Den uperfekte

Lang flyrejse med baby

10 indlæg i dette emne

Vi planlægger at skulle til Sydamerika og holde jul og nytår, da mine forældre bor derude. Til den tid er L 9 måneder når vi tager afsted. Det er jo en lang rejse og specielt den ene flytur varer 14 timer, heldigvis om natten. Vi har talt om, at vi vil booke en lift plads. Jeg kan læse flere steder at der står op til 8 måneder og 10 kg. Jeg tror ikke han vil veje over 10 kg til den tid, men ved ikke om vi stadig kan booke liften.

Er der nogen der har erfaring med lange flyrejser med en baby samt liftplads og bestilling af denne? Alle gode råd og erfaringer modtages gerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige fløjet 10 timer til USA, det gik super godt, vi havde ingen lift plads, men hvis i kan få det så gør det endelig. I får nemlig en plads med mere benplads og man er godt nok kvæstet efter så mange timer med baby på skødet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja book den der lift, endelig!!! Og der er jo kun få pladser til den om bord så ville ikle vente længe med at booke.

Var i USA med vores datter da hun var 7 mdr og der gik super :)

Hvor skal i hen i Sydamerika?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Vi var Så glade for den lift. Silke Elia var dog kun 5 mdr (og 6 kg) da vi var i Thailand. Men dem ved siden af os havde en knap 1-årig med, og de havde også liften til deres datter og det gik fint selvom pladsen var lidt trang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Tenerife med Theo, da han var 8 mdr. Hos det flyselskab vi fløj med, mener jeg, at han var for stor til liftboks.

Vi havde ammepuden med, og så sov han på den på mit skød. Det fungerede fint, men det ville jeg ikke gøre i 14 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist helt forskelligt fra flyselskab til flyselskab.

Da vi rejste hjem fra Johannesburg med vores datter i 2011 var det med Lufthansa og de havde 10 kilos reglen. Hun var på daværende tidspunkt med sine 11 mdr lige under 8 kilo, og vi kunne snildt få en lift til hende.

Imorgen rejser vi hjem med vores søn på 13 mdr, han vejer ligeledes 8 kg, men fordi vi rejser med KLM hjem denne gang kan vi ikke få en lift, fordi de har en grænse der hedder 1år.

Uhh jeg frygter lidt den 11 timer lange tur fra Johannesburg til Amsterdam, så håber han sover det meste af vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror helt klart vi vil satse på liften.

Vi skal til Chile. Mine forældre bor der, så vi har været der en gang. Det er et helt fantastisk land. Nu har vi muligheden for at være der i en måneds tid mens jeg har barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med rejsen imorgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Tenerife med Theo, da han var 8 mdr. Hos det flyselskab vi fløj med, mener jeg, at han var for stor til liftboks.

Vi havde ammepuden med, og så sov han på den på mit skød. Det fungerede fint, men det ville jeg ikke gøre i 14 timer.

Vi var i Thailand med C her sidste jul hvor hun var 23 mdr og 14 kilo og der sov hun på vores skød- det er skam ikke behageligt men det gik jo! ( hun sov så ikle alle 12 timer ;) og gik en del rundt selv jo etc. Pointen er at det måske ikke er ens fedeste 12 timer men det er alligevel "kun" ret kort taget det hele i betragtning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Thailand med C her sidste jul hvor hun var 23 mdr og 14 kilo og der sov hun på vores skød- det er skam ikke behageligt men det gik jo! ( hun sov så ikle alle 12 timer ;) og gik en del rundt selv jo etc. Pointen er at det måske ikke er ens fedeste 12 timer men det er alligevel "kun" ret kort taget det hele i betragtning

Det er en meget god tanke. Hvis jeg/vi skal sidde med ham, er det 'kun' 14 timer for at kunne være afsted i en måned og være sammen med mine forældre i længere tid. Det er vel prisen værd!? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER