Camilla_krøier

Flyverdragt til efterårsbørn

24 indlæg i dette emne

Her der skal have/ har fået efterårsbørn hvad gør I/har I gjort med flyverdragt? Jeg har termin 27/9 så der går jo ikke så lang tid før lillepigen skal have flyverdragt derefter... Pt ligger hun fint midt på vækstkurven så jeg tænker at hun nok kommer til at følge de gængse størrelsestabeller meget godt..... Umiddelbart tænker jeg at hun nok skal have flyverdragt i en str 62, lyder det helt hen i vejret?

Og ja det er lidt underligt at se på flyverdragter nu hvor sommeren er på vej, men det er jo nu man kan købe de dyre mærker til fornuftige priser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter havde ikke flyverdragt før hun var et år. Til gengæld brugte vil en slee-bee pose i barnevognen og ulddragt i bilen mv. Og det gik fint. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store pige er først 30/9 og havde først en flyverdragt da hun var 1 år.

Hvornår tænker du, at flyverdragten skal bruges? I hvilke situationer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af mine piger har haft flyverdragt som baby - først til første vinter i vs (dvs Leonora har sin til gode til hun er knap 1 år). De skal jo ikke være ude som sådan og slet ikke på jorden. Vi har haft forskellige køredragter og så har vi Drømmeposen (Føtex-versionen af Voksien) som er rigtig god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker, så blev jeg lige en hel del klogere, tænkte at hun måske skulle have flyverdragt på når hun skulle sove i barnevogn udenfor, var ikke sikker på at ulddragt var nok....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker, så blev jeg lige en hel del klogere, tænkte at hun måske skulle have flyverdragt på når hun skulle sove i barnevogn udenfor, var ikke sikker på at ulddragt var nok....

Mie er fra 2/12 og har altid bare sovet i en ulddragt - den regulerer varme meget bedre end en flyverdragt. Hun har også sin flyverdragt til gode endnu - den får hun til vinter når hun er starter i dp og skal ud og lege mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sov i en fleecedragt og sovepose. Når det var rigtig koldt havde han en dyne over.

Så ingen grund til flyverdragt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver, så er det slet ikk i starten hun ska ha flyverdragt.

En ulddragt er ganske fint ellers er der jo fleecedragterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius sov i fleecedragt og slee-bee sovepose den første vinter. Og der var en meget kold vinter. Lillebror, som jeg har termin med om 24 dage, kommer til at sove på samme måde til vinter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke en flyverdragt, men en fleece bamsedragt den købte jeg i str 68, hun svømmere lidt i den i starten til gengæld holdt den hele vinteren. Hun er fra den 19/9 og var 3480 og 51 cm. Ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører uldragt hele vinteren med W, evt med et uldtæppe over dynen hvis det rigtig rusker.

Baby (termin december) for også "kun" uldragt.

Edit: og selvfølgelig flyverdragt når han leger i sneen. Det var først da han var 1,9 det var rigtig vigtigt, da han var 9 mdr var det lidt ligemeget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah havde ulddragt fra IoBio og det var helt fint. Alm. toej under, hue(der daekker oererne) og uldvanter/futter. IoBios har ombuk paa foedderne :) 

 

Jeg isolerede barnevognen med et tilklippet faareuld fra IKEA, som  jeg kom under madrassen i barnevognen vinteren over. Og saa dyne og overlaeder, evt et lille uldtaeppe over dynen, hvis det saadan er strid kulde, som det jo kan vaere nordpaa. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk.... Jeg har arvet 3 ulddragter i lidt forskellig størrelse så det er helt perfekt.... Takker mange gange for jeres erfaringer, det er jo en jungle derude på babymarkedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en slags fluffet dynedragt fra racoon til vores sommerbarn, da det blev vinter - altså da han var 5-6 måneder. Men det var nu primært fordi, jeg faldt over den i magasin - sat ned med 70% :)

post-5094-0-90323900-1432360633_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en slags fluffet dynedragt fra racoon til vores sommerbarn, da det blev vinter - altså da han var 5-6 måneder. Men det var nu primært fordi, jeg faldt over den i magasin - sat ned med 70% :)

Haha, det er farligt med udsalg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er farligt med udsalg :-)

Nemlig :D Vi fik den dog også brugt - han sov glimrende i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi ikke brugt voksi i barnevognen men dyne og derfor har vi givet en køredragt i fleece på. En fin én fra Elodie Details :) Det har vi været glade for. Det bliver først til den kommende vinter, at S får flyverdragt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo havde først flyverdragt da han var omkring et års tid (han er fra januar).

Så den første vinter lå han i vognen med sin voksipose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med lidt erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er fra november...Han har en kørepose i autostolen og den har altid holdt ham varm uanset om han havde body, nattøj eller andet på...og i barnevognen har vi duniduo med vinter og sommer dyne i...den har os fungeret fint og så alm tøj på og hue og vanter. Han får først flyverdragt her til efterår/vinter når han skal i dagpleje :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er fra november...Han har en kørepose i autostolen og den har altid holdt ham varm uanset om han havde body, nattøj eller andet på...og i barnevognen har vi duniduo med vinter og sommer dyne i...den har os fungeret fint og så alm tøj på og hue og vanter. Han får først flyverdragt her til efterår/vinter når han skal i dagpleje :-)

Hvordan ser den kørepose ud? Tænker jo at de skal kunne have selen på????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vi har er en cuddle pose hedder den... sådan en sort en med fløjl uden på og fleece for lignende inden i og den kan monteres i autostolen...der er huller så stropper kan komme igennem ;-) den er ret smart og vi er glade for den...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vi har er en cuddle pose hedder den... sådan en sort en med fløjl uden på og fleece for lignende inden i og den kan monteres i autostolen...der er huller så stropper kan komme igennem ;-) den er ret smart og vi er glade for den...:-)

Smart..... Takker for uddybning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart..... Takker for uddybning

Velbekomme. Vi købte den brugt af et vennepar sidste år. Og jeg havde dengang aldrig set eller hørt om den og tænkte egentlig bar ja ja vi køber den og ser om vi gider bruge den... men må indrømme det er et af vores bedste køb. Og den kan bruges igen når sommeren er ovre da den kan vokse med barnet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER