Katrinemus

ÆL tidligere, hvor langt er man så

32 indlæg i dette emne

Hey piger :)

Kan I hjælpe mig :) hvis man altid er 2+0 ved ÆL, selvom det ikke er på CD 14, når min cyklus er normalt på 28 dage. Jeg var jo til scanning den 11/6, hvor ÆL testen var positiv, så vil man vel antage ÆL er ca. Den 13/6 ikke? :help

Nu kommer jeg frem til det jeg egentlig skal bruge hjælp til :rolleyes

Hvis der var ÆL den 13/6, så burde jeg være 3+2 i dag ikke? Fik lagt fryseæg op i naturlig cyklus uden hormoner.

Håber I kan hjælpe mig :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke forstand på det med at få lagt æg op i egen cyklus MEN jeg fik taget æg UD d 14/6 og jeg regner da med at jeg Idag er 3+1 (hvis jeg er noget)... Så ville tro du dermed er 3+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået, så regner man efter hvornår man fik lagt ægget op, ikke efter ÆL. Prøv denne terminsberegner: http://www.trianglen.dk/terminsberegner.htmlog vælg "Frysebehandling - FER", det er den jeg har brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg bruger det link så får jeg stadig resultat: 3+1 Idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået, så regner man efter hvornår man fik lagt ægget op, ikke efter ÆL. Prøv denne terminsberegner: http://www.trianglen.dk/terminsberegner.htmlog vælg "Frysebehandling - FER", det er den jeg har brugt :)

 

Den er smart :) Men den tager vist ikke højde for, hvor gammelt ægget er ved nedfrysning. Da de fleste æg bliver frosset efter 2 dage, og Katrines blev frosset efter 6 dage, så ville jeg lægge et par dag til ca :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er smart :) Men den tager vist ikke højde for, hvor gammelt ægget er ved nedfrysning. Da de fleste æg bliver frosset efter 2 dage, og Katrines blev frosset efter 6 dage, så ville jeg lægge et par dag til ca :)

Tja, det ved jeg faktisk ikke om man skal...

Ifølge sygeplejersken på Herlev var jeg 4+0 da jeg fik taget blodprøve (og hun kunne jo se, at mit æg var en blastocyst, frosset ned på 6. dagen) mens jeg var 4+1 via terminsberegneren. Så jeg tror den er god nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt interessant at de fleste æg fryses ned på 2. dagen, jeg troede faktisk man frøs flest blastocyster ned? :unsure

Ved ikke lige hvor jeg har fået den ide fra...? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg kun 2+6 det forstår jeg så ikke helt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

På Trianglens terminsberegner kan jeg se, at den trækker 1 dag fra ved fryseæg frem for oplægning af friske æg (med udgangspunkt i, at æggene er 2 dage gamle ved oplægning). Jeg får i hvert fald en terminsdato, der er 1 dag senere ved brug af fryseæg frem for friske æg, hvis jeg manipulerer lidt med mine egne datoer :)

 

Katrine, jeg ville derfor gå ud fra du er 2+5 ved ÆO af et 6-dages gammelt fryseæg, og så regne derfra :)

 

Bermuda, jeg ved godt, at du har fået noget andet at vide af din sygeplejerske. Det giver simpelthen bare ikke mening i mit lille hoved, at terminsdatoen skulle være den samme ved oplægning af et 2-dages æg som et 6-dages æg :unsure :chin: Jeg begriber det ikke. Det kan dog snildt være, at jeg bare er langsom til at forstå sammenhængen, hehe  :lolhit  :lol Med til min skepsis hører nok også at fertilitetslægen på RH (som den eneste) gav mig en terminsdato, der var skudt 3 dage ift. samtlige internetberegninger (ift ÆU og ICSI) samt beregningen scanningsjordemoderen lavede (inden NF scanningen) og beregningen hos egen læge. Jeg tænker derfor, at de der fertilitetslæger ikke altid er helt med på beatet mht terminsberegning - selvom de jo så sandeligt kan deres kram med at gøre os gravide :D

 

Altså, de fleste ender jo med at blive rykket nogle dage frem eller tilbage til NF scanningen alligevel, så i sidste ende er det ikke så vigtigt. Men jeg kan sørme godt forstå, at det de første dage er afgørende ift. test, om man er fx 3+6 eller 4+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke forstand på det med at få lagt æg op i egen cyklus MEN jeg fik taget æg UD d 14/6 og jeg regner da med at jeg Idag er 3+1 (hvis jeg er noget)... Så ville tro du dermed er 3+2

Tak for dit besyv :kram2 3+2 er også mit bedste bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået, så regner man efter hvornår man fik lagt ægget op, ikke efter ÆL. Prøv denne terminsberegner: http://www.trianglen.dk/terminsberegner.htmlog vælg "Frysebehandling - FER", det er den jeg har brugt :)

Det giver bare ikke så meget mening ikke at være længere. Gisp det er en jungle :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er smart :) Men den tager vist ikke højde for, hvor gammelt ægget er ved nedfrysning. Da de fleste æg bliver frosset efter 2 dage, og Katrines blev frosset efter 6 dage, så ville jeg lægge et par dag til ca :)

Den er super smart, men forstår ikke dens beregning :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt interessant at de fleste æg fryses ned på 2. dagen, jeg troede faktisk man frøs flest blastocyster ned? :unsure

Ved ikke lige hvor jeg har fået den ide fra...? :chin:

Det vidste jeg heller ikke man gjorde. Skejby gør ikke. Kun blastocyster på frys, som jeg har forstået det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Trianglens terminsberegner kan jeg se, at den trækker 1 dag fra ved fryseæg frem for oplægning af friske æg (med udgangspunkt i, at æggene er 2 dage gamle ved oplægning). Jeg får i hvert fald en terminsdato, der er 1 dag senere ved brug af fryseæg frem for friske æg, hvis jeg manipulerer lidt med mine egne datoer :)

 

Katrine, jeg ville derfor gå ud fra du er 2+5 ved ÆO af et 6-dages gammelt fryseæg, og så regne derfra :)

 

Bermuda, jeg ved godt, at du har fået noget andet at vide af din sygeplejerske. Det giver simpelthen bare ikke mening i mit lille hoved, at terminsdatoen skulle være den samme ved oplægning af et 2-dages æg som et 6-dages æg :unsure :chin: Jeg begriber det ikke. Det kan dog snildt være, at jeg bare er langsom til at forstå sammenhængen, hehe  :lolhit  :lol Med til min skepsis hører nok også at fertilitetslægen på RH (som den eneste) gav mig en terminsdato, der var skudt 3 dage ift. samtlige internetberegninger (ift ÆU og ICSI) samt beregningen scanningsjordemoderen lavede (inden NF scanningen) og beregningen hos egen læge. Jeg tænker derfor, at de der fertilitetslæger ikke altid er helt med på beatet mht terminsberegning - selvom de jo så sandeligt kan deres kram med at gøre os gravide :D

 

Altså, de fleste ender jo med at blive rykket nogle dage frem eller tilbage til NF scanningen alligevel, så i sidste ende er det ikke så vigtigt. Men jeg kan sørme godt forstå, at det de første dage er afgørende ift. test, om man er fx 3+6 eller 4+3 :)

Det giver heller ikke mening i mit lille hovede :LOL

Ja der er jo stor forskel på en BP ved 3+6 eller 4+2. Jeg tænker det samme, de er gearet til at gøre os gravide og så lade andre om at regne den ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vidste jeg heller ikke man gjorde. Skejby gør ikke. Kun blastocyster på frys, som jeg har forstået det :)

 

På RH fryser de både 2-dages æg og 5-dages æg (blasto'er). Det er altså skørt, så forskellig proceduren er de forskellige steder :) :) Det gør jo os BK'er helt forvirrede :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På RH fryser de både 2-dages æg og 5-dages æg (blasto'er). Det er altså skørt, så forskellig proceduren er de forskellige stedet:) :) Det gør jo os BK'er helt forvirrede :D :D

Ja helt vildt :lolhit gør det lige simpelt tak :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Trianglens terminsberegner kan jeg se, at den trækker 1 dag fra ved fryseæg frem for oplægning af friske æg (med udgangspunkt i, at æggene er 2 dage gamle ved oplægning). Jeg får i hvert fald en terminsdato, der er 1 dag senere ved brug af fryseæg frem for friske æg, hvis jeg manipulerer lidt med mine egne datoer :)

 

Katrine, jeg ville derfor gå ud fra du er 2+5 ved ÆO af et 6-dages gammelt fryseæg, og så regne derfra :)

 

Bermuda, jeg ved godt, at du har fået noget andet at vide af din sygeplejerske. Det giver simpelthen bare ikke mening i mit lille hoved, at terminsdatoen skulle være den samme ved oplægning af et 2-dages æg som et 6-dages æg :unsure :chin: Jeg begriber det ikke. Det kan dog snildt være, at jeg bare er langsom til at forstå sammenhængen, hehe  :lolhit  :lol Med til min skepsis hører nok også at fertilitetslægen på RH (som den eneste) gav mig en terminsdato, der var skudt 3 dage ift. samtlige internetberegninger (ift ÆU og ICSI) samt beregningen scanningsjordemoderen lavede (inden NF scanningen) og beregningen hos egen læge. Jeg tænker derfor, at de der fertilitetslæger ikke altid er helt med på beatet mht terminsberegning - selvom de jo så sandeligt kan deres kram med at gøre os gravide :D

 

Altså, de fleste ender jo med at blive rykket nogle dage frem eller tilbage til NF scanningen alligevel, så i sidste ende er det ikke så vigtigt. Men jeg kan sørme godt forstå, at det de første dage er afgørende ift. test, om man er fx 3+6 eller 4+3 :)

  

Jeg forstår det heller ikke helt selv, så jeg tager faktisk det med dagene liiiidt cool ;)

Hvis jeg tror på den officielle udmelding er jeg 4+5 i dag, men hvis jeg følger udregningen med at jeg var 2+5 ved ÆO, så er jeg 5+3 i dag. Bliver interessant at se hvor meget jeg bliver rykket når jeg bliver scannet ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På RH fryser de både 2-dages æg og 5-dages æg (blasto'er). Det er altså skørt, så forskellig proceduren er de forskellige steder :) :) Det gør jo os BK'er helt forvirrede :D :D

Ja, det er helt vildt skørt at de har så forskellige procedurer, og det gør en forvirrende process endnu mere forvirrende :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bermuda: kan læse at du ER gravid... Hviæken behandling har I fået ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bermuda: kan læse at du ER gravid... Hviæken behandling har I fået ?

Ja, jeg er lige blevet gravid - testede positivt i torsdags :yay

Jeg har været igennem to gange friske ICSI-behandlinger; første gang fik jeg sat et blastocyst op, men havde desværre ingen til frys. Anden gang var der fire blastocyster, så jeg fik et æg op, tre på frys. Der var ikke gevinst ved nogen af de friske forsøg.

Denne gang var vi igennem et fryseforsøg, og det var åbenbart lige det der skulle til :wub

Vi har stadig to æg tilbage på frys :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skønt - stort stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skønt - stort stort tillykke

Altid dejligt at høre at der trods alt er håb forude for os andre i ICSI behabdling

Der er masser af håb når man er i ICSI-behandling (også selvom det ikke altid føles sådan) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået, så regner man efter hvornår man fik lagt ægget op, ikke efter ÆL. Prøv denne terminsberegner: http://www.trianglen.dk/terminsberegner.htmlog vælg "Frysebehandling - FER", det er den jeg har brugt :)

Hvis man bruger denne her beregner, mon man så kunne sætte 5 dage før oplægning, for at illustrerer at ægget var frosset ned på 5 dagen. Så hvis jeg fik lagt æg op den 17 og så trækker 5 dage fra, mon det så passer :chin: :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man bruger denne her beregner, mon man så kunne sætte 5 dage før oplægning, for at illustrerer at ægget var frosset ned på 5 dagen. Så hvis jeg fik lagt æg op den 17 og så trækker 5 dage fra, mon det så passer :chin: :help

Som jeg forstår den, så går den ud fra, at ægget er 2 dage gammelt, når det fryses. Så hvis dit æg har været 5 dage gammelt, så ville jeg trække forskellen på de 3 dage fra terminsdatoen :) Altså, umiddelbart resultat med FER optøning 17. juni er, at du i dag er 3+2, og terminsdato er 8. marts 2016. Men hvis ægget var 5 dage gammelt, så ville jeg mene, at du i dag er 3+5 og terminsdato er 5. marts 2016 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER