Carcassonne

Rejse/weekend seng

17 indlæg i dette emne

Hej,

 

Hvilken rejse/weekendseng vil i anbefale til når man skal besøge familie og venner? 

Vi køre i bil så kan godt have den med, men vil jo stadig gerne have noget som er handy og ikke koster en bundegård :). 

 

Vores datter er lige vokset ud ad liften og tager til mine svigerforældre i 14 dage fra på tirsdag, så enten må hun jo sove i liften alligevel (hun er nu nok ligeglad) eller også må hun jo sove i barnevogn eller på en madras på gulvet, men ville da være smart fremadrettet at hun havde en seng :). Barnevogn duer jo ikke rigtig når hun begynder at sætte sig op :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silke Elia har altid samsovet med os, så det har været dejligt nemt, når vi har været nogen steder.

Hos min mor og svigermor står der permanent en babyseng, som de har købt til formålet (lidt spildt hos min svigerfamilie, men min niece bruger den hos min mor). Men ved hun har synes det var rart, da de ofte bliver besøgt.

Kan desværre ikke hjælpe med anbefaling af rejseseng. Synes dog at huske nogle herinde endte med et slags telt?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne her http://www.babysam.dk/rejsesengdreamlynlas-5700000162863som vi fast har stående hos min mor. VI har købt en ekstra madras til så hun kommer højere op og ligge. Jeg er rigtig glad for at vi har en seng til hende når vi er afsted og overnatte. Mie har aldrig sovet i sengen sammen med os, og når vi forsøger at putte med hende i sengen finder hun simpelthen ikke ro. - den fylder ikke ret meget og det gør ekstra madrassen bestemt heller ikke - som jeg personligt mener er værd at købe med.

 

Jeg kan rigtig godt lide denne model med at når hun bliver større kan vi lyne op i gavlen og hun selv kan kravle ud - kan godt ske jeg fortryder til den tid ;)

 

Vi forsøgte i starten at lade hende sove i barnevognen men jeg synes aldrig hende nattesøvn blev lige så god som når hun er i en seng. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ku være at vi evt. sku overveje bare at sove sammen :) Lea kan fint falde i søvn i vores seng, og også uden at vi ligger der så hun mangler slet ikke trygheden ved at det er småt :). Så det er jo dejlig nemt.

 

Vil bare ikke give hende en dårlig vane, når hun jo til hverdag sover i sin tremmeseng ved siden af vores seng :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne her http://www.babysam.dk/rejsesengdreamlynlas-5700000162863som vi fast har stående hos min mor. VI har købt en ekstra madras til så hun kommer højere op og ligge. Jeg er rigtig glad for at vi har en seng til hende når vi er afsted og overnatte. Mie har aldrig sovet i sengen sammen med os, og når vi forsøger at putte med hende i sengen finder hun simpelthen ikke ro. - den fylder ikke ret meget og det gør ekstra madrassen bestemt heller ikke - som jeg personligt mener er værd at købe med.

 

Jeg kan rigtig godt lide denne model med at når hun bliver større kan vi lyne op i gavlen og hun selv kan kravle ud - kan godt ske jeg fortryder til den tid ;)

 

Vi forsøgte i starten at lade hende sove i barnevognen men jeg synes aldrig hende nattesøvn blev lige så god som når hun er i en seng. 

 

Ville du mene at man kan ligge godt nok i den uden ekstra madras?:) Kan ikke lige se hvordan vi skal kunne have en madras som er 120 lang med i bilen :) Så stor er bilen ikke ligefrem :) Er klemt nok når vi skal i sommerhus og have barnevognen og baggage med (har så en ekstra barnevogn stående hos mine svigerforældre) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville du mene at man kan ligge godt nok i den uden ekstra madras?:) Kan ikke lige se hvordan vi skal kunne have en madras som er 120 lang med i bilen :) Så stor er bilen ikke ligefrem :) Er klemt nok når vi skal i sommerhus og have barnevognen og baggage med (har så en ekstra barnevogn stående hos mine svigerforældre)

Det er en folde madras :)

Vi kunne have vores barnevogn (Odder zip), rejseseng, madras, 2 babydyner, 3 sportstasken, 3 net med udstyr og legetøj i vores Opel Corsa 3 dørs uden at være klemt ;)

Jeg ville aldrig lade Mie sove uden den ekstra madras. Original "madrassen" er helt helt tynd og hård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fast rejseseng hos mine forældre og I mine svigerforældres sommerhus i Sverige. Derud over har vi selv en derryan rejseseng som vi kan tage med.. Den fylder ikke ret meget og der er en selv oppustelig madras med... Vi købte den fordi vi havde en lille bil i starten og så fyldte den jo ikke meget og vores dreng elsker at ligge i sit lille telt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde at sove med den lille i jeres seng pga. risikoen for vuggedød (som er størst mellem 2-4 mdr).

Har ingen erfaring med en weekendseng.

Vi har jo slyngevuggen og den kan man tage med og hænge i en dørkarm :) den fylder ikke ret meget, men er selvfølgelig lidt pebret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde at sove med den lille i jeres seng pga. risikoen for vuggedød (som er størst mellem 2-4 mdr).

Har ingen erfaring med en weekendseng.

Vi har jo slyngevuggen og den kan man tage med og hænge i en dørkarm :) den fylder ikke ret meget, men er selvfølgelig lidt pebret.

Nu er Lea jo over 4 måneder, og sov med os i sengen hele første måned da hun ikke ville sove selv, så ikke så bekymret for det. Hun spræller bare så meget nu, så ikke sikker på hvor meget søvn vi ville få :-)

Har tidligere kigget på slyngevuggen, men ingen steder herhjemme hvor den kan hænge så ville være spildt, og vi har også prøvet den hos en fra min mødregruppe, og Lea er bare ulykkelig i den af en eller anden grund :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en folde madras :)

Vi kunne have vores barnevogn (Odder zip), rejseseng, madras, 2 babydyner, 3 sportstasken, 3 net med udstyr og legetøj i vores Opel Corsa 3 dørs uden at være klemt ;)

Jeg ville aldrig lade Mie sove uden den ekstra madras. Original "madrassen" er helt helt tynd og hård.

Det jeg havde på fornemmelsen mht madrassen, og det som gør at jeg ikke er helt vild med ideen om rejseseng.

Ku man evt. bare tage barnevognskassen af stellet og stille på gulvet og så ligge babyen deri hvis den sover fint eller kan kassen mon ikke tåle det? Bum bum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fast rejseseng hos mine forældre og I mine svigerforældres sommerhus i Sverige. Derud over har vi selv en derryan rejseseng som vi kan tage med.. Den fylder ikke ret meget og der er en selv oppustelig madras med... Vi købte den fordi vi havde en lille bil i starten og så fyldte den jo ikke meget og vores dreng elsker at ligge i sit lille telt...

Vil lige prøve at slå den op i morgen når jeg er ved en computer :-) lyder smart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Lea jo over 4 måneder, og sov med os i sengen hele første måned da hun ikke ville sove selv, så ikke så bekymret for det. Hun spræller bare så meget nu, så ikke sikker på hvor meget søvn vi ville få :-)

Har tidligere kigget på slyngevuggen, men ingen steder herhjemme hvor den kan hænge så ville være spildt, og vi har også prøvet den hos en fra min mødregruppe, og Lea er bare ulykkelig i den af en eller anden grund :-s

Nåå, ja hun er jo lige det ældre end Magnus. Havde jeg lige glemt. :)

Nej okay, så ville det nok være penge ud ad vinduet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg havde på fornemmelsen mht madrassen, og det som gør at jeg ikke er helt vild med ideen om rejseseng.

Ku man evt. bare tage barnevognskassen af stellet og stille på gulvet og så ligge babyen deri hvis den sover fint eller kan kassen mon ikke tåle det? Bum bum

Det tror jeg sagtens kan fungere. Det har vi haft gjort inden - det var bare i sengen heg satte den. Gid jeg havde tænkt på gulvet (forbistret barselshjerne).

Vil dig sige du ikke nødvendigvis sjal lade dig skræmme af ekstra madrassen. Den fylder virkelig meget meget lidt. Ved ikke om I har mulighed for evt at besøge en baby butik så I kan se hvor meget/lidt seng og madras fylder i pakket tilstand. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man sagtens!!!

Det har vi gjort rigtig mange gange fordi knægten nægtede at sove i vores ellers dyrt indkøbte rejseseng...

Sidste gang han gjorde det var vidst for lige omkring et år siden hvor han var en 16 mdr hvor han så fik sele på indtil vi gik i seng, og så tog vi selen af ham når vi gik i seng (det var i en camping-vogn og vi synes ikke han skulle kravle rundt derinde alene sammen med en storesøster som forsøgte at sove)

Nu har han endelig accepteret rejsesengen så længe hans sengerand og Arsenal af bamser og sutter er med, men med en lille en ville jeg klart bruge barnevognen igen. Den er tryg, velkendt og de falder ikke så langt hvis de vælter ud (når kassen står på gulvet)

Tror jeg at vi prøver :-) fylder jo noget mindre :-) så må vi se når hun bliver større.

Kan heller ikke se hvordan vi sku få plads til en rejseseng i sommerhusets soveværelse, så der sku den stå i stuen.... synes jeg er langt væk når vi normalt sover i samme rum :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lader ham sove i barnevognen og ellers ved mine svigerforældre har de en weekend seng...det tror jeg os mine forældre anskaffer sig hvis behovet opstår for overnatning hos dem...ellers må han sove mellem sin mor og far de få gange det blir aktuelt hvis det er.

Gider ikke slæbe weekend seng osv med os med mindre vi virkelig begynder at overnatte ude ofte...tror på de små nok skål tilpasse sig når det er :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

det er denne vi har bare i sølv. vi valgte junior modellen fordi så kan vi bruge den længere.....

http://www.babygear.dk/born-paa-tur/rejseseng/rejseseng-deryan-deluxe-junior-ocean.html

 

Ligner et fint lille telt :)

 

Men tror nu bare at vi køre barnevogn nu her og må se fremadrettet :) Nok næsten nemmest at hun bare får en madras på gulvet, hvis hun altså så ikke stikker af:p 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER