Hoptimisten

bleer!?? Første barn så mangler lidt erfaring.

16 indlæg i dette emne

Hej med jer

Jeg vil gerne vide hvor man kan købe de bedste bleer for pengene? De kan jo købes så mange steder og i så mange forskellige mærker. Så hvad er jeres erfaring? hvilke er gode til pengene? er de dyre bedre end de billige? Jeg er blevet anbefalet dem fra Aldi(vibelle). men ved ikke om de er gode?

Håber i vil komme med lidt indput :) ps god sommer. Lad os håbe vi ikke smelter når der bliver 34 grader på lørdag:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede med dem i gratispakkerne. Der var bleer fra rema1000, libero og lidl. Dem fra lidl var helt håbløse. De var tynde og stort set alt rendte ved siden af.

Rema1000's fik han rød numse af, men ellers var vi glade for dem. De er billige og jeg ved at mange er rigtig glade for dem.

Liberos har vi brugt længe og har været ret glade for dem. Købte dem i Kiwi, for der får man hver fjerde pakke gratis med kiwi kort.

Lige pt er vi ved at prøve dem fra aldi og er indtil videre ret begejstret. De minder meget om liberos, men er lidt mere vamsede i det og holder umiddelbart lidt bedre uheld inde (de holder også lidt mere på lugten).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med dem i gratispakkerne. Der var bleer fra rema1000, libero og lidl. Dem fra lidl var helt håbløse. De var tynde og stort set alt rendte ved siden af.

Rema1000's fik han rød numse af, men ellers var vi glade for dem. De er billige og jeg ved at mange er rigtig glade for dem.

Liberos har vi brugt længe og har været ret glade for dem. Købte dem i Kiwi, for der får man hver fjerde pakke gratis med kiwi kort.

Lige pt er vi ved at prøve dem fra aldi og er indtil videre ret begejstret. De minder meget om liberos, men er lidt mere vamsede i det og holder umiddelbart lidt bedre uheld inde (de holder også lidt mere på lugten).

Ja jeg er os blevet anbefalet dem fra Aldi. De er os ret billige så kan være det er dem jeg skal starte ud med :) tak for dine gode råd.

kom endelig med andre erfaringer hvis i andre har nogle?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Remas og har aldrig haft problemer med dem :) Har så heller ikke været igennem alle de andre, for gad ikke skulle køre ud i den anden ende af byen for at købe bleer..

Men det har været til drenge, så det kan jo godt være de ikke dur til lillesøster.. Men regner stærkt med at de bliver Remas igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med Libero. Remas passede ikke Vitus - han var for smal til dem. Nu hvor han er oppe i en str. 4 bruger vi Änglamark - og har i øvrigt gjort det meget længe. De passer ham, er billige og findes i vores lokale supermarked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil også anbefale at prøve gratispakkerne, da det virkelig kommer an på barnet!

vi brugte libero og änglamark i starten, og nu, f.eks virker änglamark slet ikke mere- de suger simpelthen ikke nok til vores datter på 2 år og 4 mdr.

Men andre kan kun bruge Rema, og så videre- så ville ikke købe mange pakker af et bestemt mærke men prøve mig frem.

 

For os er det vigtigt at de er svanemærkede og føles lækkre ( hvillket jo er super individuelt) og f.eks har jeg ikke en rema lige ved siden af, så ville ikke gide at køre efter bleer et 3. sted hver gang. derfor er det libero der fungerer for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er det vigtigt at de er både svanemærkede og har astma/allergi mærket og at de er billige.. Vi sværger til dem fra aldi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det vigtigt, at de ikke stinker paa forhaand, naar jeg stikker naesen ned i dem.... Kors, de kan stinke af kemi, dem fra Rema...  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger grøn balance til Noah. De koster 60 kr for 40 stk i str 6. I de mindre størrelser er der lidt flere i pakke.

Til og med str 5 brugte vi Aldis, men de laver dem ikke i str 6, som han bruger nu.

Libero passer ham også fint. Dem bruger vi til natten. Køber dem på tilbud til 70-80 kr pr pakke.

Budget og dem fra Netto og Lidl har vi ikke så gode erfaringer med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm nu jeg tænker over det, så har jeg faktisk godt lagt mærke til at dem fra aldi hænger lidt fast i huden, så det holder vi lige øje med. Ellers går vi nok tilbage til libero.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var indlagt i 14 dage med vores datter på neonatal og de bruger libero derinde så det er vi forsat med at bruge.

Selvom hun er 15 uger nu bruger hun stadig new born str 2 (3-6 kg). Vi køber kun bleer i kiwi med vores kiwi kortda vi så får den 4. Pakke gratis og det er med til at holde prisen nede på dem, mener jeg regnede frem til at den str hun bruger nu koster 1,10 kr/stk (str 1 kostede kun 66 øre stk).

Jeg skal have regnet ud på str 3 hvad der er billigst, om det ertrippel boxen i Bilka når den er på tilbud til 200 kr eller om det er pakkerne i kiwi hvor den 4. Pakke er gratis....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers vaskbare stofbleer  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra decembergruppen... og vil blot slå et slag for stofbleer. Det er både billigere og bedre for miljøet og din babys hud end papirsbleer! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra decembergruppen... og vil blot slå et slag for stofbleer. Det er både billigere og bedre for miljøet og din babys hud end papirsbleer! :)

Og vel også et kæmpe arbejde i forhold til vask tænker jeg?

Det kræver jo man har overskud til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vel også et kæmpe arbejde i forhold til vask tænker jeg?

Det kræver jo man har overskud til det :)

 

Det er i mine oejne ogsaa kraevende at toemme blespand og slaebe laessevis af bleer hjem ;) 

 

Men det er virkelig smag og behag og selvfoelgelig skal man ville vaske den ekstra maskine hver 2.-3. dag.... Mig har dte ikke gjort noget. Jeg kan da godt se, at rutinen er anderledes nem her efter en uge med kun sovebleer, men herregud, saa er der jo stadig bunkevis af vasketoej, haandklaeder, sengetoej og nu ogsaa strandlagner. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vel også et kæmpe arbejde i forhold til vask tænker jeg?

Det kræver jo man har overskud til det :)

 

Næhh... jeg har faktisk aldrig tænkt på det som et kæmpe arbejde. Vi vasker hver 3./4. dag. Har et hovedpudebetræk i blespanden og så tømmer vi bare det hele ud i maskinen, så vi skal ikke en gang røre ved bleerne. Vasker og hænger op lige som alt vores andet vasketøj. Som Cammilat skriver er det selvfølgelig forskelligt, om man synes en vask mere er det der vælter læsset. Personligt synes jeg det er ingen ting og handler om rutine - og ja, synes virkelig det er det værd set i forhold til miljøet, vores børns hud og velbefindende og vores økonomi! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER