Miss Sommer

Ivf - hvor mange forsøg?

32 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg er 34 og hverken min mand eller jeg fejler noget.

Vi har fået en kort behandling med, 1 frisk æg lagt op og frosset 3 æg. Vi har siden hen brugt 2 af fryseæggene i to forsøg uden held (har 1 fryseæg tilbage)

Har lige været igennem en ny kort behandling og fået lagt 1 frisk æg op i onsdags og de tre andre æg destrueret da de ikke udviklede sig godt nok....

Tænker om der er andre der kunne fortælle hvor mange forsøg og hvilke de har været igennem?

Har brug for at finde ud af om det kan lade sig gøre at blive gravid eftersom det er vores 4. forsøg og jeg er meget nervøs for hvad der kommer til at ske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons

Vi har været i kort protokol med ICSI. Jeg fik lagt et frisk æg op, i blastocyst stadiet. Blev gravid, men endte i en SA 5+1 Vente på vi kan komme videre med fryse æg. Vi har 3 blastocyster på frys.

Vi er i behandling da min M har nedsat sædkvalitet.

Jeg ønsker jeg rigtig meget held og lykke med projektet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Katrinemus

Tak for dit hurtige svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Katrinemus

Tak for dit hurtige svar

Synes blot det er lidt uoverskueligt lige nu. Vi har fået et frisk æg op i onsdags, så vi håber og krydser fingre, men det begynder bare at give en masser af tanker om, hvad nu hvis det aldrig sker....

Synes pludselig tiden og forsøgene giver et pres for om det overhovedet lykkes.

Har brugt for at høre om der er nogle der er blevet gravide efter så mange forsøg og ellers høre om der er andre derude, så man kan få talt og skrevet sammen om dette hårde stadie

Håber det bedste for jer, hvor får I behandling?

Kh Miss Sommer

Der er en tråd, der hedder noget i stil med 7 års kamp endelig slut. Den skulle du læse, den er fantastisk! Lykke86, er blevet gravid efter mange forsøg.

Det kan også virke så ufattelig uoverskueligt, men hold hovedet højt, det kommer :kram

Vi er i behandling på Skejby ved Århus, hvad med jer?

Jeg håber også det bedste for jer :)

Edit: den ligger i " min vej til graviditet" den tråd jeg nævnte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Info, den må jeg læse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Info, den må jeg læse . Har lige præcis brug for at høre nogle gode historier selv efter lang kamp

Vi går på Herlev.

Tak for beskederne

Sig til hvis du ikke kan finde den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Miss Sommer,

 

Jeg er også i behandling på Herlev (ICSI) - har været igennem to forsøg; ved det første kom der en blastocyst ud af det (ingen til frys), ved det andet kom der fire blastocyster ud af det, hvor jeg fik lagt et op, og tre på frys. 

 

Jeg skal have mit første forsøg fra frys her i slut maj/start juni (satser jeg på).

 

Udover Lykke86s beretning om succes, så har louisevibe herinde fra også haft held med ICSI - også efter en del forsøg. Hun har en mor-tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Miss Mathilde (gammel bruger herinde) var også en del igennem inden det lykkes for hende. Ved ikke om der står et kort resumé i hendes graviditetstråd eller behandlingstråd?

Jeg selv var igennem 1 IVF og 3 fryseforsøg før den sad ved. Det lykkes også i 2. fryseforsøg, men det endte i en SA desværre. Jeg havde mange æg ved ÆO (18 styks) så et kom op og hele 10 røg i fryseren med 2 æg i hver strå.

Og jeg bliver 32 år i morgen så jeg er heller ikke det yngste kid mere ;)

I alt tog det os 5,5 år at blive gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej miss sommer!

Min mand og jeg var også igennem behandling i 2011 - og havde prøvet i 2,5 år før vi endelig stod med en positiv blodprøve/test. Vi var egentlig heldige at vi kun sku igennem 3 insemineringsforsøg som ikke lykkedes. For da vi gik i gang med ivf, (lang proces)lykkedes det i første forsøg med det friske æg. Vi var ligeledes også godt stillet med 4 fryseæg.

Da vi så tog beslutningen om at bruge et fryseæg her i november, så vores datter forhåbentlig ikke skulle være enebarn, lykkedes det igen i første forsøg med fryseægget. Men de 3 andre æg duede heller ikke, så vi havde kun dette ene forsøg. For ellers hed det behandling forfra og i det private. Og da vi var så "heldige" at få lov til at betale første gang, ville det være hårdt rent økonomisk at sku i gang med pengepungen igen.

Så vi har været meget heldige med behandlingen - vi ved ikke hvad det skyldes at vi ikke selv har kunnet, for umiddelbart "fejler" ingen af os noget. Men jeg har mistet to gange (de to gange jeg er blevet gravid uden sygehusets hjælp).....

Jeg vil krydse fingre for jer og jeres fryseæg! Det skal nok lykkes!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. IVF/ICSI lang (split), opstart d.18/2. ÆU d.15/3 - 12 æg + 1,5 mill sædceller. ÆO d.17/3 - 9 befrugtede - 7 til FRYS, ruger på et 4-cellet GULDÆG<3 Biokemisk 5+3 :( (Suprefact + Puregon 100 ie + Crinone)

1. Fryseforsøg, opstart 27/4. Aflyst (Estrofem piller + Vivelle Dot plastre)

Begyndt til akupunktur 1/7-10. Har resulteret i stabil cyklus for første gang i mit liv og givet mig ægløsning.

2. Fryseforsøg, opstart 22/8. Cyste fjernet 8/9. Aflyst (Vivelle Dot plastre)

3. fryseforsøg, opstart 11/10.2. ÆO d. 1/11 - ruger på 2 GULDÆG. BP d.12/11 - Hcg på 8, bio :( (Evorel plastre + 2 x crinone)

2. ISCI lang, opstart 28/12. ÆU d.31/1 - 7 æg og 0,29 mill sædceller. ÆO d.2/2 - ruger på 2 GULDÆG. BP d.15/2 - negativ :( (Suprefact + Puregon 100 ie + crinone)

3. ICSI lang, opstart 3/4. Scannes 15/4: Tynd slimhinde og 10-12 små follikler. Opstart Puregon 16/4. Scannes 23/4: 12 follikler på 14-16 mm og slimhinde på 11,2 mm. Scannes 26/4. 14 follikler (10 højre + 4 venstre) på >20 mm. Et par stykker på 16 mm. Slimhinde stadig 11 mm. ÆU 28/4: 8 (1 umodent) æg ud af 14-16 follikler. 29/4: 4 befrugtet. 30/4: alle 4 var delt perfekt. ÆO 1/5: to 8-cellede 1-kvalitetsæg retur, et 8-cellet i fryseren.
(Suprefact + Puregon 100 ie + Prednisolon + 2 * crinone) Denne gang skal der desuden laves AHA og ekstra akupunktur)
BP 12/5: hgc 125 + blødning
BP 14/5: hcg 170
BP 23/5: hcg 29... :( Så tidlig SA
BP 1/6: hcg 0 :)

4. fryseforsøg, 1. scanning i naturlig cyklus 2/6: slimhinde 4,4 mm og største æg 10 mm. 2. Scanning 6/6: slimhinde 8,8 mm og æg 15 mm. ÆO 13/6: et 7-cellet og 10-cellet æg retur, slimhinde på 10,4 mm. BP 24/6 - negativ :( (Pregnyl og AHA)

4. ICSI kort, 1. scanning 1/12: 18 ægblærer synlige, tynd slimhinde. 2. scanning 5/12: 5 æg 11-13mm, slimhinde 6,2 mm. 3. scanning 7/12: 4 æg 15-17mm, slimhinde 9,3 mm. ÆU 10/12. 5 æg ud. 3,6 mill. sædceller. ÆO 12/12: 3-cellet + 4-cellet 1.kvalitetsæg retur.
(Puregon 125 IE, AHA, ekstra pregnyl, dobbelt crinone, estrofem, 5 mg Prednisolon, akupunktur. Cyklus inden: skrab af livmoderen CD 7+21 + antibiotika)
Gt 28/12: POSITIV

 

 

Det var lige min historie, sakset fra mit "behandlingsdokument" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer alle for jeres støtte og fordi I ville forklare jeres forløb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer alle for jeres støtte og fordi I ville forklare jeres forløb .

Det gør det lidt lettere at dele tanker og forløb med jer andre end at gå med det selv.

Jeg er den eneste af familie og venner som har været så meget igennem og som stadig ikke bliver gravid, så jeg søgte lidt statistik og viden fra jer andre .

Det er svært at tale med andre der ikke har været i forløb, da de ikke kan sætte sig ind i de tanker man har (selv om de virkelig prøver og gerne vil).

Synes det er hårdt, når man får svaret "det skal nok lykkes, du skal bare ikke tænke så meget på det" - for det er virkelig svært.

Eller svaret "tænk positivt og hvis I ikke får børn, så går det nok alligevel I har jo hinanden".... Det synes jeg slet ikke jeg kan sætte mig ind i, for jeg elsker børn og kan slet ikke tænke hvordan jeg vil have det hvis jeg får beskeden "vi kan ikke gøre mere...."

Er det kun mig der er så bekymret og har mistet lidt det positive sind for fremtiden med eller iden barn/børn?

Kh Miss Sommer

 

Jeg er også den eneste i familien - og den nærmeste vennekreds - der skal igennem dette cirkus. 

 

Det kan være rigtig svært at snakke med udenforstående med det, for man kan ikke sætte sig ind i HVOR hårdt det faktisk er at være i behandling. Og sådan nogle "tænk positivt" og "bare tænk på noget andet" udtalelser er bare de værste; shut the f**k up, tak! :prik

 

Nej, du er ikke den eneste der er bekymret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var igennem 3 IVF forsøg i 2010 da vi prøvede at blive gravide. 

 

Jeg var igennem en SA i uge 7 og så en BIO hvorefter jeg blev gravid i 3 IVF forsøg. 

 

Hos os hjalp det at få prednisolon fra tidspunktet hvor jeg starter på gonal-f og frem til 7-8 uge mener jeg samt tage progestron frem til 10 graviditetsuge. I Danmark stopper man som regel efter en positiv prøve men vi blev anbefalet, at fortsætte da det er sådan man gør i Tyskland og har gode erfaringer med det. Jeg aborterede nemlig i Tyskland i min første tid da vi var nede og fortælle svigermor/far at de skulle være bedsteforældre. Ikke den fedeste tid husker jeg. Og her fik jeg læst og pålæst af en tysk læge at det var dybt godnat at jeg var stoppet med progestronen da deres erfaring er, at man ser at nogle kvinder mister da de ikke danner nok progestoron ved IVF.

 

Så derfor følger vi den plan og det lykkes i vores 3 IVF forsøg. 

 
Vi var også igennem et fryseforsøg i efteråret 2014 med et af de æg vi havde på frys fra 2010 - og det lykkes så ikke.
 
Nu er vi igang på CFC i det private og følger den plan vi blev gravide med i 2010.
 
Hold humøret oppe og giv ikke op. Der er mange solstrålehistorier imellem selvom det er svært :goodluck: :kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også selv været i gang i rigtig mange år. Vi var i denne omgang igennem 3 IUI og 3 IVF fik 3 fryseæg) plus 1 FER (2 gik til 1 overlevede optøning).

Ligesom Helle, fik jeg prednisolon under forløbet, samt østrogentabletter og Lutinus frem til uge 12, for ikke at abortere.

 

Det lykkedes for os i det allersidste fryseforsøg, og vi har alt i alt været i gang med PB i 11-12 år. Jeg er i dag 41 år, så det kan lykkes. Håber for jer, at det sker inden i rammer min alder :kram2 Held og lykke med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke du mister modet! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også selv været i gang i rigtig mange år. Vi var i denne omgang igennem 3 IUI og 3 IVF fik 3 fryseæg) plus 1 FER (2 gik til 1 overlevede optøning).

Ligesom Helle, fik jeg prednisolon under forløbet, samt østrogentabletter og Lutinus frem til uge 12, for ikke at abortere.

Det lykkedes for os i det allersidste fryseforsøg, og vi har alt i alt været i gang med PB i 11-12 år. Jeg er i dag 41 år, så det kan lykkes. Håber for jer, at det sker inden i rammer min alder :kram2 Held og lykke med det hele.

Nu blev jeg lidt nysgerrig :help Tog du også østrogen tabletter og prednisolon ved fryseforsøg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blev jeg lidt nysgerrig :help Tog du også østrogen tabletter og prednisolon ved fryseforsøg?

 

Det gjorde jeg - selvom det ikke er mig du tagger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt :)

 

Min erfaring er, at klinikkerne ikke selv kommer med forslaget om prednisolon men det er noget du selv skal komme med eller hvis du er tilknyttet den særlige afdeling på Riget som arbejder med aborter. De har erfaringer med prednisolon men mange klinikker kender til medicinen men det er meget et religions spørgsmål om hvorvidt det har en virkning. 

 

Men jeg kender mange på det andet forum hvor jeg har været før, som har prøvet i mange år og som i forsøg hvor de har fået prednisolon, at de så er blevet gravide.

 

Teorien er, at nogle kvinder har et så stærkt immunforsvar, at kroppen simpelthen afstøder en graviditet fordi den ser en graviditet som noget "fremmed" som den skal bekæmpe.  Prednisolon går ind og dæmper immunforsvaret og sænker det sådan at kroppen ikke gør dette. Det har så selvfølgelig den sideeffekt at du er i risiko for andre infektioner men har du et generelt godt helbred så synes jeg det er risikoen værd - for man tager det kun fra den tid du starter opregulering og til du får konstateret om du er gravid. Hvis du ikke er, så stopper du med det dér og er du gravid fortsætter du til uge 7 eller 8 mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været gravid. Eller fået lagt æg op før. Vores sidste ICSI måtte de aflyse pga. frygtet overstimulering. Da jeg ikke har en forhistorie med aborter (har aldrig været gravid, så det siger sig selv ;) ) Der er ingen forventninger til, at jeg ikke skulle kunne holde på en spire... Så ved egentlig ikke om jeg tør? :help

 

Jeg skal jo ikke i opregulering her, så hvornår skal man så starte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal igennem IVF så skal du opreguleres - for det er dét som f.eks Gonal-F gør (at du danner flere æg). Nedregulering er når det er et langt forsøg at de regulerer din cyklus og opregulering er når du starter på medicinen der skal danne flere æg.

 

At du aldrig har opnået en graviditet kan jo være fordi at din krop afstøder en graviditet i det øjeblik at den sætter sig fast fordi den ser det som et fremmedlegme. Og dermed ville prednisolon måske være et godt bud. Det er jo i realiteten kun nogle uger du tager det. Jeg er f.eks i gang med gonal-f på 3 dagen og har derfor taget prednisolon i 3 dage endnu. Er jeg gravid om nogle uger, så er det jo max 7 uger jeg tager medicinen i og det synes jeg er dét værd. Det er jo ikke en medicin der ødelægger dit immunforsvar. Det sænker det bare i den periode. Men du skal selvfølgelig tage et informeret valg. 

 

Og øv med overstimulering - det prøvede jeg i vores 2 forsøg. Nøj hvor blev jeg syg.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal igennem IVF så skal du opreguleres - for det er dét som f.eks Gonal-F gør (at du danner flere æg). Nedregulering er når det er et langt forsøg at de regulerer din cyklus og opregulering er når du starter på medicinen der skal danne flere æg.

 

At du aldrig har opnået en graviditet kan jo være fordi at din krop afstøder en graviditet i det øjeblik at den sætter sig fast fordi den ser det som et fremmedlegme. Og dermed ville prednisolon måske være et godt bud. Det er jo i realiteten kun nogle uger du tager det. Jeg er f.eks i gang med gonal-f på 3 dagen og har derfor taget prednisolon i 3 dage endnu. Er jeg gravid om nogle uger, så er det jo max 7 uger jeg tager medicinen i og det synes jeg er dét værd. Det er jo ikke en medicin der ødelægger dit immunforsvar. Det sænker det bare i den periode. Men du skal selvfølgelig tage et informeret valg. 

 

Og øv med overstimulering - det prøvede jeg i vores 2 forsøg. Nøj hvor blev jeg syg.... 

 

Er i gang med ICSI, så kender alt til behandling - nedregulering og gonal-f. Det er ikke spørgsmålet. Men beklager, hvis jeg ikke fik skrevet det klart nok... Har et æg tilbage fra ICSI, som de måtte aflyse. IVF virker ikke for os - derfor ICSI.  Vi har aldrig opnået graviditet pga. mandens sæd. Det er fordi jeg er i gang med fryseforsøg, hvor jeg ikke skal på hormoner, at jeg spørger :) Men skal måske begynde ved ÆO?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i gang med ICSI, så kender alt til behandling - nedregulering og gonal-f. Det er ikke spørgsmålet. Men beklager, hvis jeg ikke fik skrevet det klart nok... Har et æg tilbage fra ICSI, som de måtte aflyse. IVF virker ikke for os - derfor ICSI.  Vi har aldrig opnået graviditet pga. mandens sæd. Det er fordi jeg er i gang med fryseforsøg, hvor jeg ikke skal på hormoner, at jeg spørger :) Men skal måske begynde ved ÆO?

 

Du skal stadig opreguleres ved ICSI - for proceduren op til ÆU er det samme hvad end det er IVF eller ICSI. Ved begge protokoller skal du opreguleres. Dvs - man bruger gonal-f eller andet præparat til at du danner flere æg end man normalt gør. Som regel scanner man på 3 dagen af mens og er slimhinden afstødt så går man igang her med opregulering. Som regel skal man tage medicinen i 6-8 dage før man scannes igen. Efter 6 dage ca. tager man så den spøjte der modvirker ægløsning som man tager samtidig med gonal-f. Det gør man frem til en scanning hvor lægen vurderer at du skal tage ÆL sprøjten som skal tages 36 timer før du skal møde op på klinikken og have taget æg ud. Det gør du så og manden skal her medbringe sæd. 

 

Hvad der sker herfra er så forskelligt fra IVF og ICSI. Ved IVF putter man æggene ned i en petriskål og tilsætter sæden og lader sædcellerne om at finde vej ind selv og blive befrugtet og dele sig. 

Ved ICSI tager man den bedste sædceller og sætter det ind i ægget ved hjælp af en spøjte og herfra skulle ægget så gerne blive befrugtet og dele sig. 

 

Ift prednisolon så startede jeg på det når jeg starter på gonal-f - så på 3 dagen af mens.

 

 Håber det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal stadig opreguleres ved ICSI - for proceduren op til ÆU er det samme hvad end det er IVF eller ICSI. Ved begge protokoller skal du opreguleres. Dvs - man bruger gonal-f eller andet præparat til at du danner flere æg end man normalt gør. Som regel scanner man på 3 dagen af mens og er slimhinden afstødt så går man igang her med opregulering. Som regel skal man tage medicinen i 6-8 dage før man scannes igen. Efter 6 dage ca. tager man så den spøjte der modvirker ægløsning som man tager samtidig med gonal-f. Det gør man frem til en scanning hvor lægen vurderer at du skal tage ÆL sprøjten som skal tages 36 timer før du skal møde op på klinikken og have taget æg ud. Det gør du så og manden skal her medbringe sæd. 

 

Hvad der sker herfra er så forskelligt fra IVF og ICSI. Ved IVF putter man æggene ned i en petriskål og tilsætter sæden og lader sædcellerne om at finde vej ind selv og blive befrugtet og dele sig. 

Ved ICSI tager man den bedste sædceller og sætter det ind i ægget ved hjælp af en spøjte og herfra skulle ægget så gerne blive befrugtet og dele sig. 

 

Ift prednisolon så startede jeg på det når jeg starter på gonal-f - så på 3 dagen af mens.

 

 Håber det giver mening?

 

Jeg ved jo godt alt det der :D Men jeg spørger omkring fryseforsøg. Der skal jeg ikke ned- og opreguleres, da fryseforsøget følger min almindelige cyklus. Har ingen ÆU i denne omgang... Jeg spørg bare, om man evt. kan tage prednisolon fra ÆO ved fryseforsøget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved jo godt alt det der :D Men jeg spørger omkring fryseforsøg. Der skal jeg ikke ned- og opreguleres, da fryseforsøget følger min almindelige cyklus. Har ingen ÆU i denne omgang... Jeg spørg bare, om man evt. kan tage prednisolon fra ÆO ved fryseforsøget?

 

Ahh.... DOH.... :oops

 

Lad mig lige tænke - hvad gjorde jeg egentlig i vores fryseforsøg?.....Har lige kigget i min tråd på det andet forum og der ser det ud til at jeg startede på prednisolon på samme tid som jeg startede på østradiolen. Giver det en ide om hvornår det er? Mener det var en uge eller mere før ÆO.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER