldigvis er der relativt sjældent uheld. :)

Ok, fedt, tak!! Det lyder rigtigt logisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte også bare på metermål og lagde i nederste del. Det røg dog hurtigt ud af lift og seng igen, da Theodor blev mega varm bare af at ligge på et lille stykke. Slet ikke åndbart. Vi har aldrig haft uheld hvor et vådlagen kunne have reddet noget eller var nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det røg dog hurtigt ud af lift og seng igen, da Theodor blev mega varm bare af at ligge på et lille stykke. Slet ikke åndbart. Vi har aldrig haft uheld hvor et vådlagen kunne have reddet noget eller var nødvendigt.

:ditto

Vi havde kun en gang et vådlagen under og så droppede vi det.

C blev simpelthen så klam og svedig af det. Vi har aldrig haft så store uheld, at et vådlagen ville gøre en forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte også bare på metermål og lagde i nederste del. Det røg dog hurtigt ud af lift og seng igen, da Theodor blev mega varm bare af at ligge på et lille stykke. Slet ikke åndbart. Vi har aldrig haft uheld hvor et vådlagen kunne have reddet noget eller var nødvendigt.

  

:ditto

Vi havde kun en gang et vådlagen under og så droppede vi det.

C blev simpelthen så klam og svedig af det. Vi har aldrig haft så store uheld, at et vådlagen ville gøre en forskel.

Ah, ok. Kan dog se på fx BabySams website, at de skriver, at deres liggeunderlag netop er åndbart... :unsure Men det giver rigtigt meget mening, at det måske ikke er det i virkeligheden.... Og hvis det 'bare' er som at ligge på et stykke plastic, så kan jeg godt forstå, at det slet ikke fungerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ikke vådliggerlagen netop fordi jeg tænker at det nok ikke er så åndbart. Vi har endnu ikke haft uheld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde et vådliggerstykke, som vi lagde under lagenet i starten. Jeg var dog ikke så vild med et til vores lille juli-sveder, så vi gik meget hurtigt over til at have rullemadrasser (den i liften syede jeg selv), og har så bare brugt vådliggerstykket til at ligge i bar mås på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde først vådliggerlagen inden periode hvor natbleen blev smidt - ellers ikke... :) og bruger det heller ikke til Ava nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder til at de fleste af jer ikke rigtigt bruger de der vådliggerlagener eller tissestykker :)

 

Er det virkeligt rigtigt, at der (stort set) aldrig sker uheld? :chin: Tænker at bleerne sikkert kan klare rigtigt meget, ville bare være ret ked af, hvis der skete uheld, der sugede helt ned i vuggemadressen, barnevognen etc..... Men det er måske en helt fjollet bekymring? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I lift og barnevogn fik nogle specielle åndbsre madrasser med indbygget tissebeskyttelse og special åndbartlagen. I familie vuggen (som ikke er standard mål) havde jeg tisseunderlag og stræk lagen. Nu hun er i tremmeseng har vi tisseunderlag der dækker hele madrassen. Og hun ånder fint. Og vi har et varmt barn.

Det har faktisk kun været tisse uheld 1-2 gange, men til gengæld har hun kaster op/gylpet så meget at underlaget har været mega vådt. Og Dér har jeg været glad for at have det. Synes slet ikke det er plastik agtigt overhoveder. Har de der liggeunderlag fra babysam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har os noget tisse underlag som vi brugte i liften og i starten i tremmeseng sengen da han var helt lille for der kunne godt ske tis uheld hvis vi havde fået bleen sat lidt skævt eller hvis det var en slags der ikke passede ham...vi prøvede lidt forskellige mærker i starten til vi fandt det der fungerede bedst for os :-) nu bruger vi ikke de underlag mere da han os får mest fast føde nu og heller ikke gylper som dengang....Han er et varmt barn og har altid kunnet ånde på trods af de underlag...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder til at de fleste af jer ikke rigtigt bruger de der vådliggerlagener eller tissestykker :)

Er det virkeligt rigtigt, at der (stort set) aldrig sker uheld? :chin: Tænker at bleerne sikkert kan klare rigtigt meget, ville bare være ret ked af, hvis der skete uheld, der sugede helt ned i vuggemadressen, barnevognen etc..... Men det er måske en helt fjollet bekymring?

Vi har ingen uheld haft. Bleen vil jo altid suge noget, så er der måske et eller to lag tøj også. På madrassen i tremmesengen har vi en lille rullemadras over. Den vil også tage noget, hvis der skulle ske et uheld, og den kan jo bare vaskes.

Vi har prøvet én gang, at Theodor har kastet op i sengen, men det hørte vi jo med det samme og kunne hurtigt vise lagen m.v. af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder til at de fleste af jer ikke rigtigt bruger de der vådliggerlagener eller tissestykker :)

 

Er det virkeligt rigtigt, at der (stort set) aldrig sker uheld? :chin: Tænker at bleerne sikkert kan klare rigtigt meget, ville bare være ret ked af, hvis der skete uheld, der sugede helt ned i vuggemadressen, barnevognen etc..... Men det er måske en helt fjollet bekymring?

Altså... Rullemadrasser har været en god investering her - i perioder med overgang mellem blestørrelser, så er der blevet tisset en del igennem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vådliggerlagen i tremmesengen, men det var ikke nødvendigt i vuggen eller barnevognen.

Det må forresten kun ligge i den nederste halvdel af madressen, da det ikke er åndbart, og barnet derfor ikke kan trække vejret gennem det, hvis det skulle vended hovedet ned af. Det står der i hvert fald i vores.

Vi har løbt i Ikea, og har været helt tilfredse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi som sagt aldrig haft uheld. Han vågner altid og siger til. En enkelt gang eller tre er det kravlet op ad ryggen, men der har tøjet taget det. Har aldrig oplevet et beskidt lagen (endnu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres input - synes godt nok det er lidt af en jungle :P

 

Nu har jeg købt et par liggeunderlag (tissestykker) i BabySam - de var billige og de skulle være åndbare. Så nu må vi se, hvordan det fungerer. Hvis ikke det duer (pga åndbarheden), så dropper vi det bare eller også må vi finde en rullemadras eller helt lade være. Det lyder jo slet ikke til at være så livsnødvendigt med de underlag :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt og har aldrig haft uheld. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rullemadras til baby eller juniorseng - kan de købes i magasin etc?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rullemadras til baby eller juniorseng - kan de købes i magasin etc?

http://danbaby.dk/product/temprakon-rullemadras-60-x-120-cm-tremmeseng-166/ :) Den har de også til barnevogn og til juniorseng.

https://www.naturebaby.dk/shop/rullemadras-til-babyseng-8986p.html :)

Har ikke tjekket magasin.

Jeg bestilte vist i sin tid fra jysk. Til liften syede jeg så som nævnt selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  

Ah, ok. Kan dog se på fx BabySams website, at de skriver, at deres liggeunderlag netop er åndbart... :unsure Men det giver rigtigt meget mening, at det måske ikke er det i virkeligheden.... Og hvis det 'bare' er som at ligge på et stykke plastic, så kan jeg godt forstå, at det slet ikke fungerer.

 

Vi har vådliggerlagen fra babysam og de er fint åndbare! De er stofagtige og ikke plastik. Vi har aldrig haft problemer, heller ikke de varmeste dage om sommeren. De dækker hele madrassen og vi har været glade for dem, da det altså er sket et par gange at bleen ikke kunne indeholde alt eller den sad skævt på. En enkelt gang har Lise også kastet op i sengen og der var jeg virkelig glad for at vi havde det på til at beskytte madrassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rullemadras til baby eller juniorseng - kan de købes i magasin etc?

Vi har købt i IKEA :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER