Mommy Wannabe

Hvordan er det nu med Ovitrellen?

6 indlæg i dette emne

Hvor længe er det den bliver i kroppen? Nogen bivirkninger hos jer andre?

Jeg har lige taget min her til aften efter 6-7 års kamp, en del hormonforsøg uden ÆL, et enkelt hvor ægget i virkeligheden var en cyste, cyster man vidste var cyster, en ovarian drilling operation, en masse ventetid osv osv. Jeg har endelig her efter operationen fået mit livs første naturlige menstruation og dette første hormonfordøg IUI efter operationen har givet et æg. Så på onsdag skal jeg opleve min første insemination. Ovitrellen har jeg prøvet for år tilbage da ægget i virkeligheden var en cyste. Men jeg husker kun at jeg længe kunne tisse falskt positive GTs, længere end man burde kunne tror jeg. Ellers husker jeg ikke andet end at jeg vidst blev ret underligt af hormonerne. Jeg er rimeligt mig selv på puregon og menupur, men husker pergotime og Ovitrellen som årsag til ændret hjerne og hjerte :S

Hvordan havde I det efter Ovitrellen og hvornår var den ude af jeres krop?

Jeg skal vente 16 lange dage efter onsdags insemination. Ved ikke om onsdag er dag 1 eller 0 i det regnestykke og om det er dag 16 eller 17 man må teste hvis man skal vente 16 dage? Kom gerne med bud på testdato udfra min insemination på onsdag :)

Krydsede fingre og babydust!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ovitrellen sidder i kroppen ca 10 dage +/-. Jeg sku vente 15 dage før jeg testede. Onsdag er 0 og i princippet er du jo 2+0 den dag, mener jeg man siger.

Du tester bare på dag 16 efter insemination.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke først og fremmest!!

 

Har taget en Otrivelle 5 gange i alt, og den har været ude af kroppen efter 5-10 dage. Jeg er et testmonster, så har testet den ud af kroppen hver gang, så jeg var sikker på at hvis den derefter blev positiv var der gevinst. Så da jeg denne gang fik negativ test to dage i streg og derefter en positiv vidste jeg der var noget. Jeg testede allerede 4 dage før forventet mens dvs. 3+3 og der var den svag positiv, desværre begyndte jeg at bløde samme dag. Fortalte det til GYN, som spurgte ind til om blødningen var normal, hvilket den ikke helt var, og fik så taget blodprøve alligevel da testene også blev mere og mere tydelige i de 4 dage der gik. Min blodprøve på 16 dagen var flot positiv og blødningen stoppet. Personligt er jeg glad for jeg testede før tid, for ellers var jeg startet på en ny omgang hormon sprøjter og havde smadret min graviditet.

Jeg ville ud fra din tidligere erfaring og insemination onsdag, teste den 2 eller 3 juni. :loveshower Nu skal jeg have kejsersnit den 2. juni, så tror det er en lykkens dag :D

Jeg var temmelig hormonella gak gak :shooter og meget meget træt på Otivielle, og det samme på Pergotime og efterfølgende Menopur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow et vildt forløb I har været gennem. Fantastisk at der ser ud til at ske noget nu :)

Jeg er meget enig med Solvej :) Har også altid testet Ovitrellen ude af kroppen, og har senest fået en super svag skyggestreg over tid 8 dage efter, den er taget. Ifølge indlægsseddel kan den max give falsk positive test 10 dage efter, den er taget. Jeg har udover oppustethed ikke oplevet de store bivirkninger ved Ovitrellen (som jeg har fået 4 gange).

Hvis du bliver insemineret i morgen, så tæller dette som 2+0. Det vil sige, at du bør kunne forvente mens eller en positiv test 14 dage senere (+/- et par dage), altså onsdag 3. juni (4+0). Det er meget normalt, at lægerne gerne lige vil give det lidt ekstra tid, og din officielle testdag 16 dage efter, vil så være fredag 5. juni (4+2). Personligt er jeg testoman, og jeg kunne da også teste positivt første gang allerede ved 3+3 - dette svarer for dig til lørdag 30. maj. Hvornår du tester er helt op til dit eget temperament. Nogle vil helst være lykkelige uvidende, og andre vil gerne have afklaring så tidligt som overhovedet muligt. Håber du finder en vej, der passer dig. Under alle omstændigheder, så føles de 16 dage til testdag som en evighed, og det er helt normalt. :kram2

Rigtigt meget held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede svagt positiv på GT 14 dage efter ovitrelle og var desværre ikke gravid... :(

Ellers blev jeg ikke rigtig påvirket at den... Var meget følsom, men ville jeg nok have været uanset hvad fordi processen er så hård... :/

Held og lykke med det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar!

 

Held og lykke først og fremmest!!

 

Har taget en Otrivelle 5 gange i alt, og den har været ude af kroppen efter 5-10 dage. Jeg er et testmonster, så har testet den ud af kroppen hver gang, så jeg var sikker på at hvis den derefter blev positiv var der gevinst. Så da jeg denne gang fik negativ test to dage i streg og derefter en positiv vidste jeg der var noget. Jeg testede allerede 4 dage før forventet mens dvs. 3+3 og der var den svag positiv, desværre begyndte jeg at bløde samme dag. Fortalte det til GYN, som spurgte ind til om blødningen var normal, hvilket den ikke helt var, og fik så taget blodprøve alligevel da testene også blev mere og mere tydelige i de 4 dage der gik. Min blodprøve på 16 dagen var flot positiv og blødningen stoppet. Personligt er jeg glad for jeg testede før tid, for ellers var jeg startet på en ny omgang hormon sprøjter og havde smadret min graviditet.

Jeg ville ud fra din tidligere erfaring og insemination onsdag, teste den 2 eller 3 juni. :loveshower Nu skal jeg have kejsersnit den 2. juni, så tror det er en lykkens dag :D

Jeg var temmelig hormonella gak gak :shooter og meget meget træt på Otivielle, og det samme på Pergotime og efterfølgende Menopur.

 

Wow et vildt forløb I har været gennem. Fantastisk at der ser ud til at ske noget nu :)

Jeg er meget enig med Solvej :) Har også altid testet Ovitrellen ude af kroppen, og har senest fået en super svag skyggestreg over tid 8 dage efter, den er taget. Ifølge indlægsseddel kan den max give falsk positive test 10 dage efter, den er taget. Jeg har udover oppustethed ikke oplevet de store bivirkninger ved Ovitrellen (som jeg har fået 4 gange).

Hvis du bliver insemineret i morgen, så tæller dette som 2+0. Det vil sige, at du bør kunne forvente mens eller en positiv test 14 dage senere (+/- et par dage), altså onsdag 3. juni (4+0). Det er meget normalt, at lægerne gerne lige vil give det lidt ekstra tid, og din officielle testdag 16 dage efter, vil så være fredag 5. juni (4+2). Personligt er jeg testoman, og jeg kunne da også teste positivt første gang allerede ved 3+3 - dette svarer for dig til lørdag 30. maj. Hvornår du tester er helt op til dit eget temperament. Nogle vil helst være lykkelige uvidende, og andre vil gerne have afklaring så tidligt som overhovedet muligt. Håber du finder en vej, der passer dig. Under alle omstændigheder, så føles de 16 dage til testdag som en evighed, og det er helt normalt. :kram2

Rigtigt meget held og lykke :goodluck :bd

 

Tror heller ikke jeg kan vente helt til 5. juni. Lægen sagde der skulle gå 16 fordi man tænker så meget på PB når man er i behandling at mens godt kan komme senere så derfor skulle man vente plus at man var mere sikker på svaret jo længere der går.

 

Jeg synes hurtigt det løber op prismæssigt selvom man køber billige teste på nettet, men jeg har en stor stak i skuffen så jeg kan i princippet bare teste løs. Overvejer at tage en i morgen tidlig bare for at se HVOR tydelig en test ovitrellen giver. På den anden side vil det måske også være trist at se to streger når man ikke kan bruge dem til noget. Men jeg vil nok gøre som jer og tage et par teste over de næste 10 dage som ovitrellen ofiicielt skulle kunne være i kroppen. Jeg mener jeg havde den i kroppen længere tid sidst jeg fik den, men dengang havde jeg slet ikke noget æg alligevel og det hele var lidt rodet, så måske det ikke er det bedste sammenligningsgrundlag :)

 

Håber jeg snart står med 2 rigtige streger og en lille spire i maven :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER