metteploug

D vitamin mangel

4 indlæg i dette emne

Hej,

Er der nogle der har erfaring med at D vitamin mangel kan have negativ effekt på chancen for at blive gravid ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Er der nogle der har erfaring med at D vitamin mangel kan have negativ effekt på chancen for at blive gravid ?

Ved baby nr to gik jeg hos Caroline Fibæk som satte mig på lidt forskelligt men bla en ordentlig dosis D vitamin. Hun mener det har stor betydning. Men jeg ville ikke turde tage mere end en pille af det uden at blive tjekket. Jeg tog kun mere i en periode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På lægens anbefaling tager jeg gravitamin som jo indeholder bla d- vitamin OG en d-vitamin pille Og C-vitaminpille udover det + fisketabletter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min mand og jeg tog et tilskud vitamin D3 på 35 mcg, iht anbefaling fra fertilitetsklinikken på Rigshospitalet, mens vi har været i fertilitetsbehandling. Anbefalingen er på basis af data fra observationelle studier, hvor man har fundet en association mellem D3-vitamin niveau og fertiliteten. Der skal her dog lægges vægt på, at data er observationelt, og denne association ikke er vist som et årsag-virknings mekanisme. Altså, der mangler data fra forsøg, hvor man kan se, om et ekstra vitamin D3 tilskud så øger fertiliteten. Samtidig kan associationen mellem D3-vitamin og fertilitet jo sagtens skylde noget andet (fx dem med lavt vitamin D3 niveau er også dem, der spiser usundt, er genetisk disponerede for lav fertilitet eller noget helt andet).

 

Nå, men med alt dette i mente, så tør Fertilitetsklinikken godt at anbefale dette ekstra vitamin D3 tilskud til både manden og kvinden. Jeg ville derfor - hvis jeg havde fået påvist D3-vitamin manglen - tage et ekstra tilskud vitamin D3. Og allerhelst i samråd med den læge, der har målt det.

 

Held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER